Mode & Beauty alle pijlers

Een dame zijn is not done?

01-12-2018 02:21 108 berichten
Vooropgesteld, ik ben geen dame. Maar wat heb ik een respect voor de dames die dat zijn. Ik bewonder dat, ik heb een oudtante die iedere dag haar make-up perfect aanbrengt, niet aan rimpelvermindering doet en ondanks haar inmiddels 89 jaren straalt. Haar kledingstyle is tijdloos.
Zo ook een kennis van mij, 40 jaar oud en tot in de puntjes verzorgd, als niet kenner zou je haar vast jonger schatten. Allebei geen rijke dames trouwens.

Ik bewonder ik dat, chique en verzorgd. Ben ik hiermee ouderwets? Wat vinden jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ok
Hello, can you hear me?
Mijn mening: als er ergens een bordje met "dames" op de deur staat mag ook jij daar gewoon naar binnen.
Met of zonder make-up, 40 of 89: we moeten allemaal gewoon plassen elke dag.
Niet chique, ik weet het.

Toch hoop ik dat je hier wat mee kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het leuk en vind het ook bijzonder dat mensen (dames) zoveel effort stoppen in zichzelf mooi en respectabel maken.
Ikzelf ben compleet tegengesteld, kleed me simpel en vind het al snel best
MevrouwMikMak schreef:
01-12-2018 02:54
Mijn mening: als er ergens een bordje met "dames" op de deur staat mag ook jij daar gewoon naar binnen.
Met of zonder make-up, 40 of 89: we moeten allemaal gewoon plassen elke dag.
Niet chique, ik weet het.

Toch hoop ik dat je hier wat mee kan.
dank je
Verbinder schreef:
01-12-2018 04:12
Ik vind het leuk en vind het ook bijzonder dat mensen (dames) zoveel effort stoppen in zichzelf mooi en respectabel maken.
Ikzelf ben compleet tegengesteld, kleed me simpel en vind het al snel best
waarom dan, interesseert het je niets?
ik heb een beroep waarbij ik consulenten heb, ik zie ongeveer 10 mensen per dag. Sommige vrouwen zijn ongeschoren. vrouwen. echt waarom.
Sophieclaire schreef:
01-12-2018 04:29
ik heb een beroep waarbij ik consulenten heb, ik zie ongeveer 10 mensen per dag. Sommige vrouwen zijn ongeschoren. vrouwen. echt waarom.
Wat? Ongeschoren???
Lord*Voldemort schreef:
01-12-2018 05:02
Wat? Ongeschoren???
yep, een lichte snor is normaal tegenwoordig.
ik vind het geen porem
buiten dat vind ik het prima dat ze ongeschoren het leven doorgaan, maar die snorharen..
Ik vind het vreemd dat je 'een dame zijn' slechts associeert met uiterlijke kenmerken. Waar blijft het gedragsmatige gedeelte?
Alle reacties Link kopieren
Sophieclaire schreef:
01-12-2018 05:33
ik vind het geen porem
Laat iemand er bij lopen zoals diegene door het leven wil gaan.
Sophieclaire schreef:
01-12-2018 05:32
yep, een lichte snor is normaal tegenwoordig.
Godver, ik wist niet dat vrouwen hun gezicht scheren.
Alle reacties Link kopieren
Lord*Voldemort schreef:
01-12-2018 06:17
Godver, ik wist niet dat vrouwen hun gezicht scheren.
Dames bedoel je
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere voorwaarden stel jij aan het begrip "dame".
Ik geloof niet dat je het begrepen hebt, zeker niet gezien je vulgaire woordkeus.
Die vrouwen met snor zijn waarschijnlijk drags.
Alle reacties Link kopieren
Dames!
yourlocalhero schreef:
01-12-2018 05:57
Laat iemand er bij lopen zoals diegene door het leven wil gaan.
+100
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
01-12-2018 04:12
Ik vind het leuk en vind het ook bijzonder dat mensen (dames) zoveel effort stoppen in zichzelf mooi en respectabel maken.
Ikzelf ben compleet tegengesteld, kleed me simpel en vind het al snel best
Hier hetzelfde, ik ben goed zoals ik ben.

Ik hoef me niet mooi en respectabel te maken want dat ben ik van nature.

Mét ongeschoren snor!
yette schreef:
01-12-2018 06:30
Dames bedoel je
Oké oké dames.

Maar krijgen dames dan geen harde stoppels terug? Als ik me 's morgens heb geschoren staan er 's avonds alweer nieuwe stoppels op. Wat is het geheim?
Alle reacties Link kopieren
Vaker scheren, epileren, laserbehandeling.
Alle reacties Link kopieren
Verbinder schreef:
01-12-2018 04:12
Ik vind het leuk en vind het ook bijzonder dat mensen (dames) zoveel effort stoppen in zichzelf mooi en respectabel maken.
Ikzelf ben compleet tegengesteld, kleed me simpel en vind het al snel best
:rofl:
Vreselijk ouderwets ja, echt not done om er verzorgd bij te lopen. Kom nou zeg, dat doe je toch gewoon niet :P
Je ‘bewondert’ dat en je hebt ‘respect’ voor mensen die zich zo verzorgen?
Ik vind dat niet ouderwets die mening, maar ik vind dat heel erg raar. En dat gedeelte over de veertigjarige kennis vind ik helemaal nergens op slaan. Je gaat verzorging ineens vergelijken met er jonger uitzien. Wat kun je er in godsnaam aan bewonderen of respecteren? Het is toch geen gave of een prestatie?
Vreemd dat je daar op die manier naar kijkt.
Ik verzorg mij ook ‘tot in de puntjes’ zoals jij dat zou noemen. Waarom zou ik dan bewonderd moeten worden?
Ik doe dat voor mijzelf, omdat ik mij daar prettig bij voel. Dat is geen enorme onderneming, maar gewoon een keuze.
Ja, een raar beeld heb je van mensen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven