Mode & Beauty alle pijlers

Tandenbleken via tandarts

14-01-2019 16:38 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
V de tandarts stelde vanmorgen voor om mijn tanden te gaan bleken met behulp van bitje.

Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Hoe was het resultaat? Werden de kosten vergoed via zorgverzekering?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk worden de kosten niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik gedaan, is mooi geworden. En het wordt niet vergoed
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Vergoeding hangt van jouw tandpakket af, dat kunnen wij niet beoordelen, check het daar.
Het resultaat is tijdelijk, zeker als je veel koffie drinkt of rookt.
Het gaat onder invloed van cafeine en nicotine weer verkleuren.
Elk half jaar krijg ik nieuwe bleekspuitjes mee om te herhalen.
Mijn tanden worden altijd wat gevoelig tijdens het bleken.
Meestal doe ik het bitje vier nachten achter elkaar in.
Afhankelijk van hoe wit je je tanden wil hebben kun je het verlengen.
Voor het maken van het bitje maken ze eerst gipsafdrukken.
Kosten zijn idd voor jezelf.
Ik heb ook bitjes met zo’n gel van de tandarts. Dat doe ik zo af en toe. Het is we subtiel, eerst dacht ik zelfs dat het niets uithaalde. Totdat ik foto’s zag van een feestje waar ik heen ging net na zo’n setje. Ik had echt stralende tanden op de foto’s!

En ja, op eigen kosten. Was niet zo duur geloof ik.
Ja gedaan en nee uitwendig bleken wordt niet vergoed.

Ik zou het ook nooit weer doen. Tanden zijn weeeeken gevoelig geweest en ik ben halverwege al gestopt toen ik wakker werd met een enorme bloedblaar op mijn tandvlees.
Alle reacties Link kopieren
ik doe het af en toe maar inderdaad steeds maar 1 of 2 nachten ivm irritaties, de kosten zitten hem vooral in het bitje en die gaat jaren mee. en nee, natuurlijk word het niet vergoed.
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
14-01-2019 17:06
ik doe het af en toe maar inderdaad steeds maar 1 of 2 nachten ivm irritaties, de kosten zitten hem vooral in het bitje en die gaat jaren mee. en nee, natuurlijk word het niet vergoed.
Dat bitje is bij mij hard geworden, bij jullie ook?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Alle reacties Link kopieren
felice71 schreef:
14-01-2019 17:07
Dat bitje is bij mij hard geworden, bij jullie ook?
Kan je die niet zacht maken door hem in warm water te leggen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
felice71 schreef:
14-01-2019 17:07
Dat bitje is bij mij hard geworden, bij jullie ook?
Ik zal eens kijken, heb dat ding al tijden niet gebruikt.

Overigens heb ik geen last van gevoelige tanden in de bleekperiode, maar ik ben ook iemand die rustig in ijs bijt zonder pijn.
Ik heb onlangs zo'n bitje gekregen en bleekspul van 16%. Ik heb het nog niet gebruikt. Mijn tandarts vertelde dat hij het bitje nog kon aanpassen als het te veel pijn deed. Ik kreeg een groot deel wel vergoed. Mijn tandarts heeft bleekbitje ingevoerd als knarsbitje. Die laatste is van wat harder materiaal gemaakt en wordt door de verzekering gewoon vergoed. Mijn ervaring is dat tandartsen aardig wat kunnen rommelen qua prijs. Niet alleen door het bovenstaande maar ook in uurtarief (of materiaaltarief, ik weet niet precies hoe dat zit).
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
14-01-2019 17:11
Kan je die niet zacht maken door hem in warm water te leggen?
Nee helaas... ermee slapen is nu helemaal geen genot meer :|
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
safrat schreef:
14-01-2019 17:23
Ik heb onlangs zo'n bitje gekregen en bleekspul van 16%. Ik heb het nog niet gebruikt. Mijn tandarts vertelde dat hij het bitje nog kon aanpassen als het te veel pijn deed. Ik kreeg een groot deel wel vergoed. Mijn tandarts heeft bleekbitje ingevoerd als knarsbitje. Die laatste is van wat harder materiaal gemaakt en wordt door de verzekering gewoon vergoed. Mijn ervaring is dat tandartsen aardig wat kunnen rommelen qua prijs. Niet alleen door het bovenstaande maar ook in uurtarief (of materiaaltarief, ik weet niet precies hoe dat zit).

Je hebt gewoon een frauderende tandarts dus.

Een bleekset is gewoon niet een knarsbitje (G69) Wonderlijk dat die man/vrouw zijn praktijk/goede naam op het spel zet zodat jij iets vergoeding kunt krijgen.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
14-01-2019 17:23
Ik heb onlangs zo'n bitje gekregen en bleekspul van 16%. Ik heb het nog niet gebruikt. Mijn tandarts vertelde dat hij het bitje nog kon aanpassen als het te veel pijn deed. Ik kreeg een groot deel wel vergoed. Mijn tandarts heeft bleekbitje ingevoerd als knarsbitje. Die laatste is van wat harder materiaal gemaakt en wordt door de verzekering gewoon vergoed. Mijn ervaring is dat tandartsen aardig wat kunnen rommelen qua prijs. Niet alleen door het bovenstaande maar ook in uurtarief (of materiaaltarief, ik weet niet precies hoe dat zit).
Wauw.... en hierdoor betalen wij meer premie.
Alle reacties Link kopieren
Had al gedacht dat het niet vergoed werd maar vragen kan altijd.

Tandarts had het even snel uitgerekend en zou ongeveer e300 kosten.
De bleekspuitjes daarna waren rond de e30.
Zijn de bitjes die het duur maken.

Ben met name bang voor de gevoeligheid van mijn tanden maar volgens tandarts zou je dan even moeten stoppen en was het daarna over.

Ga er nog eens even over nadenken....
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 19:54
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
14-01-2019 17:52
Had al gedacht dat het niet vergoed werd maar vragen kan altijd.

Tandarts had het even snel uitgerekend en zou ongeveer e300 kosten.
De bleekspuitjes daarna waren rond de e30.
Zijn de bitjes die het duur maken.

Ben met name bang voor de gevoeligheid van mijn tanden maar volgens tandarts zou je dan even moeten stoppen en was het daarna over.

Ga er nog eens even over nadenken....
Ik heb totaal 250 betaald, 3 jaar geleden
Het is het me echt waard geweest
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Frietmetmayo schreef:
14-01-2019 17:52
Had al gedacht dat het niet vergoed werd maar vragen kan altijd.

Tandarts had het even snel uitgerekend en zou ongeveer e300 kosten.
De bleekspuitjes daarna waren rond de e30.
Zijn de bitjes die het duur maken.

Ben met name bang voor de gevoeligheid van mijn tanden maar volgens tandarts zou je dan even moeten stoppen en was het daarna over.

Ga er nog eens even over nadenken....

Op AliExpress kun je ze ook kopen. Bitje niet op maat dan maar veel goedkoper.
Wel opletten welk percentage bleek het is.

Ik zou het niet doen hoor maar ik ben ook genezen in die via de tandarts.
https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... tooth.html
Ligt aan je verzekering. Ik kreeg het bitje wel vergoed, de bleekgel niet.
En nee, daar betalen jullie geen extra premie voor, ik krijg een jaarlijks budget van mijn verzekering voor tandartskosten, en daar betaal ik premie voor.

Resultaat hier was mooi, niet Gerard Joling wit maar een paar tinten lichter, staat gewoon net wat frisser.
Frietmetmayo schreef:
14-01-2019 17:52
Had al gedacht dat het niet vergoed werd maar vragen kan altijd.

Tandarts had het even snel uitgerekend en zou ongeveer e300 kosten.
De bleekspuitjes daarna waren rond de e30.
Zijn de bitjes die het duur maken.

Ben met name bang voor de gevoeligheid van mijn tanden maar volgens tandarts zou je dan even moeten stoppen en was het daarna over.

Ga er nog eens even over nadenken....

Heb je je eigen verzekering het al gevraagd dan?
En dat je even een paar dagen moet stoppen als het gevoelig wordt klopt ook. Ik gebruikte ook tijdelijk een tandpasta voor gevoelige tanden, dat scheelde enorm.
Ik zag dat die bleeksetjes daar 44% waren. 8% is maximaal toegestaan in Nederland, dacht ik. Ik twijfel al aan die 16% van mij.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
14-01-2019 20:16
En dat je even een paar dagen moet stoppen als het gevoelig wordt klopt ook. Ik gebruikte ook tijdelijk een tandpasta voor gevoelige tanden, dat scheelde enorm.
klopt inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven