Mode & Beauty alle pijlers

Haar silver violet verven.

13-12-2018 19:34 22 berichten
Hallo allemaal,

Ik wil mijn haar silver violet verven. Ik vind het heel spannend maar ik heb besloten dat ik toch ga doen.
Nu heb ik helaas geen geld om naar de kapper te gaan dus ik wil het zelf doen.

Ik heb haar tot op mijn schouders. Ik verf het al jaren blond. Meestal met een 9 tint. Vroeger altijd 9.3 de laats1,5 jr ook wel asblond. De allerlaatste keer dat ik de uitgroei heb bijgewerkt was met een 8.?
Mijn uitgroei is achter donkerblond en bij mijn slapen grijs.

Ik heb silver violet gekocht van knight & wilson, en ook van dat merk blondeerspul.
Hoe pak ik dit nu het handigst aan? Blondeerspul erin, voor hoe lang? En dan op dezelfde dag de silver violet erin of moet dat later?
Mijn haar is in goede conditie, alleen wat dode punten. Mocht het slecht uitvallen dan vind ik een bob tot op de kin ook geen probleem.

Is dit goed zo? Of moet het anders? Wie heeft er nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Laat het bij de kapper doen. Gaat het mis kun je ervan opaan dat je niet naar huis gaat voor het naar je zin is.
Goedkoop is vaak duurkoop als je daarna alsnog naar de kapper moet om de schade te herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Poeh. Echt een slecht plan. Heel slecht zelfs. Ik kijk graag filmpjes op YouTube van mensen dit zelf doen en het gaat altijd mis. Vooral het blonderen is drama.
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat dit vrijwel altijd mis gaat en de kans heel groot is dat je wel naar de kapper móet?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen. Deze kleur vergt veel onderhoud en daarnaast heb je een grote kans dat als je zelf gaat knutselen het verkeerd afloopt en dan ben je nog verder (en duurder) van huis.
Alle reacties Link kopieren
En dat de kapper er lang niet altijd iets aan kan doen? Mijn zusje heeft het 2 jaar geleden bij de kapper laten doen, is al meerdere keren bij (goede) kappers geweest, maar het laat zich niet oververven (in een lichte kleur in elk geval, donkerder weet ik niet).
Ze kan haar lange haren opgeven of wachten tot het uitgegroeid is.
Tsja, ik zou het niet doen. Daarbij realiseer je dat als het mis gaat je of nog meer geld uit moet geven aan haarverf om het te corrigeren of je moet alsnog naar de kapper. En daar zeg je geen geld voor te hebben.

Als je het echt per se zelf wil doen is het een kwestie van de gebruiksaanwijzing lezen en die stap voor stap volgen. Daarin staat dus precies hoe lang je de blonde verf erin moet laten en hoe lang de violet grijze erin moet.

Succes! Ik hoop dat het lukt en mooi wordt.
Zeker de eerste keer zou ik er zelf niet aan beginnen.
Dan maar wat langer sparen om wél naar de kapper te kunnen.
oeps wat een negatieve reacties! Schrik ik van! Hoe kan het dan dat ik zoveel grijs geverfde mensen zie rondlopen?

Ik hoopte eigenlijk dat ik het dan zou kunnen laten uitgroeien tot mijn eigen steeds grijzer wordende haar kleur.

maar stel dat het niet mooi wordt. Dan kan ik het toch weer blond maken?
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
13-12-2018 20:21
maar stel dat het niet mooi wordt. Dan kan ik het toch weer blond maken?
als je haar nog op je hoofd zit dan

ik draag al jaren fashion colors en wordt daarvoor dus tot level 10 geblondeerd, en heb inmiddels een hoop geleerd over het proces van oplichten, wat er mis kan gaan, wat eventueel schadelijke gevolgen zijn. En nog steeds zou ik het, met alle kennis die ik heb, niet zelf doen. Integendeel, hoe meer ik erover weet hoe zekerder ik ervan ben dat je dit soort dingen door een professional moet laten doen.

Een bob tot je kin vind je geen probleem, vind je afscheren ook geen probleem? Want dat risico loop je.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
13-12-2018 20:21
oeps wat een negatieve reacties! Schrik ik van! Hoe kan het dan dat ik zoveel grijs geverfde mensen zie rondlopen?
Omdat de meesten dat wel gewoon bij de kapper laten doen.
maar stel dat het niet mooi wordt. Dan kan ik het toch weer blond maken?
Dat lukt vaak dus niet, die kleur laat zich niet altijd oververven.
Kapper. Ik heb granny haar geverfd, bij de kapper. En ja, dat is duur. En dat die kleur onderhouden nog duurder. Maar ik zou het niet in mijn hoofd halen dat zelf te doen.

Al is het alleen al om te zorgen dat je geen allergische reactie krijgt en er uit gaat zien als een ontploffende popcorn. En naar de eerste hulp kan.
Alle reacties Link kopieren
fifty schreef:
13-12-2018 20:21
oeps wat een negatieve reacties! Schrik ik van! Hoe kan het dan dat ik zoveel grijs geverfde mensen zie rondlopen?

Ik hoopte eigenlijk dat ik het dan zou kunnen laten uitgroeien tot mijn eigen steeds grijzer wordende haar kleur.

maar stel dat het niet mooi wordt. Dan kan ik het toch weer blond maken?
Btw als je nu deze haarkleur kiest loop je wel achter op de trends. Mag hoor, maar wil het je wel ff meegeven.
Alle reacties Link kopieren
Koop een fles silver shampoo (ik vind die van schwarzkopf het beste) hoe paarser hoe beter.
Ik neem aan dat je haar nu dus blond is.
Smeer de shampoo in je haar ( ja op je droge haar, maar kan ook onder de douche) en laat het een paar uur intrekken... dan is het ook paars. Ja het vervaagt veel sneller maar als je elke x tijdens het douchen die shampoo in laar trekken (20 minuten) kan je het aardig bijhouden.
Elle1976 schreef:
13-12-2018 22:43
Btw als je nu deze haarkleur kiest loop je wel achter op de trends. Mag hoor, maar wil het je wel ff meegeven.
ja tijdens mijn zoektocht op het net kwam ik er ook achter dat we inmiddels zijn bij koper en cocosnootbruin. Koper heb ik vroeger veel gehad en ben ik klaar mee, cocosnootbruin vind ik gewoon niet mooi.
En, last but zeker niet least, ik ben zelf al behoorlijk grijs en hoop eigenlijk dat ik zo de overgang naar mijn eigen haarkleur kan maken.
NM1717 schreef:
14-12-2018 00:54
Koop een fles silver shampoo (ik vind die van schwarzkopf het beste) hoe paarser hoe beter.
Ik neem aan dat je haar nu dus blond is.
Smeer de shampoo in je haar ( ja op je droge haar, maar kan ook onder de douche) en laat het een paar uur intrekken... dan is het ook paars. Ja het vervaagt veel sneller maar als je elke x tijdens het douchen die shampoo in laar trekken (20 minuten) kan je het aardig bijhouden.
dank je voor de tip.

en Jake, jij bedankt voor het succes wensen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Want je gaat het doorzetten?
Laat je weten hoe het uitpakt?
Grijs shampoo van Kruidvat is het beste, zegt mijn kapster ook...ze hebben nu ook cremespoeling ervan.

Doe het niet zelf, je moet niet gewoon blond zijn maar wit....ik ben nu zelf al een jaar wit, hou niet van extra kleurtjes die wassen supersnel uit en zien dan best verwassen en goor uit vind ikzelf.
En bij 9 van de 10 gaat het haar supersnel kapot, ik ben gezegend met makkelijk haar (kapster is jaloers, die heeft zich een bob moeten laten knippen)

Het witte is overigens grappig want ouderen kijken eerst alsof ze een soortgenoot zien en schrikken dan van het te jonge kupke eronder hahaha
Alle reacties Link kopieren
Zoals gezegd: zilver shampoo! En dan een goede. Nee die van het Kruidvat is niet goed!! Die heb ik ook een paar maanden gebruikt in het kader van bezuiniging. Maar nu gebruik ik die van fanola en je hebt daar ook echt handschoenen bij nodig, anders krijg je paarse handen. (Bij die van t Kruidvat had ik dat nooit nodig) Deze shampoo is echt super!! Duizend keer beter dan t Kruidvat. Heb er ook een masker bijgekocht voor extra verzorging. Afhankelijk van hoe lang je het laat intrekken, wordt de gloed steeds paarser. Ik vind 10 min al genoeg. Gebruik deze shampoo 1x per week.

Succes!!
Ik heb mijn haar (zelf) geblondeerd en klooi ook wel eens met zilvershampoo/ tijdelijke kleurtjes. Gaat prima en was er in een week/ twee weken prima uit. MAAR: het pakt alleen goed op de lokken die echt bijna spierwit geblondeerd zijn en op de grijze uitgroei. Waar ik hoopte een beetje trendy uit te kunnen groeien gaat dus niet, want iedere keer dat ik zoiets doe valt het verschil tussen geverfd-niet geverfd eerder meer dan minder op.

Ik heb jaren geverfd, gewoon met pakjes van de drogist en iedere 6 weken verven met permanente kleuring was minder slecht dan die 2 keer blonderen in 8 maanden.

Als je het wil zou ik de kapper het zo platinum mogelijk laten maken en als het daar weer een beetje van hersteld is met uitwasbare producten gaan experimenteren. (En als je het natuurlijker uit wil laten groeien zou ik voor platinum highlights gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dus ook die verf gebruikt dan Knight and wilson in de kleur stone grey.
Prachtig op de verpakking maar in m’n haar is het (ondanks ervoor blonderen) met netjes volgen van de gebruiksaanwijzing toch bijna zwart geworden.
Nu vind ik dat geen probleem maar ja kan me voorstellen dat er mensen zijn die door het lint gaan haha.

Grijs violet is echt een rotkleur om te krijgen en erg high maintenance, echt naar de kapper gaan ervoor.
Joe!
Hier een kapster (18 jaar ervaring). Succes ermee!!! 😬😬😬
Als je kort haar zou hebben zou ik nog zeggen waag de gok. Je moet je haar blonderen, overal evenveel blondering insmeren. De blondering doet zn werk door oa de warmte van je hoofd, bij lang haar loop je dus het risico dat de punten niet wit genoeg zullen worden. Het is heeeeeeel belangrijk dat je na het blondeerproces overal een egale, dus dezelfde kleur hebt. Violet pakt alleen op WIT geblondeerd haar. Zijn er dus nog gele of oranje plukken te zien dan zullen deze never nooit niet violet worden.
Ik heb 4 weken geleden mijn haar weer ‘even’ violet gemaakt. Haar afgebroken bovenop. Ik heb dus nu een bob met korte lagen bovenop. Op de verpakkingen van de blondering staat vaak hoe lang het erin moet zitten...., neeeeee het moet zo lang in je haar blijven tot het de juiste kleur heeft voor de nabehandeling. Ik zou hier een dagje vrij voor nemen..... kortom, ik raad het je af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven