Mode & Beauty alle pijlers

Mooie lange nagels na nagelbijten

17-12-2018 20:11 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 2 jaar gestopt met nagelbijten. Helaas heb ik nog steeds lelijke nagels. Ze scheuren snel dus echt lang worden ze vaak niet. Ook zijn ze vrij vierkant. Ik zie vaak nagels die een groter gedeelte van de vingertop beslaan en maar een kort wit randje hebben. Dat wil ik ook. Want als ze minder vierkant zijn moet ik een heel groot wit randje hebben maar dat vind ik niet fijn, niet mooi en ze zijn dan zo kwetsbaar.
Hoe kan ik dat roze langer maken? Ook groeit de huis van de nagelriem op mijn nagel vast. Het groeit eroverheen als het ware, terugduwen doe ik al maar daarmee blijft er nog velletjes achter. Het blijft lelijk en onverzorgd. Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Heb je ze altijd echt heel ver afgebeten? Zodat de nagel bijna weg is zeg maar? Ik denk niet dat er dan echt iets aan te doen is, behalve lakken zodat je die rand niet ziet.

Voor de nagelriemen kun je nagelriemolie gebruiken, dat helpt al iets. Maar ik zou eerlijk gezegd eens in de paar weken voor een manicure gaan incl. lakken.
Mijn nagels zijn nog steeds wit als ze langer groeien dan tot waar ik ze beet. Daar helpt niet tegen, ook niet na 20 jaar. Regelmatig vijlen en niet te lang laten worden helpt ze netjes te houden.
Voor mijn nagelriemen gebruik ik lemony flutter van lush. Dat maakt ze een stuk mooier.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Slappe nagels. Nagelverharder hielp wel enorm. Helaas weer begonnen met bijten.. probeer nu weer te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je dat de nagels wit worden waar je nagelbed ophoudt?
Zoals hier?
Afbeelding

Zoja: dat is toch logisch? De roze kleur komt omdat er 'vlees' onder zit.

Wanneer dit niet zo is, dan is er een french manicure overheen gegooid.
Zoiets:
Afbeelding
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde probleem. Mijn eigen nagels zijn echt niet mooi. Tegenwoordig gebruik ik deze nagels van de Kruidvat: https://www.kruidvat.nl/search?searchTy ... xt=Impress

Ze passen perfect op mijn kleine nagels, en ze zijn heel makkelijk aan te brengen zonder lijm. Je kunt ze er ook makkelijk weer af te halen, dus wat mij betreft een aanrader als je mooie nagels wilt hebben. Ik heb al lang geaccepteerd dat mijn natuurlijke nagels nooit van zichzelf mooi lang gaan worden zonder te breken, dus maak ik er maar het beste van!
Alle reacties Link kopieren
Oja, bij mij helpt tegen scheuren vanuit de zijkanten: juist de zijkanten ook vijlen. Zodat er geen haakjes e.d. aan de zijkant kunnen ontstaan.
Maar ik heb mazzel: bleek na het nagelbijten enorm sterke nagels te hebben.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
het nagelbed kan toch weer aangroeien?
Ik heb zelf nep nagels en ik merk dat de mijne steeds langer worden..
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt dat je nagelbed vrij kort is? Tja, dat varieert inderdaad van mens tot mens. Je kunt wel geregeld je nagelriemen terugduwen met een bokkepootje. Misschien zorgt dat ervoor dat je nagelbed beter tot z’n recht komt.

Wat ik ook aan kan raden is Lemony Flutter van Lush en de nailbalsem van Trind. Lifesavers!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het nou door het nagelbijten komt of dat ik gewoon kleine en vierkante nagels heb eigenlijk.

Ik beet ze wel kort maar niet dat er bijna niks meer over was.

Lemony flutter ken ik niet, ga ik proberen. Balsem van trind ook.

Dank allen
Nagelverharder helpt mijn nagels sterker te maken. Zo scheuren ze minder snel. Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde. Ook jaren en jaren tot bloedens toe afgebeten, nu al 15 jaar geen nagelbijter meer. Maar dat ‘lange wit’ blijft. Althans bij mij. Voor mooie nagels qua lengte en vorm moet ik ze dekkend lakken, anders is het witte randje de helft van de nagel. Vroeger kon ik met zo’n french manicure setje van Herôme wel goed ‘vals’ spelen door de hele nagel twee (of drie) keer met dunne laagjes beige te lakken en dan een klein streepje van dat kalkwit op de randen. Dan viel het niet zo op tenzij je er echt intensief naar ging kijken. Voor ècht ‘mooi’ ben ik aangewezen op acryl/gelnagels en dan de hele korte variant.

Tegenwoordig houd ik mijn nagels zeer kort, zodat het witte randje niet te breed is. En lak ik met een soort heldere lak speciaal voor vergeelde nagels (dat verhult het lange witte ook heel goed). Die lak beschermt ook tegen splijten en stukjes eruit. Zonder die lak heb ik stompjes helaas. De gelnagels doe ik niet meer sinds ik zo’n nepper met echte nagel en al per ongeluk afscheurde. Ben er te lomp voor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer te begrijpen hoe je nagels eruit zien.
Heb je misschien een voorbeeld-foto?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
17-12-2018 20:40
Bedoel je dat de nagels wit worden waar je nagelbed ophoudt?
Zoals hier?
Afbeelding

Zoja: dat is toch logisch? De roze kleur komt omdat er 'vlees' onder zit.

Wanneer dit niet zo is, dan is er een french manicure overheen gegooid.
Zoiets:
Afbeelding
Nee, ze bedoelt juist dat ze dat graag zou willen. Bij haar stopt de nagel bijvoorbeeld halverwege de vingertop al en is alles daarna wit.
Alle reacties Link kopieren
je nagel groeit vanuit de matrix dat bevind zich achter de nagel riem, het roze gedeelte wordt je nagelbed genoemd en het is roze vanwege de de doorbloeding, hoe meer roze hoe gezonder.
wat TO bedoelt met het witte is de vrije rand het uiteinde van de nagel.



Afbeelding
Relax we're all crazy, it's not a competition
Voorbeeld van iemand die na nagelbijten de nagels laat groeien. Het wit is lang, toch is de nagel kort, omdat het wit al op de vinger begint, i.p.v. bij de vingertop pas. Het nagelbed is dus heel kort.

https://goo.gl/images/h8ZMYD
Alle reacties Link kopieren
Doglover1990 schreef:
17-12-2018 20:43
het nagelbed kan toch weer aangroeien?
Ik heb zelf nep nagels en ik merk dat de mijne steeds langer worden..
dat komt door dat je nagels groeien, en doordat ze beschermd zijn door het kunstproduct daardoor kunnen ze beter groeien zonder te worden blootgesteld door invloeden van buiten ''water vooral''
Relax we're all crazy, it's not a competition
Doglover1990 schreef:
17-12-2018 20:43
het nagelbed kan toch weer aangroeien?
Ik heb zelf nep nagels en ik merk dat de mijne steeds langer worden..
Bij sommigen hecht het niet meer vanaf het afgebeten punt. De nagel wordt wel langer, maar los van de vinger, het witte wordt dus steeds langer.
Alle reacties Link kopieren
Oh dank je Nitflex.
Zoiets dus?
Afbeelding
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
17-12-2018 22:16
Oh dank je Nitflex.
Zoiets dus?
Afbeelding
Dat denk ik ja.
Alle reacties Link kopieren
Ah, ik zie niet dat je ook al een voorbeeld had gepost Netflix. Thanks again.
In het blog waar mijn afbeelding van komt, stond dat ze als laatste ging proberen om een eventueel zinktekort aan te vullen.
Wie weet heb je er iets aan TO.
Succes!
http://www.brilliantnails.nl/2015/03/mi ... agels.html
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
Alle reacties Link kopieren
Zink slikken werkt goed voor mooiere en gezondere nagels. Bij mij zijn alle witte vlekjes eruit gegaan door zink te slikken! Ik beet vroeger ook, nagels én nagelriemen en had daardoor geribbelde (horizontaal) duimnagels wat heel lelijk was. Toen ik ermee stopte zijn die ribbels eruit gegroeid en nu heb ik inmiddels echt mooie en best sterke nagels, en dat terwijl ik echt jaren gebeten heb. Wat bij mij goed werkt is de nagels twee keer per week lakken met basecoat tegen splijten van Essence, en ze regelmatig een beetje bijvijlen. Ik heb altijd een vijltje bij me want anders ga ik haakjes eraf bijten en dan is het hek van de dam.
Die lange witte randen had ik in het begin ook maar ook dat is goed bijgetrokken en nu ziet het er normaal uit. Ik smeer mijn handen heel vaak in met crème en de nagelriemen elke avond met Purol zalf uit blik. Dat werkt heel goed. Niet laten uitdrogen, dan groeien ze ook niet vast op de nagels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven