Mode & Beauty alle pijlers

Het dragen van vrouwenkleding

17-12-2018 14:53 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik zit de laatste tijd ergens mee, in mijn vrije tijd als ik alleen thuis ben draag ik graag kleding die eigenlijk voor vrouwen bedoeld zijn. Denk hierbij aan legging/panty, jurkjes, bh en rokjes bijvoorbeeld. Ik zit hier best mee omdat het niet echt een normale bezigheid is...
Ik ben nog vrijgezel maar het zal er een keer van komen dat ik een relatie krijg en dit dus moet vertellen aan mijn toekomstige vriendin. Ik wil het zo snel mogelijk vertellen, openheid is belangrijk. Wat vinden vrouwen ervan als je mannelijke partner zoiets verteld? Op de engelse forums zijn de meningen verdeeld, hoe zit het bij de Nederlandse vrouwen?

Ook zag ik dat de kledingindustrie een van de meest vervuilende industrieën is. Daarom ook nog een klein verzoekje, als je in de randstand woont en je hebt kleding over voor iemand die het moeilijk vind om aan vrouwenkleding te komen, kan ik eventueel iets overnemen aan kleding?

Groetjes Jurkjesdrager

Edit: de functie van het dragen van vrouwenkleding bij mij is totale comfort. De stof en de fitting zijn beter, er zit voor mij niks sexueels aan vast.

Wat zou je doen als je vriend/man verteld dat hij (alleen) thuis graag vrouwenkleding draagt?

Totaal aantal stemmen: 73

Ik zou meteen bij hem weggaan (37%)
Ik zou er goed over praten en kijken of er een compromis te vinden is (14%)
Ik zou het hem verbieden om het te doen Geen stemmen
Hij mag het doen, maar ik hoef het niet te zien (25%)
Interessant, hier zou ik meer over willen ontdekken (8%)
Jaa, dit is superleuk! Ik ga hem zo goed mogelijk helpen (8%)
Geen mening/weet het echt niet (8%)
anoniem_380226 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:11
7.42% gewijzigd
Heeft vrouwenkleding voor jou een seksuele functie?


Vrouwen dragen al tijden "mannenkleding" dat is helemaal ingeburgerd. Dus eigenlijk zou het heel normaal moeten zijn dat mannen ook jurken dragen.

Maar ik heb de indruk dat het voor veel mannen een soort fetish is. Persoonlijk vind ik dat minder aantrekkelijk. Net als fetish voor andere dingen zoals schoenen of koekenpannen voor mijn part.
Alle reacties Link kopieren
Het hangt er voor mij volledig vanaf wat de reden erachter is, wat ik ervan vind.
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
17-12-2018 15:07
Heeft vrouwenkleding voor jou een seksuele functie?
Nee totaal niet, de functie van vrouwenkleding voor mij is dat ik me er prettig in voel, de stof en de fitting zijn beter. Ik raak er totaal niet opgewonden van. Het is gewoon een functionaliteit voor comfort, en het ontdekken van mijn vrouwelijke kant (die bij de ene man sterker is dan bij de andere)
Alle reacties Link kopieren
In dat geval zou ik het waarschijnlijk niet sexy vinden om te zien en zou ik daar even aan moeten wennen, maar het verder an sich geen probleem vinden.
Alle reacties Link kopieren
Een b.h. en panty zitten comfortabel volgens jou?
Echt?
Comfort? Dat is onzinnig. Een panty zit echt niet lekkerder dan een herenjoggingbroek. Dus als het om comfort alleen ging dan hing je wel in een herenpyjama of joggingpak rond.
En verder: er zit voor mij een verschil in kleding die toevallig van de vrouwenafdeling komt of een jurkje. Een trui die eigenlijk bij de vrouwen hing en die mijn man draagt, prima. Mijn man in een jurk: ook prima, maar dan wel gescheiden. Ik ben redelijk ruimdenkend geloof ik, maar dit zou ik niet trekken. Als je jett rebel heet en je hopt in een jurk rond en je komt ermee weg, prima. (Zag ik op tv afgelopen week, dat hij een jurk droeg) Kan ik nog wel sexy vinden ook. Maar als mijn boomlange bebaarde meneer die ik al 20 jaar in spijkerbroek ken opeens in een rokje rondloopt dan denk ik dat ons huwelijk ten einde is ja.
Ik kan me voorstellen dat vrouwenkleding je aanspreekt maar dat je als man zonder borsten een bh wil dragen omdat je dat comfortabel en aangenaam vindt, vind ik wel raar. Stomme rotdingen vind ik het.

Zoals gezegd, zou het eigenlijk heel normaal moeten zijn, een man met een rok. Maar dat is nog niet geaccepteerd, ik vind het ook wel een beetje raar om te zien. Maar dat vind ik wel raar van mezelf.

Maar als je niet wil dat mensen denken dat dit voor jou seksueel is zou ik als ik jou was aan de mods vragen of ze dit topic op de mode pijler willen zetten, ipv op de sekspijler.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:23
13.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-12-2018 15:14
Een b.h. en panty zitten comfortabel volgens jou?
Echt?
Ja, daar moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat ik het hooguit een dagdeel draag dus niet dag in dag uit. Maar ik voel me fijn in iets wat nauwsluitend zit op mijn lichaam, dus een legging of panty. Dus het is voor mij comfort ja. Overigens heb ik wel duurdere panty's. niet die van de hema van 1,50
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
17-12-2018 15:21
Maar als je niet wil dat mensen denken dat dit voor jou seksueel is zou ik als ik jou was aan de mods vragen of ze dit topic op de mode pijler willen zetten, ipv op de sekspijler.
Dat is een goede tip! Misschien is een andere categorie beter inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Head* schreef:
17-12-2018 15:21
Ik kan me voorstellen dat vrouwenkleding je aanspreekt maar dat je als man zonder borsten een bh wil dragen omdat je dat comfortabel en aangenaam vindt, vind ik wel raar. Stomme rotdingen vind ik het.

Zoals gezegd, zou het eigenlijk heel normaal moeten zijn.

Ik vind het raar als een man zonder borsten een b.h. draagt.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-12-2018 15:24
Ik vind het raar als een man zonder borsten een b.h. draagt.
Dat is alleen maar goed, als jij dat raar vind heb ik daar volkomen vrede mee. Ik weet het, ik vind het zelf soms ook raar. Maar zo zit ik blijkbaar in elkaar....
Eigenlijk vind ik dat mannen die rokken en jurken willen dragen dat gewoon moeten kunnen doen, maar dat er dan wel rokken en jurken gemaakt moeten komen die qua pasvorm bij mannenlijven passen.

Als ik nu een man zie die een vrouwenjurk aanheeft en daaronder een opgevulde bh, dan denk ik niet "die man wil graag iets aan wat hij mooi vindt" Dan denk ik "Die man wil vrouw zijn". En heel vaak ziet dat er niet uit. Dus daar heb ik wel moeite mee.
Jurkjesdrager schreef:
17-12-2018 15:22
Ja, daar moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat ik het hooguit een dagdeel draag dus niet dag in dag uit. Maar ik voel me fijn in iets wat nauwsluitend zit op mijn lichaam, dus een legging of panty. Dus het is voor mij comfort ja. Overigens heb ik wel duurdere panty's. niet die van de hema van 1,50
Dat klinkt nog steeds seksueel eerlijk gezegd. Ik draag ook weleens een trui van mijn man, uit comfort. Maar dat doe ik ook rustig buitenshuis. Nauwsluitende kleding heb je ook in herenvariant wel.
Alle reacties Link kopieren
Als je een kilt oid draagt zal dat best comfortabel zijn, en als je daarbij een stoere Schot bent is het niet eens raar.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
karin6789 schreef:
17-12-2018 15:24
Ik vind het raar als een man zonder borsten een b.h. draagt.

Ik bedoel dat het normaal zou moeten zijn als mannen rokken zouden dragen. Geen bh's want die hebben ze niet nodig. Zie mijn andere post.
Maar ik heb nog steeds het idee dat TO een crossdresser is, niet iemand die dit alleen maar doet omdat hij dat mooi vindt.
Head* schreef:
17-12-2018 15:26
Eigenlijk vind ik dat mannen die rokken en jurken willen dragen dat gewoon moeten kunnen doen, maar dat er dan wel rokken en jurken gemaakt moeten komen die qua pasvorm bij mannenlijven passen.

Als ik nu een man zie die een vrouwenjurk aanheeft en daaronder een opgevulde bh, dan denk ik niet "die man wil graag iets aan wat hij mooi vindt" Dan denk ik "Die man wil vrouw zijn". En heel vaak ziet dat er niet uit. Dus daar heb ik wel moeite mee.
Een bh is voor borsten. Als je die niet hebt is er niets comfortabels aan. Als het om nauwsluitendheid gaat heb je niets aan een lege bh op je borst lijkt me.

Overigens mag van mij iedereen dragen wat hij wil. Ik verblik of verbloos niet van een man in een jurk. Maar de vraag was wat je er binnen een relatie van zou vinden en dát wil ik niet.

Van mij mag iedereen dragen wat hij wil, kicken op wat hij wil, van voeten tot plastic, allemaal goed, maar ik wil geen relatie met iemand met dergelijke voorkeuren. Vriendschap, prima, dan word je niet geconfronteerd met elkaars seksuele voorkeuren.
Even praktisch: welke kledingmaten draag je, en heb je al op Marktplaats gekeken voor jurkjes en rokjes? Daar zitten goede deals tussen, al is het soms even zoeken.
Ik geloof je niet als je zegt dat het niets seksueels is. Er is genoeg kleding voor mannen die ook comfortabel is.
Ik vind het op straat niet raar om een man in vrouwenkleding te zien. Ik zie zoveel op straat.
Een man met jouw hobby als partner? Geen denken aan. Ik zou absoluut geen relatie aangaan met een man als jij. Ik zou er zelfs de relatie voor verbreken.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
17-12-2018 15:32
Even praktisch: welke kledingmaten draag je, en heb je al op Marktplaats gekeken voor jurkjes en rokjes? Daar zitten goede deals tussen, al is het soms even zoeken.
Ik draag meestal xs of s. Marktplaats is inderdaad ook een goede optie. Ik zit alleen nog even te bedenken hoe ik die kleding op moet halen. Dat zou voor mij best een grote stap zijn. En thuis laten bezorgen gaat niet echt want ik woon nog thuis...
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden je ouders er van?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het voor jou zo groot, dat je het snel wil vertellen aan een eventuele vriendin?
Laat lekker loslopen
Alle reacties Link kopieren
Om het even over de bh te hebben. Blijkbaar maakt het veel los hier. Ik respecteer vrouwen nu echt voor het dragen van bh's. Ik heb een bh met cupmaat AA. Voor mij is het als ik vrouwekleding draag hoort de BH er ook bij. Een jurkje of blousje zit met bh beter dan zonder

Ja ik ben een crossdresser. En er zit bij mij echt weinig sexueels aan. Ik wordt er niet opgewonden van, ik heb geen solo-sex tijdens of na het verkleden (heb ik uberhaupt niet vaak).
Het is voor mij echt gewoon de lol om verschillende setjes te combineren en te kijken wat wel en niet staat.
Thordis* schreef:
17-12-2018 15:31
Een bh is voor borsten. Als je die niet hebt is er niets comfortabels aan. Als het om nauwsluitendheid gaat heb je niets aan een lege bh op je borst lijkt me.

Overigens mag van mij iedereen dragen wat hij wil. Ik verblik of verbloos niet van een man in een jurk. Maar de vraag was wat je er binnen een relatie van zou vinden en dát wil ik niet.

Van mij mag iedereen dragen wat hij wil, kicken op wat hij wil, van voeten tot plastic, allemaal goed, maar ik wil geen relatie met iemand met dergelijke voorkeuren. Vriendschap, prima, dan word je niet geconfronteerd met elkaars seksuele voorkeuren.
Ik denk er precies zo over.

Tenminste: ik zou het wel cool vinden dat het dragen van rokken door mannen gewoon zou worden, net als het ooit voor vrouwen gewoon werd om broeken te dragen. Dus zonder een seksueel aspect. En ook zonder dat diegene een vrouw wil zijn. Maar ik wil ook geen relatie met iemand die een object fetish heeft, dat vind ik helemaal niet aantrekkelijk of prettig.
anoniem_369988 wijzigde dit bericht op 17-12-2018 15:45
2.21% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven