Mode & Beauty alle pijlers

Shampoo voor dun, sluik en snel vettig haar

10-12-2018 21:38 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb van nature erg dun, stijl haar dat snel vettig wordt. Normaal met goede verzorging zag mijn haar er nog wel redelijk uit. De laatste weken is mijn haar echter ineens extra sluik en sneller vet. Waar normaal na een wasbeurt mijn haar nog wel leuk kon zitten is er nu helemaal niks meer mee te beginnen. Het enige wat ik kan bedenken dat veranderd is, is mijn shampoo. Ik heb een paar weken terug voor het eerst een mi­cel­lar shampoo gekocht. Deze shampoo zou milder zijn en bevat geen parabenen en siliconen. Dus ik dacht juist dat dit beter zou zijn? Maar schijnbaar dus niet voor mijn haar. Heeft iemand advies/ervaring met fijn sluik haar en tips voor een goede shampoo (en conditioner)? Andere tips en adviezen over fijn haar zijn ook welkom uiteraard.

:jump:
Alle reacties Link kopieren
Tvp!

Ik heb hetzelfde soort haar en sinds mijn favoriete shampoo Yes to tomatoes niet meer wordt gemaakt, ben ik op zoek naar iets anders. Tot nu toe nog niet iets kunnen vinden waar ik echt blij van word.
Elvive extra ordinairy clay. I.p.v. na 1 dag vet haar kan ik nu 3 en soms 4 dagen wachten met wassen. Ff stroef als je haar nat is. Gewoon laten drogen.
Ghassoul klei schijnt ook goed te werken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hairworldshop.nl/haar/keras ... -5564.html

Deze gebruik ik. Hier ook fijn, heel steil haar. Tegenwoordig ook snel vet. De kapper adviseerde deze. Ik gebruik er geen conditioner bij omdat mijn haar dat op dit moment niet nodig heeft, maar Kerastase heeft ook goede conditioner voor fijn haar.
Ik vind het heel jammer dat ik geen mooi haar heb, maar daar is weinig aan te doen. Gelukkig ben ik heel handig met de föhn; kappers komen er vaak ná het wassen pas achter dat het 3x niks is.
Deze shampoo bevalt goed, hij verzorgt maar maakt niet slap, en geeft wat luchtigheid. Verder: zo min mogelijk styling producten gebruiken, en al helemaal niet op de hoofdhuid. Ook droogshampoo vind ik geen aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een droogshampoo proberen?
Mijn ervaring is dat het bij shampoo vaak een kwestie is van zoveel mogelijk verschillende monstertjes proberen. Wat bij de een werkt, doet voor de ander niets. Zo is mijn haar ook dun en sluik, maar juist niet snel vet van nature. Van volumeshampoos, volumepoeders en droogshampoos wordt het statisch en na van alles geprobeerd te hebben kwam ik erachter dat juist producten die eigenlijk voor krullend haar bedoeld zijn het ook goed doen voor mijn haar. Ik hoef er dan ook geen spul in te smeren waar mijn haar snel viezig en vettig van wordt, zoals mousse of gel.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik volume shampoo van Wunderbar afgewisseld met die blauwe van Lush.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik frambozenazijn spoeling van Yves Rocher (na de shampoo), dat spoelt oude zeepresten weg. Mijn haar en hoofdhuid zijn minder snel vet en mijn haar heeft meer volume dan zonder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overigens geen shampoo van Yves Rocher, die vind ik dan weer niet fijn.
John Frieda volumeshampoo in een turquoise tube. Mijn haar wordt er volumineus en ook wat stroef door. In elk geval niet vet.
Roosh schreef:
10-12-2018 22:00
Elvive extra ordinairy clay. I.p.v. na 1 dag vet haar kan ik nu 3 en soms 4 dagen wachten met wassen. Ff stroef als je haar nat is. Gewoon laten drogen.
Klinkt goed. Krijgt je haar daar ook volume van?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind lanza echt een hele fijne shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
10-12-2018 22:00
Elvive extra ordinairy clay. I.p.v. na 1 dag vet haar kan ik nu 3 en soms 4 dagen wachten met wassen. Ff stroef als je haar nat is. Gewoon laten drogen.
Dank ik zal deze eens opzoeken. Geruik je ook conditioner erbij?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
10-12-2018 22:11
https://www.hairworldshop.nl/haar/keras ... -5564.html

Deze gebruik ik. Hier ook fijn, heel steil haar. Tegenwoordig ook snel vet. De kapper adviseerde deze. Ik gebruik er geen conditioner bij omdat mijn haar dat op dit moment niet nodig heeft, maar Kerastase heeft ook goede conditioner voor fijn haar.
Ik vind het heel jammer dat ik geen mooi haar heb, maar daar is weinig aan te doen. Gelukkig ben ik heel handig met de föhn; kappers komen er vaak ná het wassen pas achter dat het 3x niks is.
Deze shampoo bevalt goed, hij verzorgt maar maakt niet slap, en geeft wat luchtigheid. Verder: zo min mogelijk styling producten gebruiken, en al helemaal niet op de hoofdhuid. Ook droogshampoo vind ik geen aanrader.
Dankje! Merkte je echt duidelijk verschil met deze shampoo? Ik gebruik eigenlijk verder geen stylingprodcten. Hooguit een beetje haarspray met speciale gelegenheden.

Bij mij reageren kappers ook vervaasd als ze het haar vasthebben. 'Zo jij hebt wel heel fijn een kwetsbaar haar!' Een kapster noemde het engelenhaar het glanst heel mooi maar het is heel delicaat haha. Vond ik wel een mooie vergelijking eigenlijk. Ze zei er wel bij dat mensen met mijn haar eigenlijk kort haar zouden moeten nemen. Zit wat in, maar ik vind lang haar zo mooi. Het is erg jammer. Maargoed ik denk dan maar dat er ook mensen zijn zonder haar. Dus mag ook weer niet zo erg klagen.
Alle reacties Link kopieren
marseille schreef:
10-12-2018 22:26
Ik gebruik frambozenazijn spoeling van Yves Rocher (na de shampoo), dat spoelt oude zeepresten weg. Mijn haar en hoofdhuid zijn minder snel vet en mijn haar heeft meer volume dan zonder.
Ik heb nog nooit over deze spoeling gehoord maar ga er zeker wat over lezen. Dankje!
Alle reacties Link kopieren
Wat haar droger maakt is bleken, maar dat moet je er maar voor over hebben. Dat is niet goed voor je haar. Een uitdrogende shampoo vond ik altijd Head and Shoulders Classic. Ik zou geen conditioner gebruiken. Verder had je vroeger nog Elvive haarverdikker. Dat schijnt nog te bestaan.

Vroeger deden sommigen thee in hun haar (laatste spoeling) en dan zat het daarna beter. Het haar werd daar minder glad van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ook van geelwortelpoeder (in warm water) wordt je haar stroever, maar ja, ook geel. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde soort haar, en ik gebruik al een paar jaar naar tevredenheid de shampoo van Andrélon Natuurlijk Puur. Tegenwoordig hebben ze dit omgedoopt tot Andrelon Intense. Het is zonder siliconen, parabenen en kleurstoffen.
Zelf wissel ik de twee varianten af: Als ik de fles Zuiver & Zen op heb gemaakt, gebruik ik een fles Zijdeglans & Zen. Als die op is weer Zuiver & Zen, enz. Verder gebruik ik bewust geen conditioner, mousse, haarlak, gel, wax of wat dan ook. En ik föhn ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
10-12-2018 22:00
Elvive extra ordinairy clay. I.p.v. na 1 dag vet haar kan ik nu 3 en soms 4 dagen wachten met wassen. Ff stroef als je haar nat is. Gewoon laten drogen.
Zeker weten! Die wilde ik ook zeggen!
Kan iemand iets meer vertellen over die Elvive clay shampoo? Klinkt erg interessant! Ik heb dan wel een ander type haar dan TO, maar volgens mij is het voor ieder haartype? Blijft je haar langer vetvrij bij gebruik van deze shampoo?
Ik lees graag mee.
Mijn haar moet ook iedere dag gewassen worden omdat het anders te vet is. In het weekend vind ik dat nog niet zo erg maar op mijn werk wil ik er toch netjes bijlopen.
Alle reacties Link kopieren
vogelkip schreef:
11-12-2018 07:59
Kan iemand iets meer vertellen over die Elvive clay shampoo? Klinkt erg interessant! Ik heb dan wel een ander type haar dan TO, maar volgens mij is het voor ieder haartype? Blijft je haar langer vetvrij bij gebruik van deze shampoo?
In de beschrijving van die Elvive Clay producten staat dat ze voor normaal haar zijn dat snel vet wordt. Vettige aanzet en kwetsbare punten.

Ik zie dat er ook en droogshampoo is. Iemand daar ook ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
overigens heb ik de laatste weken ook meer last van vettig haar, zal ongetwijfeld ook komen omdat ik nu af een toe een muts of capuchon draag maaar ik heb ook iedere winter het idee dat het iets te maken heeft met de verwarming ofzo.

In de zomer is mijn haar echt altijd minder vet, heeft het meer volume en zit het overall gewoon beter.
vivautrecht85 schreef:
10-12-2018 22:29
Klinkt goed. Krijgt je haar daar ook volume van?


Niet echt, maar ik ben al blij dat het niet de dag erna alweer vet is.
Aardvarkentje schreef:
10-12-2018 22:31
Dank ik zal deze eens opzoeken. Geruik je ook conditioner erbij?
Ikzelf niet. Hebben ze wel. Zou niet weten hoe mijn haar daar op zou reageren. Shampoo werkt voor mij goed genoeg. En wat stugheid betreft na het wassen. Gewoon laten drogen en dan kammen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven