Mode & Beauty alle pijlers

Jasje te groot, hoe krimpen?

23-12-2018 09:22 13 berichten
Ik heb een varsity jacket laten bedrukken. Nu kreeg ik hem binnen, maar is hij vrij ruim. Iemand enig idee of dit in de was nog kan krimpen? Het is 80% katoen en 20% polyester. Kan dit heet gewassen worden of in de droger? En hij is wit met donkerblauw, zou dat uitlopen bij heet wassen? De print is met flock erop gedrukt en kan je dat heet wassen of laat dat dan los?
Iemand enig idee of ik hier iets mee kan nog?
Bedankt!
Ik zou het niet riskeren. Ze horen ruim te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het jack besteld bij een webshop? Kan het niet geruild worden? Ik zou het niet riskeren iig.
1-Aapje schreef:
23-12-2018 09:28
Ik zou het niet riskeren. Ze horen ruim te vallen.
De mouwen zijn vooral te lang, dat zit niet fijn. Maar die zou ik misschien ook kunnen laten inkorten bij de Turkse kleermaker natuurlijk :idee:
Jufjoke schreef:
23-12-2018 09:31
Heb je het jack besteld bij een webshop? Kan het niet geruild worden? Ik zou het niet riskeren iig.
Ruilen kan niet, omdat ik hem speciaal heb laten bedrukken met eigen tekst.
Alle reacties Link kopieren
Whomi schreef:
23-12-2018 09:32
Ruilen kan niet, omdat ik hem speciaal heb laten bedrukken met eigen tekst.
Ach zo. Heel leuk! Wel een risico dus. Dan zou ik hem gewoon oversized dragen.
Jufjoke schreef:
23-12-2018 09:33
Ach zo. Heel leuk! Wel een risico dus. Dan zou ik hem gewoon oversized dragen.
Ik ga idd maar kijken of ik de mouwen kan laten inkorten, dat scheelt alweer :)
Als het krimpt gaat je bedrukking ook naar de haaien die krimpt niet evenredig waarschijnlijk.
Inderdaad even langs een kleermaker is zo gebeurt mouwen inkorten of zijkanten innemen.
Inderdaad niet doen en mouwen (laten) inkorten of anders mouwophouders kopen.
Mijn kleermaker is echt goed en vermaakt van alles bijna onzichtbaar! En dat kost heel weinig; met €15-20 is het vaak al klaar.
Hier zit ook een hele goede Turkse kleermaker inderdaad. Ga daar maar eens langs ja, dat is toch handiger :) dat ik daar niet gewoon meteen aan heb gedacht :facepalm:
Whomi schreef:
23-12-2018 13:58
Hier zit ook een hele goede Turkse kleermaker inderdaad. Ga daar maar eens langs ja, dat is toch handiger :) dat ik daar niet gewoon meteen aan heb gedacht :facepalm:
Die van mij is ook Turks. Grappig dat die er zo’n reputatie in hebben hè?

Hoewel ik ook jaren naar een Thais ateliertje ging, maar die zijn later een massagesalon (geen seks hoor) geworden. Waarschijnlijk hogere marges te halen, want er zijn hier ook veel toeristen die hun voeten of nek voor €40 laten masseren. Dat is dan toch sneller verdiend dan voor €10 een omzomen.
Alle reacties Link kopieren
Vraag het eens aan Anoniem2463, die heeft daar ervaring mee, ook al was het in haar geval een trui.

overig/gekrompen-trui/list_messages/433921
Niet geschoten is altijd mis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven