Mode & Beauty alle pijlers

Bruiloft - weekendgast, welke jurk(en)?

18-01-2019 19:40 89 berichten
Ik zoek een of twee jurken die in het kledingvoorschrift ''black tie'' passen.
Zelf denk ik aan een gala jurk er in past?

Ik heb wel een paar leuke gevonden maar ik twijfel over de kleur en ik weet niet of het goed in het thema past.

Ook heb ik het idee dat ze te '' bruidsmeisje'' achtig zijn door de lichte kleur?
Wat mij er heel er in aanspreekt is de 'oud griekse' stijl.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_636406528baf6 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 20:13
1.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moet je wel een waterkruik vasthouden.
Damned if I don’t
Als het voor een bruiloft is (wat ik begrijp uit je OP) geen wit of iets dat maar enigzins naar wit neigt. Dus de bovenste valt al af. Echt niet doen.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
18-01-2019 19:42
Moet je wel een waterkruik vasthouden.
:rofl:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Voor mij vallen ze alle 3 af.
Alles komt goed, alleen de rest niet
ViezeHond schreef:
18-01-2019 19:42
Moet je wel een waterkruik vasthouden.
Alleen als er dan ook wijn in mag
prada schreef:
18-01-2019 19:43
Als het voor een bruiloft is (wat ik begrijp uit je OP) geen wit of iets dat maar enigzins naar wit neigt. Dus de bovenste valt al af. Echt niet doen.
Oké, dus lichte kleuren kunnen dan uberhaupt niet? Omdat ze te veel naar wit neigen?
ViezeHond schreef:
18-01-2019 19:42
Moet je wel een waterkruik vasthouden.
:rofl:
Jij verwoordt precies het gevoel dat ik bij het zien van de jurken kreeg maar niet onder woorden kon brengen.

Sorry TO!
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
18-01-2019 19:46
Oké, dus lichte kleuren kunnen dan uberhaupt niet? Omdat ze te veel naar wit neigen?
Nee, kan niet. En de modellen van deze jurken ook niet. Ze zijn echt lelijk.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ze kunnen alleen met carnaval als je als Cleopatra gaat.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Modellen zijn lelijk, kleuren zijn niet oke. Waterkruik is gebroken.


Voorbeeld van wat wel zou kunnen?
Alle reacties Link kopieren
De eerste twee jurken vind ik ook niks, de laatste vind ik nog wel gaan. Maar eigenlijk te licht van kleur voor een bruiloft.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt black tie is kun je deze echt niet aan hoor. Ik vind het net nachtponnen trouwens.
Waarom viel je hier op? Om het feeërieke of om het model.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of de bruid voor wit gaat (ik ben zelf in wijnsteenrood getrouwd), maar als je vermoedt van wel dan zou ik voor een donkerder variant van nummer 3 gaan, die vind ik het leukst. Overigens ‘mag’ bij black tie ook een kortere jurk, hoeft niet per se lang te zijn.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
18-01-2019 19:43
Als het voor een bruiloft is (wat ik begrijp uit je OP) geen wit of iets dat maar enigzins naar wit neigt. Dus de bovenste valt al af. Echt niet doen.
Dat is blauw, dat neigt echt op geen enkele manier naar wit.
TO, ik vind het wél mooie jurken, pas alleen wel op dat je niet "wegvalt". Als je huidskleur vrij licht is, zou ik er dus knalrode lipstick en accessoires bij dragen.
Alle reacties Link kopieren
Black tie:

Een lange jurk wanneer de bruiloft inclusief diner is
Vrolijke kleuren zijn toegestaan
Hoge hakken mooi, maar door lange jurk zie je het niet als je lagere schoenen draagt
Mooie sieraden

Lichte kleuren kunnen best, als de jurk maar niet te bruidsachtig is. Dus niet wit, ivoor, ecru, poederblauw. Maar babyblauw, geel, rose, zachtgroen of lila lijken me zeker acceptabel. Maar ik kan me voorstellen dat een feller kleurtje ook heel feestelijk kan zijn. Of nachtblauw.
Ik vind de derde jurk prachtig.
Alle reacties Link kopieren
whitewolves schreef:
18-01-2019 19:44
Alleen als er dan ook wijn in mag
Vooruit.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
K vind die derde jurk ook echt mooi. Als je tenminste geen afhangschouders hebt.
1 en 2, drie is stom. Maar ik vind ze wel neigen naar bruidsjurken.
Alle reacties Link kopieren
Het is de combinatie van de lichte kleur en de stijl die teveel aan een bruidsjurk doen denken.

Doe of deze stijl in een lekker kleurtje of neem een andere stijl en dan kan een wat lichtere kleur wel (bijvoorbeeld lichtblauw met een paar geote roze bloemen erop ofzo, niet effen).
Alle reacties Link kopieren
Mooi donkerblauwe of zwarte jurk. Dat staat chique en past in het thema.
lila01 wijzigde dit bericht op 18-01-2019 20:11
16.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedjeindezon schreef:
18-01-2019 20:05
Doe of deze stijl in een lekker kleurtje of neem een andere stijl en dan kan een wat lichtere kleur wel (bijvoorbeeld lichtblauw met een paar geote roze bloemen erop ofzo, niet effen).
Bij black tie horen geen prints en ook geen felle kleuren.
Black tie is trouwens geen thema maar een kledingvoorschrift.
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
18-01-2019 20:09
Mooi donkerblauwe of zwarte jurk. Dat staat chique en past in het thema. Eventueel met jasje erover.
Ik zou liever voor blauw gaan. Ik vind zwart altijd wat treurig voor een bruiloft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven