Mode & Beauty alle pijlers

Puntkomma tattoo

05-12-2018 12:20 165 berichten
Binnenkort laat ik een puntkomma tatoeage zetten op m'n pols.
Deze tattoo heeft voor de mensen die hem hebben, grote symbolische waarde. Het betekent dat je ervoor kiest dat voor jou het leven doorgaat, na een zelfmoordpoging of depressie. Dat je voor het leven kiest, als het ware. Daarom heeft het lang geduurd voordat ik deze tattoo "durf" te laten zetten.
Wie hier heeft ook zo'n tatoeage? Of een andere tattoo met (voor jou) grote symbolische betekenis?
anoniem_370992 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:35
2.86% gewijzigd
En wat nu als je weer 'n depressie en/of zelfmoordgedachten krijgt?
Alle reacties Link kopieren
Haal de naam even weg ivm, spammen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere, niet per se met grote betekenis maar het blijft spannend om zoiets permanent op je lijf te laten zetten. Ben in dezelfde shop geweest! Maar een advies; laat hem niet door Dick zelf zetten ;)
Je zou denken dat als het leven door gaat (wat ik heel fijn voor je vind!) en je ellende achter je laat, je dit juist niet op je lijf gaat zetten. Zo sleep je dat je hele leven zichtbaar met je mee. Waarom zou je jezelf opzadelen met die constante herinnering daaraan?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Chinees teken, waarvan ik altijd zeg dat er soep staat ;)

Het is het teken van de tijger, wat niet mijn jaarteken is. Het staat voor mij voor de kracht in jezelf vinden.

Al blijf ik genieten van iedereen die denkt dat ik of zo’n sukkel ben dat ik zonder te controleren iets op mij laat tatoeëren of bewust soep zou laten zetten (wat ik overigens wel zou doen Haha)
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
05-12-2018 12:30
Waarom zou je jezelf opzadelen met die constante herinnering daaraan?
Om jezelf eraan te herinneren dat, mocht je je ooit weer down voelen, je er eerder ook doorheen bent gekomen. Als herinnering aan jezelf dat je sterker ben dan je denkt en dat wil je niet vergeten, althans: dat kan ik me best voorstellen.
Ter bevestiging dat je er sterker uit bent gekomen. Ik zie t ook nog gebeuren dat ik hem zal laten zetten, maar zo ver ben ik nog niet
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen heeft een tattoo een andere betekenis toch? Ik ken iemand voor wie het betekent dat er een nieuwe periode of nieuw hoofdstuk in zijn leven is begonnen, maar dit heeft niets te maken met een depressie of zelfmoordpoging.
lilalinda schreef:
05-12-2018 12:27
Haal de naam even weg ivm, spammen
Done!
OpenHaardVuur schreef:
05-12-2018 12:33
Ik heb een Chinees teken, waarvan ik altijd zeg dat er soep staat ;)

Het is het teken van de tijger, wat niet mijn jaarteken is. Het staat voor mij voor de kracht in jezelf vinden.

Al blijf ik genieten van iedereen die denkt dat ik of zo’n sukkel ben dat ik zonder te controleren iets op mij laat tatoeëren of bewust soep zou laten zetten (wat ik overigens wel zou doen Haha)
Ik heb een Latijnse spreuk, niet zo'n bekende.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
05-12-2018 12:30
Waarom zou je jezelf opzadelen met die constante herinnering daaraan?
Dat vind ik ook altijd een beetje raar, kindrebel. Op je pols is ook zo zichtbaar. Dan krijg je nog dat mensen er naar gaan vragen op momenten dat je er niet op zit te wachten.

Mijn depressie en zelfmoordpoging is alweer 10 jaar geleden en daar hoef ik echt niet de hele dag door aan herinnerd te worden. Ik ben er ook nooit meer mee bezig. Liever een leuke tattoo.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
05-12-2018 12:30
Je zou denken dat als het leven door gaat (wat ik heel fijn voor je vind!) en je ellende achter je laat, je dit juist niet op je lijf gaat zetten. Zo sleep je dat je hele leven zichtbaar met je mee. Waarom zou je jezelf opzadelen met die constante herinnering daaraan?
Ik snap wat je bedoeld. Echter kan het ook een soort van "visuele mantra"zijn die jou kracht geeft op zwakke momenten.
blondie-90 schreef:
05-12-2018 12:33
Om jezelf eraan te herinneren dat, mocht je je ooit weer down voelen, je er eerder ook doorheen bent gekomen. Als herinnering aan jezelf dat je sterker ben dan je denkt en dat wil je niet vergeten, althans: dat kan ik me best voorstellen.
Dank, dat wilde ik net schrijven. Voor mij is het een reminder. Hoe diep ik ook zit, ik wil ervoor kiezen er geen punt achter te zetten. Mijn leven mag doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
05-12-2018 12:33
Om jezelf eraan te herinneren dat, mocht je je ooit weer down voelen, je er eerder ook doorheen bent gekomen. Als herinnering aan jezelf dat je sterker ben dan je denkt en dat wil je niet vergeten, althans: dat kan ik me best voorstellen.
Precies Blondie! Ik heb deze tattoo juist om deze reden!
Ik heb momenteel alleen nog de buitenlijnen laten zetten, aan de binnenkant van mijn pols, zodat ik hem regelmatig zie. Ik ben er nog lang niet en hij zit er als motivatie om er aan te blijven werken. Wie weet ben ik ooit zover dat het echt goed met me gaat en ik hem kan laten inkleuren, waardoor het verhaal dan 'af' is.

Ik ben er heel blij mee en kijk er regelmatig naar en haal er dan ook de kracht het besef uit om door te gaan.

Heel veel succes!
Een paar maanden geleden heb ik een tatoeage laten zetten. Het helpt mij eraan herinneren dat ik sterk ben ik en dat ik in staat ben zware tijden te overwinnen. Ik wil ook deze strijd overwinnen waar ik nu inzit.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 05-12-2018 12:44
15.14% gewijzigd
blondie-90 schreef:
05-12-2018 12:30
Ik heb er meerdere, niet per se met grote betekenis maar het blijft spannend om zoiets permanent op je lijf te laten zetten. Ben in dezelfde shop geweest! Maar een advies; laat hem niet door Dick zelf zetten ;)
Waarom niet door Dick zelf? o_o
OpenHaardVuur schreef:
05-12-2018 12:33
Ik heb een Chinees teken, waarvan ik altijd zeg dat er soep staat ;)

Het is het teken van de tijger, wat niet mijn jaarteken is. Het staat voor mij voor de kracht in jezelf vinden.

Al blijf ik genieten van iedereen die denkt dat ik of zo’n sukkel ben dat ik zonder te controleren iets op mij laat tatoeëren of bewust soep zou laten zetten (wat ik overigens wel zou doen Haha)
Herkenbaar, lol. Ik heb een latijnse tekst die ik soms ook bewust verkeerd "vertaal". Leuke reacties krijg je dan.
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
05-12-2018 12:36
Dat vind ik ook altijd een beetje raar, kindrebel. Op je pols is ook zo zichtbaar. Dan krijg je nog dat mensen er naar gaan vragen op momenten dat je er niet op zit te wachten.

Mijn depressie en zelfmoordpoging is alweer 10 jaar geleden en daar hoef ik echt niet de hele dag door aan herinnerd te worden. Ik ben er ook nooit meer mee bezig. Liever een leuke tattoo.
Fiijn dat je er niet meer mee bezig bent Dropdrop en dat je het achter je hebt kunnen laten!
Iedereen is hier natuurlijk anders in. Ik krijg inderdaad weleens vragen over de tattoo. Wanneer ik er 'zin' in heb en ik me bij de persoon die de vraag stelt goed voel, dan leg ik uit waar de tattoo voor staat. Op andere momenten zeg ik dat ze maar een keer moeten googelen op puntkomma tattoo of ik zeg dat het heel persoonlijk voor me is.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een hype en aandachttrekkerij. Zet ‘m dan ergens waar je het alleen zelf ziet, of neem een afbeelding die alleen jij koppelt aan die gebeurtenissen.
.
Alle reacties Link kopieren
Pas geleden hebben mijn dochter en ik een punt komma tattoo laten zetten. Verwerkt in iets anders, maar wel duidelijk de punt komma erin.
Wij weten wat het betekend, mocht iemand er naar vragen dan leg ik het uit. Mijn dochter worstelt met suïcidale gedachten en ik hoop haar zo te kunnen steunen.
Alle reacties Link kopieren
FadeToBlack schreef:
05-12-2018 12:42
Waarom niet door Dick zelf? o_o
Ik heb er 4, alle vier niet door hem. Maar elke keer als ik er zat kreeg ik te horen van zijn collega's dat hij nogal old skool te werk gaat, als in: hele hoge snelheid op de naald, diep in de huid. Dit is veel pijnlijker dan hoe het tegenwoordig ook kan en maakt het minder mooi (vind ik). Mijn eerste en tweede tattoo zijn gezet door Remco (hij werkt er niet meer, maar heeft een eigen shop nu), de derde door Anthony en de vierde door Thomas. Mijn tweede is het mooist, maar ook het meest gedetailleerd. Voor een kleinere, simpele tattoo, kun je er prima terecht! Voel me er altijd op mijn gemak. Maar mijn keus zou niet op Dick vallen ;)
depster schreef:
05-12-2018 12:33
Ter bevestiging dat je er sterker uit bent gekomen. Ik zie t ook nog gebeuren dat ik hem zal laten zetten, maar zo ver ben ik nog niet
Ik heb ook heel lang nagedacht, want dit is geen tattoo die je zomaar even zet. Nu vind ik dat ik het verdien. En ik verdien het om te leven, al denk ik daar soms nog anders over.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
05-12-2018 12:46
Ik vind het een hype en aandachttrekkerij. Zet ‘m dan ergens waar je het alleen zelf ziet, of neem een afbeelding die alleen jij koppelt aan die gebeurtenissen.
Hoezo? Dit is iets waar mensen mee te maken hebben. Het is echt niet zo dat als je iemand ziet met een punt komma tattoo die gelijk ooit een poging heeft gedaan oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een op mijn linker onderarm. :)
Soms vragen mensen er naar, en dan beantwoord ik voor zover ik me comfortabel voel. Ik heb hem voor mezelf, om mezelf er aan te herinneren dat het leven niet altijd een diep dal is.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven