Mode & Beauty alle pijlers

Welke Levi's? Of überhaupt geen Levi's?

19-11-2018 18:53 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een nieuwe spijkerbroek. Maar dan. ...Ik wil een nette, dus geen slijtplekken en een mooie donkerblauwe wassing. Maar ik verdrink in het aanbod! Ik denk erover om binnenkort eens naar een Levi's winkel te gaan, maar ik haat ellenlange passessies, dus ik wil een beetje voorbereid zijn. Ik denk dat ik een skinny wil. Maar de skinny's die echt skinny zitten, hebben vaak veel stretch, wat bij mij uiteindelijk resulteert in de hele dag hijsen. Dat merk je vaak in de winkel niet zo goed, dus ik heb verschillende 'toch-net-niet' spijkerbroeken. Ik wil nu dé perfecte!
Wat zijn jullie favoriete modellen en waarom?

(Voor de beeldvorming : ik ben 42 jaar, maat 40, 1.73 m. en zandloper figuur )
Voor mij nooit weer. Veel geld voor een skinny jeans, die uitloopt en niet mooi blijft qua kleur.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
19-11-2018 19:00
Voor mij nooit weer. Veel geld voor een skinny jeans, die uitloopt en niet mooi blijft qua kleur.
Ow...Dat wil ik dus niet. Heb je andere die je wel kunt aanraden?
Gewoon naar een goeie jeanszaak gaan, waar ze meerdere merken verkopen en een flink assortiment hebben, en bovenstaand verhaal vertellen. Een beetje goeie verkoper (m/v) vist in no time voor jou de beste broek uit alle stapels.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
19-11-2018 19:04
Gewoon naar een goeie jeanszaak gaan, waar ze meerdere merken verkopen en een flink assortiment hebben, en bovenstaand verhaal vertellen. Een beetje goeie verkoper (m/v) vist in no time voor jou de beste broek uit alle stapels.
Ja. Zucht. Ik weet dat je gelijk hebt. Maar waar zijn toch die goeie verkopers??? Ik tref er zo zelden één.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij jeans van Esprit. Goede pasvorm en blijven lang mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je budget?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-11-2018 19:19
Wat is je budget?
Als hij echt perfect is, heb ik er tot rond de honderd euro voor over.
Alle reacties Link kopieren
Janis_Ian schreef:
19-11-2018 19:18
Ik zweer bij jeans van Esprit. Goede pasvorm en blijven lang mooi.
Dank je wel voor de tip. Zit daar veel stretch in? Loopt hij niet teveel uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist wel heel goede ervaringen met Levi's. Sterker nog, voor mij geen ander meer. Ik heb jarenlang één donkerblauw exemplaar gehad, die ik regelmatig droeg en dus ook vaak waste. Bleef superlang mooi, terwijl die van goedkopere merken toch snel strepen kregen.

Ik heb er inmiddels 3, allemaal uit de 300-serie, dat is de shapinglijn. Zitten prima bij mij (peer-/zandloper).
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-11-2018 19:26
Als hij echt perfect is, heb ik er tot rond de honderd euro voor over.
Voor dat bedrag heeft Lee Cooper goede broeken voor je. Heb je er meer voor over dan raad ik je Jacob Cohen of Denham aan. Dat zijn broeken die door het dragen mooier worden, net als een leren tas. De pasvorm van deze broeken voor jouw type figuur is er goed, hoogstens zijn de pijpen aan de lange kant maar dat is eenvoudig op te lossen en gaat niet ten koste van de pasvorm.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag alleen Levi's. Blijven mooi van kleur en gaan absoluut niet lubberen. Ik vind de 710 super skiny heel fijn. Ik kan mij wel voorstellen dat niet elk merk voor iedereen geschikt is. Ga gewoon eens passen. Ik vind wel dat een broek gelijk lekker moet zitten. Dus als je in een winkel gaat passen, loop rond en ga zitten om te kijken hoe de broek zit.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de 710, maar die is echt heel skinny. Ik krijg altijd veel complimenten als ik m aan heb. De billen zitten er lekker in😁
Alle reacties Link kopieren
Janis_Ian schreef:
19-11-2018 19:18
Ik zweer bij jeans van Esprit. Goede pasvorm en blijven lang mooi.
Same here. En in ‘onze’ Esprit-winkel is het personeel ook nog eens heel prettig, dus dat is mijn ideale jeans-koop-plek.

Hoeveelheid stretch hangt af van het model dat je koopt: daar hebben ze verschillende soorten in.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
19-11-2018 19:27
Dank je wel voor de tip. Zit daar veel stretch in? Loopt hij niet teveel uit?
Nee, heel weinig stretch en niet uitlopend. Ik heb maat 36/38 maar met flinke heupen en bovenbenen en hij blijft goed zitten.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-11-2018 19:31
Voor dat bedrag heeft Lee Cooper goede broeken voor je. Heb je er meer voor over dan raad ik je Jacob Cohen of Denham aan. Dat zijn broeken die door het dragen mooier worden, net als een leren tas. De pasvorm van deze broeken voor jouw type figuur is er goed, hoogstens zijn de pijpen aan de lange kant maar dat is eenvoudig op te lossen en gaat niet ten koste van de pasvorm.
Net eens Google geraadpleegd. Jacob Cohen is echt te duur. Ik zag bij Perfectly Basics wel een Denham die me wel aansprak, de Needle, skinny met hoge taille. Ik vind het alleen zo jammer dat er diverse kleuren van dat type zijn, die bijna allemaal andere prijzen hebben. Van €129,- (kan net) via €159,- naar zelfs €199,-! Voor hetzelfde type!
Ben ik nou een veeleisende kniesoor als ik me dan eigenlijk een beetje bekocht voel?!
Ik heb er een van Lee. Scarlett heet hij. Ik ben er wel blij mee.. Welk model je ook kiest, je moet sowieso opletten, want per kleur verschillen de stofeigenschappen. Dus ik kan je dan zeggen dat mijn lichtblauwe broek niet uitrekt, dat zegt niks over de donkerblauwe die jij dan mooi vindt. Dus je bent toch een beetje afhankelijk van die goede verkoper..
En natuurlijk: hoe moeilijker je hem in eerste instantie aankrijgt, hoe minder hij waarschijnlijk uitloopt.. En liever iets aan de strakke kant kopen..
Als je die Denham Needle wel leuk lijkt, dan is Only misschien ook iets voor je. Ik heb hier twee broeken van, in 2016 gekocht. Ze gaan in de was en aan en dat al zo'n 2,5 jaar. Ze zitten nog steeds perfect. En dat voor €30!

https://www.wehkamp.nl/only-royal-high- ... gLmQfD_BwE
Alle reacties Link kopieren
jazekerenof schreef:
19-11-2018 20:55
Als je die Denham Needle wel leuk lijkt, dan is Only misschien ook iets voor je. Ik heb hier twee broeken van, in 2016 gekocht. Ze gaan in de was en aan en dat al zo'n 2,5 jaar. Ze zitten nog steeds perfect. En dat voor €30!

https://www.wehkamp.nl/only-royal-high- ... gLmQfD_BwE
Deze heb ik! Hij zit heerlijk, maar eigenlijk teveel elastaan. Ik moet hem echt ophijsen en hij lubbert in de loop van de dag wel een beetje bij de knieën. Misschien heb ik hem wel een maatje te groot...Ik heb er zo'n vreselijke hekel aan, dat optrekken iedere keer na zitten of bukken.
Ik ben er ook een beetje huiverig voor om kleiner te gaan omdat ik dan bang ben voor de beruchte muffintop. Die heb ik overigens in de Only niet, dus iets kleiner was misschien achteraf beter.
Alle reacties Link kopieren
En tegen het hijsen, draag een riem. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Riem idd en een echte spijkerbroek hoor je niet te wassen. https://www.elle.com/nl/mode/mode-nieuw ... et-wassen/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me niet heel erg op een merk focussen maar helaas toch echt gaan passen. Vroeger zweerde ik bij Lee, tegenwoordig is G-star voor mij gemaakt! Fijne stevige broeken ook vaak.

Van replay hebben ze een skinny model van een bepaalde stof die niet schijnt uit te lopen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar Levi's broeken in verschillende modellen en ze zitten me allemaal als gegoten. Het is een kwestie van je merk vinden denk ik. Elders slaag ik gewoon niet voor een goed zittende broek. Het lubberen bij stretch ken ik van andere broeken, maar daar heb ik ook bij de extreem stretchy 710 geen last van.
Alle reacties Link kopieren
vivagirl2013 schreef:
19-11-2018 19:00
Voor mij nooit weer. Veel geld voor een skinny jeans, die uitloopt en niet mooi blijft qua kleur.
Hoe vaak was jij een broek?
fotoroid schreef:
20-11-2018 15:26
Hoe vaak was jij een broek?
Een skinny mag wat mij betreft na twee a drie keer dragen de was in. Na elke keer dragen, lijkt me onzin. Maar minder wassen of niet, zoals ik het artikel hierboven, vind ik geen prettige gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven