Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsprimer echt nodig?

16-01-2019 12:53 76 berichten
Een tijd terug heb ik me bij de MAC store een primer aan laten smeren voor onder mijn foundation. Ik vraag me alleen af of zoiets nu echt nodig is? Tot nog toe gebruikte ik dagcrème onder mijn foundation en dat werkte volgens mij prima.
Ook lijkt me dat al die lagen (dagcrème, primer en foundation) nou ook niet heel goed is voor mijn huid (ik heb snel last van onzuiverheden).
Alle reacties Link kopieren
Hoe meer je smeert hoe slechter voor een huid met onzuiverheden. Foundation zou ik ook niet doen wel de oorzaak aanpakken.

Er zijn zo veel dingen die je niet echt nodig hebt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon je gezicht niet meer vol plamuren en 't bij een verzorgende dagcreme houden. Knapt je huid vast van op.
De oorzaak heb ik al aangepakt, het is al veel beter. Meestal plamuur ik mijn gezicht ook niet vol ;) Maar soms vind ik foundation net wat mooier staan en vroeg me af of zo'n primer dan wel echt iets toevoegt.
Ik gebruik niks .. alleen mascara en oogpotlood. Mijn huid ziet er prima uit. Ik heb altijd het idee dat de huid snel verouderd onder een laag make up.
Welnee. Ik gebruik alleen een beetje crème en verder niets. Mijn huid is prima in orde. Make-up is maar een idee. Als je het altijd gebruikt voel je je kaal en bloot zonder, maar als je het nooit gebruikt voel je je opgeverfd en dichtgeplamuurd met. Allebei is prima, net waar je je goed bij voelt, maar kijk uit met wat je je aan laat praten. Al die producten maken jouw huid niet beter, ze maken alleen de fabrikanten rijker.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
16-01-2019 13:02
De oorzaak heb ik al aangepakt, het is al veel beter. Meestal plamuur ik mijn gezicht ook niet vol ;) Maar soms vind ik foundation net wat mooier staan en vroeg me af of zo'n primer dan wel echt iets toevoegt.
Waarom gebruik je geen gekleurde dagcreme?
Polsjef schreef:
16-01-2019 13:15
Ik gebruik niks .. alleen mascara en oogpotlood. Mijn huid ziet er prima uit. Ik heb altijd het idee dat de huid snel verouderd onder een laag make up.
Dat is echt onzin.
karin6789 schreef:
16-01-2019 13:34
Waarom gebruik je geen gekleurde dagcreme?
Ik heb speciale dagcrème voor acnehuid en die is er niet in gekleurde vorm.

Overigens voor het beeld: ik ben niet elke dag compleet vol geplamuurd hoor ;-D Meestal ben ik make-up loos.

edit: ik ben nogal bleek en met name in de winter gebruik ik vaker foundation omdat ik er dan wat minder ziekelijk uit zie.
Alle reacties Link kopieren
Ik plamuur mezelf iedere dag, maar gebruik geen primer. Heel af en toe bij gelegenheden waar het écht de hele dag muurvast moet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkt het wel, ik heb een bagger vette huid en mijn primer houdt de olie wat langer tegen.
Als je echter een normale huid hebt, zie ik er zelf de noodzaak niet van..
Óf je moet extreem aanwezige poriën hebben, dan helpt een porie vullende primer wel echt.
Internagelaktisch
Ik gebruik alleen mascara, eyeliner en BB cream (een crème met een tintje, maar niet zo dekkend als foundation) heb dan de medium kleur, zodat ik niet zo wit ben.
Alle reacties Link kopieren
Een primer die is afgestemd op je huidtype is altijd goed. Je foundation zit mooier en houd langer, je huid blijft gehydrateerd. 3 lagen is prima. Echt onzin dat je het slecht voor je huid is. Het is juist verzorgend.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
ik lees mee, momenteel kriebelt het gat in mijn hand omdat ik een primer heb gezien die wonderen beloofd...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
16-01-2019 13:37
Dat is echt onzin.
Helemaal niet. Make up is niet echt goed voor je huid. https://www.dr-jetskeultee.nl/schadelij ... n-make-up/

Zeker bij lastige huid krijg je sneller een ontsteking(en).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Natuurlijk is dat niet nodig. Wat nodig is, is wat jij nodig, mooi, handig, fijn en het geld waard vindt. Niets wat de cosmetica-industrie je wijs maakt is nodig. Ook zonder primer kun je er hartstikke leuk en verzorgd uitzien.

Ik doe het al zo lang als ik make-up gebruik zonder primer, da's een jaar of 25 denk ik en ben van plan dat de rest van mijn leven te doen. En ik zie er best leuk uit, al zeg ik het zelf.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-01-2019 14:18
ik lees mee, momenteel kriebelt het gat in mijn hand omdat ik een primer heb gezien die wonderen beloofd...
Welke? Ik ben best wel actief in ‘make up’ heb veel geprobeerd en lees veel reviews misschien kan ik je zeggen of het de moeite is om te proberen :)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
oehh graag Maaique; de princess potion van W7, volgens een review goed voor een droge huid want met aloe vera en allerlei olieen en kamille

ben benieuwd of je hem hebt geprobeerd...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-01-2019 15:21
oehh graag Maaique; de princess potion van W7, volgens een review goed voor een droge huid want met aloe vera en allerlei olieen en kamille

ben benieuwd of je hem hebt geprobeerd...
Zelf niet geprobeerd, wat voor huidtype heb je? Droog / vet / normaal?
Internagelaktisch
Ik heb een hele droge en gevoelige huid, en met een primer zit het zich echt wel fijner
Alle reacties Link kopieren
glimmend voorhoofd, voor de rest droog... helaas...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-01-2019 16:05
glimmend voorhoofd, voor de rest droog... helaas...
Dan kan je hem gebruiken, hij bevat veel ingrediënten die een persoon met een vette huid flink aan het glimmen zouden maken, alleen niet op je voorhoofd smeren dan. Voor je droge huid is hij wel fijn :)
Voor het bedrag dat hij kost (en W7 vind ik zelf altijd erg prettig) zou ik hem gewoon bestellen en proberen.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
ja precies... waarschijnlijk gebruik ik dan twee primers... eentje die matteert voor mijn voorhoofd er nog bij
tjongehaha
ik laat nog wel even weten wat ik ervan vind als ik hem uitgeprobeerd heb
thanks voor het meedenken!!
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
16-01-2019 16:25
ja precies... waarschijnlijk gebruik ik dan twee primers... eentje die matteert voor mijn voorhoofd er nog bij
tjongehaha
ik laat nog wel even weten wat ik ervan vind als ik hem uitgeprobeerd heb
thanks voor het meedenken!!
Wil je een aanrader voor een fijne budget primer die ik met mijn glimmende huid gebruik? Niet nadrukkelijk matterend maar ik merk wel dat hij me langer olie vrij houdt.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
ja tuurlijk, graag (ik moet van mezelf die van de etos eerst opmaken) maar dan kan ik alvast speuren
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven