Mode & Beauty alle pijlers

Kun je ook teveel gezichtsverzorging gebruiken?

07-12-2018 22:18 63 berichten
Dat is dus mijn vraag aan jullie. Ik ben bijna 50 jaar en 45 kilo afgevallen wat een aantal tekens in mijn gezicht heeft achtergelaten. Geen rimpels maar wat lijnen onder aan de wangen tegen de mondhoeken aan. (groeven?)
Ik gebruikte altijd al huidverzorginsproducten maar merk dat ik er nu meer aandacht aan besteed.

Ik doe dus het volgende.
In de ochtend na het douchen gebruik ik een watje met hydraterende lotion. Daar overheen breng ik een dagcreme aan.
Als ik thuiswerk gebruik ik geen make up. Voor het naar bed gaan maak ik mijn gezicht schoon met een nat gezichtsreinigingsdoekje, watje met hydraterende lotion en daar overheen breng ik dan een nachtcreme aan.
Draag ik wel make-up dan maak ik mijn gezicht schoon en doe het avondritueel.
Daarnaast gebruik ik twee a driemaal per week een peel off masker. Een keer een hydraterende en een keer een herstellende en naar gelang de derde keer een van deze twee.

Is dit teveel, juist prima en hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Het is niet teveel, maar ik ken de merken niet die je gebruikt. Maskers stellen meestal niet zoveel voor. Als het allemaal van bijvoorbeeld loreal vandaan komt zal het niet zoveel voor je huid doen. Wil je je huid echt goed verzorgen kun je je het beste inlezen over ingredienten enz.
Drie maskers per week lijken me wel wat veel, hangt er een beetje vanaf wat voor maskers natuurlijk. Niet alleen in het kader van "is dit goed voor je huid of niet" maar ook in het kader van verspilling.

Verder denk ik dat het vooral belangrijk is dat je de júíste producten gebruikt. Dat maakte bij mij echt verschil. Qua hoeveelheid gebruik ik vergelijkbare producten als jij: een goede dag- en nachtcreme, 's avonds 2 reinigingsproducten en af en toe een masker (eens per paar weken/maand).
Alle reacties Link kopieren
Klinkt redelijk bescheiden? Als ik geen make-up draag, was ik mijn gezicht 's avonds veel minder grondig en gebruik ik ook geen creme. En ik oog nog steeds jonger dan ik ben :P

Alleen dat masker zou ik niet meer dan één keer per week doen. Bij vaker gebruik heb ik het idee dat je allemaal lichaamseigen vetten weghaalt... maar dat is alleen op mijn eigen gevoel gebaseerd ;)
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag. Ik ben heel kieskeurig als het gaat om huidverzorging. Ik gebruik alleen producten van Paula's Choice, waar ik veel vertrouwen in heb.
Maar soms heb ik wel een beetje het gevoel dat ik doorsla: reinigen en exfoliëren sowieso, maar vaak nog een booster (hyaluronzuur, of peptiden, of niacinamide of retinol o.i.d.) maar vaak gebruik ik meerdere van die boosters. Een soort serum is dat.
Maar ik weet eigenlijk niet goed of je dat ook kunt overdrijven en of dat dan wel goed is. Volgens de site van PC wel, maar ja, zij verkopen het.
Kijk voor de gein eens naar een Koreaanse skincare routine op youtube als je denkt dat je teveel gebruikt :hihi:

Vanmorgen heb ik het volgende op mijn gezicht gedaan ter verzorging:
- Lotion met hyaluronzuur
- Oogcreme
- Serum
- Dagcreme

Als ik nu alleen mijn huidige dagcreme zou smeren dan heb ik waarschijnlijk binnen een paar uur jeuk en een trekkerig gevoel. Mijn gezicht is nu nog lekker zacht, helaas zijn mijn benen echter nu al schuurpapier :rofl:

Heb deze week ook 2x een masker gedaan voor een extra boost.
Alle reacties Link kopieren
in mijn opinie te veel.

Op mijn gezicht komt alleen maar gewoon niet te warm water.

En enkele keren per jaar iets van make-up (<5), alleen bij speciale gelegenheden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik gebruik de producten van Louis Widmer. De maskers zijn van Freeman. (volgens mij alleen bij het Kruidvat) omdat die fijne peel off maskers heeft.

Oh ja, een serum gebruik ik af en toe. Als ik het in huis heb. Na de lotion en voor de dag/nachtcreme.

Ik reinig mijn gezicht 's avonds omdat ik aan mijn voorkant het keukenraam altijd open heb staan en aan een dorpstraat woon met veel verkeer. Mijn straat is ook uitgeroepen door meest vervuilde straat van fijnstof van het dorp en inderdaad komt het voor als ik een dag thuisgewerkt heb zonder make-up dat er best wat zwart op het doekje zit.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 07-12-2018 22:50
60.38% gewijzigd
Ik vind het wel veel, maar ik gebruik weinig. Elke avond makeupremover (het moet er toch af ;-)) en soms dagcrème.

Wat wil je bereiken met al die maskers etc?
Alle reacties Link kopieren
Twee a drie keer per week een masker?

Dat vind ik veel.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
MarindaH schreef:
07-12-2018 22:33
Klinkt redelijk bescheiden? Als ik geen make-up draag, was ik mijn gezicht 's avonds veel minder grondig en gebruik ik ook geen creme. En ik oog nog steeds jonger dan ik ben :P

Alleen dat masker zou ik niet meer dan één keer per week doen. Bij vaker gebruik heb ik het idee dat je allemaal lichaamseigen vetten weghaalt... maar dat is alleen op mijn eigen gevoel gebaseerd ;)
Ik ga in ieder geval het masker terugbrengen van 3 naar twee. Klinkt best logisch wat je zegt.
Ik geloof in de natuur en verzorg mijn gezicht nooit. Enkel wassen met koud, tot lauw water. Bij heel schraal weer soms een beetje dag/nachtcrème.

Zolang je huid niet schraal wordt kan hij prima voor zichzelf zorgen. Ik werd pas nog 10 jaar jonger geschat dan ik ben...

Dus, ja ik denk dat je er te veel mee bezig bent.
Ik had ook altijd less is more maar sinds ik wat meer aandacht besteed aan de verzorging ziet mijn gezicht er een stuk beter uit en is een stuk minder droog.
In de zomer kom ik nog wel weg met simpel een vochtig washandje over m'n gezicht halen maar met dit weer...
Jufjoke schreef:
07-12-2018 22:36
Goede vraag. Ik ben heel kieskeurig als het gaat om huidverzorging. Ik gebruik alleen producten van Paula's Choice, waar ik veel vertrouwen in heb.
Maar soms heb ik wel een beetje het gevoel dat ik doorsla: reinigen en exfoliëren sowieso, maar vaak nog een booster (hyaluronzuur, of peptiden, of niacinamide of retinol o.i.d.) maar vaak gebruik ik meerdere van die boosters. Een soort serum is dat.
Maar ik weet eigenlijk niet goed of je dat ook kunt overdrijven en of dat dan wel goed is. Volgens de site van PC wel, maar ja, zij verkopen het.
Ja goede producten vind ik ook belangrijk. Ik denk dat wij op ongeveer dezelfde wijze onze gezichten onderhouden.
TsumTsum schreef:
07-12-2018 22:38
Kijk voor de gein eens naar een Koreaanse skincare routine op youtube als je denkt dat je teveel gebruikt :hihi:

Vanmorgen heb ik het volgende op mijn gezicht gedaan ter verzorging:
- Lotion met hyaluronzuur
- Oogcreme
- Serum
- Dagcreme

Als ik nu alleen mijn huidige dagcreme zou smeren dan heb ik waarschijnlijk binnen een paar uur jeuk en een trekkerig gevoel. Mijn gezicht is nu nog lekker zacht, helaas zijn mijn benen echter nu al schuurpapier :rofl:

Ha dat zal ik eens bekijken op youtube. Jij doet ook ongeveer hetzelfde maar doe je dat s'avonds ook nog?

Heb deze week ook 2x een masker gedaan voor een extra boost.
hamerhaai schreef:
07-12-2018 22:43
in mijn opinie te veel.

Op mijn gezicht komt alleen maar gewoon niet te warm water.

En enkele keren per jaar iets van make-up (<5), alleen bij speciale gelegenheden.
Ja, soms heb ik dat idee ook. Vandaar mijn vraag. Make-up draag ik toch wel drie dagen per week. Poeder, blusher, highlighter, oogschaduw, mascara.
TsumTsum schreef:
07-12-2018 22:54
Ik had ook altijd less is more maar sinds ik wat meer aandacht besteed aan de verzorging ziet mijn gezicht er een stuk beter uit en is een stuk minder droog.
In de zomer kom ik nog wel weg met simpel een vochtig washandje over m'n gezicht halen maar met dit weer...
Ik deed altijd wel iets aan huidverzorging maar nadat ik zoveel ben afgevallen ben ik er veel meer aandacht aan gaan besteden. Nu een jaar ongeveer. Ik heb geen rimpels maar omdat mijn gezicht dus ook vermagerd is (vooral door het stoppen met prednisolon) heb ik dus een paar groeven langs mijn mondhoeken.
Weg gaan ze natuurlijk niet meer maar ik wil ook rimpelvorming door ouderdom enigzins vertragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik meen me te herinneren dat uit onderzoek blijkt dat genen toch de doorslag geven. Veel producten zorgen hooguit voor een placebo effect. De effecten van ouder worden stop je er niet mee. Wat wél echt zinvol schijnt is vochtinbrengen, gewoon voor de alledaagse kwaliteit van je huid. Ik heb een grote pot nivea staan en daar erg blij mee. Geen overdosis parfum, no nonsense, gewoon hydrateren. Geeft me ook een gezonde uitstraling.
Jij doet ook ongeveer hetzelfde maar doe je dat s'avonds ook nog?

Dan laat ik meestal het serum en de oogcreme achterwege tenzij ik voel dat m'n huid wat trekkerig is na het douchen.
Ik wissel soms wel van producten en het aantal producten maar heb nu even met mezelf afgesproken dat ik eerst alles op maak voordat ik nieuwe koop.
Alle reacties Link kopieren
Ik plens 's morgens alleen wat water in mijn gezicht, afdrogen en dat meestal een paar druppels olijfolie. Dagcreme kan ook, Cien Vital, omdat ik soms zin heb in een fris geurtje, maar olijfolie is genoeg.

Dat was het. Ik gebruik geen makeup.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
PlayingTheAngel schreef:
07-12-2018 23:16
Ik meen me te herinneren dat uit onderzoek blijkt dat genen toch de doorslag geven. Veel producten zorgen hooguit voor een placebo effect. De effecten van ouder worden stop je er niet mee. Wat wél echt zinvol schijnt is vochtinbrengen, gewoon voor de alledaagse kwaliteit van je huid. Ik heb een grote pot nivea staan en daar erg blij mee. Geen overdosis parfum, no nonsense, gewoon hydrateren. Geeft me ook een gezonde uitstraling.
Ik had een moeder en een oma zonder ook maar enige rimpel tot aan de dood. Maar die hadden wel ernstig overgewicht dus dat zal vast de reden zijn geweest. Dus ik weet niet of ik de juiste genen heb omdat ik geen overgewicht meer heb. Mijn oma smeerde ook alleen maar Nivea.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
07-12-2018 22:54
Ik geloof in de natuur en verzorg mijn gezicht nooit. Enkel wassen met koud, tot lauw water. Bij heel schraal weer soms een beetje dag/nachtcrème.

Zolang je huid niet schraal wordt kan hij prima voor zichzelf zorgen. Ik werd pas nog 10 jaar jonger geschat dan ik ben...

Dus, ja ik denk dat je er te veel mee bezig bent.


Zo doe ik het ook.

Ik denk dat genen meer doen dan wat voor creme dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Je huid kan meestal goed tegen ontvetten, als je daarna maar vet toevoegt zodat de huid soepel blijft.

Sommige mensen verwijderen de bovenste huidcellen door scrubben of een middel die deze cellen oplost, maar ik heb een dunne huid van mezelf dus dat heeft voor mij geen voordeel.

Veelvuldig wassen heeft ook het effect dat de bacteriepopulatie op je huid wordt verminderd, en dan kan het zijn dat er eerder reacties komen omdat de goede bacteriën je minder kunnen beschermen. Maar ik denk toch dat de huid zich daarna vrij snel herstelt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja ik denk ook dat het grootste gedeelte genen is. Toen ik ging puberen kreeg ik een droge gevoelige huid en had ook bijna geen puistjes, die kreeg ik alleen 1x per maand zo ongeveer. Ik scrub mijn gezicht ook al jaren niet meer omdat dat altijd zorgde voor een nog drogere en gevoelige huid.

Heb ook een paar jaar alleen Nivea soft gebruikt als arme student en nu ik erover nadenk moet ik eigenlijk weer een potje kopen om zo in m'n tas te gooien zodat ik een universeel product bij heb voor zowel droge handen als gezicht. Want hoe goed ik m'n gezicht ook verzorg, regen en koude wind is niet echt een topcombi voor m'n huid. :(
Alle reacties Link kopieren
Genen, niet roken en zonlicht mijden is het belangrijkste als het gaat om rimpels. Daarnaast hydrateren dat kan met een potje van de kruidvat of een potje van 100 euro verschil in werking ( tegen rimpels) is er niet.
Dus doe gewoon waar je je lekker bij voelt en waar jouw huid goed op reageert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven