Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe aankopen wassen voor gebruik?

16-12-2018 17:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk bijvoorbeeld aan nieuw gekochte knuffels die in het bed van je kinderen belandden of nieuwe kleding/lingerie/sokken/pyjama's, etc.

Wassen jullie deze spullen eerst in de wasmachine voordat je er gebruik van maakt of maak je er gewoon meteen gebruik van? Je weet immers niet hoeveel mensen er al met hun vieze vingers aan hebben gezeten in de winkel..

Nieuwe aankopen:

Totaal aantal stemmen: 110

Stop ik eerst in de wasmachine (50%)
Gebruik ik direct (50%)
Alle reacties Link kopieren
Voor 'stop ik eerst in de wasmachine' gekozen, maar dat geldt bij lange na niet voor alle aankopen.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
Ik ben altijd al dik geweest en als ik mijn dikke zweterige medemens zich in een pashokje hoor verzuchten om daarna deo op hoor spuiten, peins ik er niet over om kleding gelijk te dragen :-|

Om deze reden koop ik nooit wat in de uitverkoop.
Oja en ben erg blij dat ik de Hema Babyslaapzak eerst even wilde wassen en hem daarom binnenstebuiten draaide. Zat poep binnen aan de voorkant :-[

Die ging retour.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat enigszins (af-)wasbaar is wordt eerst gewassen. Zowel voor de hond, als voor mezelf.

Het zijn niet alleen de vieze vingers uit de winkel. maar ook verontreiniging tijdens het productieproces en het transport. In het bijzonder wat in containers is vervoerd vanuit andere continenten, de containers worden vaak ingespoten met insecticide.

Als je glazen of bestek koopt was je dat toch ook eerst af.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-12-2018 17:15
Ik ben altijd al dik geweest en als ik mijn dikke zweterige medemens zich in een pashokje hoor verzuchten om daarna deo op hoor spuiten, peins ik er niet over om kleding gelijk te dragen :-|

Om deze reden koop ik nooit wat in de uitverkoop.

Wat heeft de uitverkoop er mee te maken?!
.
Zolang het er oké uitziet was ik niks.

Ook geen glazen of bestek dus.
Alle reacties Link kopieren
Sokken of een trui die de okselruiktest doorstaat draag ik direct zonder te wassen. Eigenlijk al het andere gaat eerst de wasmachine in.
Oakes schreef:
16-12-2018 17:18
Alles wat enigszins (af-)wasbaar is wordt eerst gewassen. Zowel voor de hond, als voor mezelf.

Het zijn niet alleen de vieze vingers uit de winkel. maar ook verontreiniging tijdens het productieproces en het transport. In het bijzonder wat in containers is vervoerd vanuit andere continenten, de containers worden vaak ingespoten met insecticide.

Als je glazen of bestek koopt was je dat toch ook eerst af.

Dit en chemicaliën van het verven, bleken, stijven..
Anoniem262821034 schreef:
16-12-2018 17:20
Wat heeft de uitverkoop er mee te maken?!

Meer kans op zweterige mensen die het bezweet hebben.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-12-2018 17:24
Meer kans op zweterige mensen die het bezweet hebben.

Ja daar heb je toch die wasmachine voor? Ik snap ‘m niet.
.
Anoniem262821034 schreef:
16-12-2018 17:29
Ja daar heb je toch die wasmachine voor? Ik snap ‘m niet.

Een wasmachine heeft ook zijn grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Ik was alles voor. Niet vanwege de vieze vingers/het zweet, maar inderdaad vanwege chemicaliën enzo.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
16-12-2018 17:32
Een wasmachine heeft ook zijn grenzen.

Dus je gooit je aankopen na een paar keer zelf dragen ook weg?
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-12-2018 17:38
Dus je gooit je aankopen na een paar keer zelf dragen ook weg?
Lol.

Voortaan gooi ik ook alles direct de machine in. Goed topic.
In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn. B. Russell
GlitterCupcake schreef:
16-12-2018 17:32
Een wasmachine heeft ook zijn grenzen.
Dus vlak voor de uitverkoop koop je ook niets meer? Want wat is dan het verschil met een paar dagen later?
Vind dit een vreemde gedachte hoor. Kledingstukken met vlekken of riekend naar zweet koop ik gewoon niet, uitverkoop of geen uitverkoop. Maar artikelen in de uitverkoop hoeven helemaal niet vaker gepast of viezer te zijn dan niet-uitverkoopartikelen.

Overigens was ik vrijwel alle kleding voordat het gedragen wordt.
Soms doe ik het wel, soms niet. Ligt er echt een beetje aan hoe het voelt en wanneer je het aantrekt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan knuffels ook eerst 2 nachten in vriezer gooien, zijn alle bacterien dood.

Ik was zelf wel eerst, maar dat is meer omdat ik wil weten in hoeverre het afgeeft.
Dus eerst weken in natuurazijn om de kleur beter te behouden.
Rood is een rotkleur.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik een paar jaar geleden in een magazijn van een kledingwinkel heb gewerkt en ik het personeel kleding heb zien passen (die ging daarna gewoon het pakketje in) was ik alles.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit ook in een kledingwinkel gewerkt. Personeel loopt soms in de kleding uit de winkel, de hele dag.
Vele mensen passen het.
En in het magazijn is het ook niet altijd schoon. Gaat door vele handen, valt op de grond. Staat in de regen.

Sinds dien was ik het eerst.

Ook om meteen alle chemicaliën er af te wassen.

Ik was gekleurde dingen de eerste keer met wat schoonmaakazijn erbij in de wasmachine. Blijft de kleur langer mooi.
Ik was altijd alles voordat ik het draag. In verband met chemicaliëen, vuil (van poepbacterien tot zweet tot stof).
En om het lekker eigen te maken.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
16-12-2018 17:20
Wat heeft de uitverkoop er mee te maken?!
Vieze graaiende handen in de sale bak
Alle reacties Link kopieren
Wij droegen vroeger ook de kleding uit de winkel S avonds kaartje er weer aan en in de winkel hangen niks luchten of stomen .
sandy1974 schreef:
16-12-2018 21:35
Vieze graaiende handen in de sale bak
Waar ik winkel heb je helemaal geen sale bakken. En dan nog, dat was je er echt wel uit.
Nemaìn’ schreef:
16-12-2018 18:43
En om het lekker eigen te maken.
Ja, ook dat.
Ik was alles na aankoop voor ik het gebruik. Of het nu keukentextiel is, badhanddoeken, kleding en ondergoed en beddengoed. Ik vind beddengoed ook gewoon stinken als het net uit de verpakking komt en volgens mij geeft het ook gigantisch af op je huid als je het niet eerst wast.

Glazen, kopjes, bestek en dat soort dingen ook altijd even afwassen voor ik het gebruik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven