Mode & Beauty alle pijlers

Oog-make-up remover bij eczeem aan ooglid

30-11-2018 08:51 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds kort regelmatig eczeem aan 1 ooglid, aan de bovenkant. Ik had er nooit last van en kon altijd alle removers gebruiken. Maar ik heb nu het idee dat het daardoor komt. Ik gebruik als het een beetje rood wordt geen andere make-up op mijn oog dan mascara.
Maar die moet er ook weer af. Het is geen waterproof mascara, maar zit er wel stevig op.

Ik gebruik nu micellair water van Garnier met de groene dop.
Wie heeft een beter idee? Liefst niet te duur en simpel te verkrijgen.

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Zelfde probleem gehad. Bij mij was het een allergie voor o.a. de concealer die ik toen gebruikte (getest bij de allergoloog) Maar nu gebruik ik de remover van Albert Heijn, rond flesje met 2-fasen remover voor 1,69 geloof ik. Topspul en ik reageer er niet op. Kan voor iedereen anders zijn natuurlijk, maar voor het prijsje valt het te proberen.
Alle reacties Link kopieren
ik haal mijn oogmake-up er altijd af met olijfolie. Dat werkt heel goed. Raat maar waar.
Wel wat duurder, maar Ultrabland van Lush is ook heel fijn.
Ik heb ook eczeem op de oogleden en kan al jaren geen make-up reiniger gebruiken. Ik smeer wat vaseline op mijn wimpers, laat het even intrekken en met een washandje met warm water haal ik mijn waterproef mascara er zo vanaf!
Alle reacties Link kopieren
In principe werkt elke huis-tuin en keuken olie. Ik gebruik al jaren kokosolie. Even zacht op je ogen alle make-up loswrijven en navegen met een vochtig wattenschijfje. Supergoedkoop en een natuurproduct, dus ook zacht voor je eczeem. Succes!
I want her to know it was me
Alle reacties Link kopieren
Aha, het kan dus simpel met olie die ik al in huis heb. Ik hou niet zo van olie om mijn make-up te verwijderen, omdat het zo lang vet blijft en ik dan soms wazig zie. Hebben jullie dat niet?
Is wel een makkelijke en goedkope optie!
Miranda_86 schreef:
30-11-2018 09:00
Wel wat duurder, maar Ultrabland van Lush is ook heel fijn.
Die dus. Van vrijwel alle andere removers krijg ik dikke rode ogen.
helena2 schreef:
30-11-2018 09:23
Aha, het kan dus simpel met olie die ik al in huis heb. Ik hou niet zo van olie om mijn make-up te verwijderen, omdat het zo lang vet blijft en ik dan soms wazig zie. Hebben jullie dat niet?
Is wel een makkelijke en goedkope optie!
Met een vette remover gebruik ik daarna een goede gezichtsreiniger en lauw water om het weg te spoelen. En goed je ogen dichthouden tijdens het verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij deze:

https://www.lidl.nl/nl/Acties.htm?articleId=4368
Kokosolie?
helena2 schreef:
30-11-2018 09:23
Aha, het kan dus simpel met olie die ik al in huis heb. Ik hou niet zo van olie om mijn make-up te verwijderen, omdat het zo lang vet blijft en ik dan soms wazig zie. Hebben jullie dat niet?
Is wel een makkelijke en goedkope optie!
Als het goed is, ga je daarna lekker naar bed. Kun je de olie ook nog eens in laten werken in je huid :)
Ik gebruik alleen warm water om mijn make-up eraf te halen, en een schone handdoek om mijn gezicht daarna af te drogen. Ik ben heel gevoelig voor ‘spulletjes’ of andere vloeistoffen die je ervoor zou kunnen gebruiken. (Olijf)olie oid vind ik veel te vet, dat blijft zo op mijn huid liggen. Warm water werkt perfect. Echt flink water met je handen tegen je gezicht aan spletten of als je dat niet fijn vindt een washand gebruiken. Het is fijn en goedkoop. Daarna smeer ik mijn nachtcrème voor de nacht op mijn gezicht.

Exceem boven mijn ooglid daar heb ik in de winter ook af en toe last van. Ik heb een zalfje van de HA ervoor gekregen 1-2 x smeren is het vaak alweer weg, dus mocht het aanhouden, dan is het op te lossen. Om het niet zo droog te laten aanvoelen heb ik ook Bepanthen in huis, (smeer ik ook op droge lippen, super spul)
anoniem_279179 wijzigde dit bericht op 30-11-2018 11:00
Reden: Toevoeging.
31.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook een olie (the body shop Camomile) om de make up los te krijgen en dan gebruik ik een gezichtsreiniger (Paula’s choice of Garnier (roze fles)) om mijn hele gezicht schoon te maken, dus ook die olie eraf te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
30-11-2018 08:57
ik haal mijn oogmake-up er altijd af met olijfolie. Dat werkt heel goed. Raat maar waar.
Nooit pure olie gebruiken om je oogmakeup te verwijderen! Het vliegt eraf, maar de kans op een bindweefselontsteking (conjunctivitis) en/of verstopte en ontstoken traanklieren is groot omdat de olie te zwaar is voor het tere oogweefsel. Ik verzin dit niet! Een bevriende oogarts waarschuwt daar al jaren voor.
Gebruik iets dat speciaal voor ogen bedoeld is.
Sproetjespost schreef:
30-11-2018 10:15
Als het goed is, ga je daarna lekker naar bed. Kun je de olie ook nog eens in laten werken in je huid :)
Daar moet je juist erg mee oppassen.
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 30-11-2018 11:52
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
30-11-2018 10:04
Kokosolie?
Die wilde ik ook noemen inderdaad! Toevoeging: dan wel voorzichtig zijn dat je de olie niet in je ogen wrijft.

En anders in elk geval een remover zonder irriterende stoffen als parfum, bijv. die van Simple (Kruidvat: https://www.kruidvat.nl/simple-waterpro ... /p/4165449) of eentje van Clinique: https://www.douglas.nl/Clinique/Verzorg ... 00888.html
liliane13 wijzigde dit bericht op 30-11-2018 11:55
Reden: Toevoeging
19.40% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Of helemaal geen remover/reiniger maar dit:

https://www.ecoco-cosmeticglove.nl/hoe-werkt-het/

Online te bestellen en ik ja het werkt echt, ik heb ze zelf ook. Het enige nadeel vind ik dat je dan steeds met een vies washandje zit en er dus eigenlijk wel meer moet hebben zodat je elke dag een schone kunt gebruiken.
Overigens heeft Primark ook een goedkope versie hiervan, maar die werkt toch lang niet zo goed.

Verder zou ik toch proberen even te minderen met make-up of voor advies langs de huisarts gaan met je eczeem.
.
Alle reacties Link kopieren
Olennah schreef:
30-11-2018 09:06
In principe werkt elke huis-tuin en keuken olie. Ik gebruik al jaren kokosolie. Even zacht op je ogen alle make-up loswrijven en navegen met een vochtig wattenschijfje. Supergoedkoop en een natuurproduct, dus ook zacht voor je eczeem. Succes!
Het is grote onzin dat natuurprodukten onschadelijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wat Amarna zegt klopt helaas. Ook natuurlijke stoffen zoals Lavendel kunnen heel erg irriteren. Daarom ben ik ook geen fan van Lush aangezien dat merk veel irriterende, natuurlijke ingrediënten gebruikt.

Meer informatie over ingrediënten:
https://www.dr-jetskeultee.nl/te-mijden-ingredienten/
.
Liliane13 schreef:
30-11-2018 11:47
Wat Amarna zegt klopt helaas. Ook natuurlijke stoffen zoals Lavendel kunnen heel erg irriteren. Daarom ben ik ook geen fan van Lush aangezien dat merk veel irriterende, natuurlijke ingrediënten gebruikt.

Meer informatie over ingrediënten:
https://www.dr-jetskeultee.nl/te-mijden-ingredienten/
Ik ben juist wel fan van Lush. Hun make-upremover, oogcreme en gezichtscrème zijn een paar van de weinige producten die ik zonder irritatie of allergische reacties kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de waarschuwingen rondom de gewone olie! Dat ga ik dan toch maar niet doen. Het lukt me gewoon nooit om geen olie in mijn ogen te krijgen en zo te lezen is dat toch niet helemaal onschadelijk.
Lush is hier niet in de buurt, dus niet praktisch en bovendien vind ik het te duur om gewoon even uit te proberen.
Maar ik ga de andere opties nog even doornemen.

En ik wist niet dat er zalfjes zijn die je bij je ogen mag smeren, Tessa. Ik heb wel cortison zalf, maar die ik heb mag je niet bij je igen gebruiken. En bepanthen is inderdaad superspul. Dat smeer ik er ook vaak op. Helpt wel, maar het blijft terugkomen. Vandaar dat ik denk dat het aan mijn reiniger ligt.
Maar misschien dan toch even naar de huisarts. Vind het zo’n klein ding dat ik daar eigenlijk niet voor wilde gaan. Maar ik heb het nu al maanden, dus misschien toch maar doen,
Precies het is met cortisonen erin. Maar aangezien ik hier geen medisch advies mag geven schreef ik het maar niet. 😉 ik smeer gewoon heel dun en dan is het weg met een paar dagen. Komt het terug meer ik weer even opnieuw. Geen idee waar het bij mij vandaan komt, want ik gebruik geen make-up reiniger. Ik wijt het altijd aan het weer. 😉
Alle reacties Link kopieren
Je zou de Gorgeous Glamour glove van Chrome Stiletto moeten checken! Je kan namelijk met hun gloves je make-up verwijderen (en gezicht reinigen) met alleen maar water. Ideaal als je een gevoelige huid hebt en slecht tegen removers en reinigers kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een oog-remover van de Hema, half olie, half iets anders. Dat gaat tot nu toe heel goed! Was op advies van een collega.
Dus ik ben tevreden.
Of het is geluk met het weer. Maar als ik mij dochters huid zie, die heeft nu juist veel eczeem, dus ik denk dat het niet persé goed weer voor eczeem is. Maar ik heb nu al 3 weken geen irritatie meer gehad aan mijn oog.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven