Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring gezocht Daith piercing

22-01-2019 08:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb 4 dagen geleden een daith piercing laten zetten.
Ik heb begin was hij gewoon gevoelig ook met lachen. Als je lacht beweegt je oor en daardoor voel je me daith zitten. Maar een dag later werd de pijn alleen maar meer en nu doet het al pijn zonder dat ik er aan zit of iets beweeg. Is dit normaal bij een daith piercing?
Alle reacties Link kopieren
Ja. Dit is normaal bij iedere kraakbeenpiercing. Kraakbeen is nou eenmaal gevoelig en gaat pijn doen. Maak het goed schoon met antibacteriële zeep, een zoutoplossing of een middeltje dat jouw piercer heeft meegegeven, maar niet te vaak (hooguit 2x per dag in de eerste maanden). Draai het sieraad niet droog, was altijd je handen voor je eraan zit en probeer er zo veel mogelijk van af te blijven. Geef het de tijd, ik denk bij een daith gerust een jaar.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 09:35
7.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_372787 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 09:35
Reden: dubbel
99.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja dit is normaal. Ik heb een tijdje terug een industrial laten zetten, de eerste week voelde ik niks, de tweede week voelde ik wat jij beschrijft, en nu voel ik weer niks. Maar het is bij iedereen verschillend.

Heb vooral geduld, dat heb je wel nodig bij kraakbeenpiercings.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:22
99.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Komkommerig schreef:
22-01-2019 12:03
Ik heb zelf best wat kraakbeenpiercings (o.a. daith, rook, snug, tragus, helix) en ik zou zeggen dat écht pijn niet normaal is. Een beetje een zeurderig of branderig/trekkerig gevoel wel. Is er genoeg ruimte voor de zwelling in het sierraad? Is de diameter van het ringetje niet te klein (of het staafje te kort?)
Goed advies, dit ben ik vergeten! Ik had met mijn rook inderdaad ook veel druk en een kloppend gevoel, teruggegaan en een kunststof staafje gekregen. Als het warm aanvoelt, klopt en als er pus (geen wondvocht) uitkomt, moet je even terug naar de shop.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleiner ringetje bij mijn daith. Mijn piercer vroeg of mijn helix (die ik al 1 jaar heb) heel erg ging zwellen tijdens het genezingsproces. Ik had gezegd dat dat wel mee viel. Daarom heeft ze er een iets kleiner ringetje ingedaan 1,2 mm - 8mm. Mijn helix is 1,2mm - 10 mm. Het ringetje is dus 2 mm kleiner. Ik denk dat ik wel genoeg ruimte heb.
Ik was het 2x per dag met zoutoplossing. Alleen als ik er niet aanzit voel ik af en toe een steekende pijn en een zeurende pijn. Ik zit er niet aan alleen met schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Als je twijfelt of de pijn bij het genezingsproces hoort zou ik gewoon even bellen of langsgaan bij de piercer die hem heeft gezet.
You know what, take off your cranky pants and go take a nap, all right?
Alle reacties Link kopieren
Lissjuhh schreef:
22-01-2019 21:21
Ik heb een kleiner ringetje bij mijn daith. Mijn piercer vroeg of mijn helix (die ik al 1 jaar heb) heel erg ging zwellen tijdens het genezingsproces. Ik had gezegd dat dat wel mee viel. Daarom heeft ze er een iets kleiner ringetje ingedaan 1,2 mm - 8mm. Mijn helix is 1,2mm - 10 mm. Het ringetje is dus 2 mm kleiner. Ik denk dat ik wel genoeg ruimte heb.
Ik was het 2x per dag met zoutoplossing. Alleen als ik er niet aanzit voel ik af en toe een steekende pijn en een zeurende pijn. Ik zit er niet aan alleen met schoonmaken.
Ik denk dat het allemaal wel prima gaat, hoewel een ringetje vaak niet de beste optie is in de genezingsperiode, maar goed misschien is dat bij een daith anders. Als je geen constante pijn hebt, maar af en toe, dan hoort dat er gewoon bij en is er niets aan de hand. Houd het goed in de gaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen terug naar mijn piercer. Het is heel erg gezwollen en 't ringetje is te klein.
Ik ga vragen of mijn piercer er een groter ringetje in kan doen of evt. Een staafje als dat beter is voor de genezing.
Ik heb continu pijn en pijnsteken en ik zie dat hij nu heel erg gezwollen is dus ik hoop dat mijn piercer er een ander sieraad in kan doen die groter is en meer ruimte geeft voor een zwelling
-
anoniem_63c79ece89998 wijzigde dit bericht op 22-10-2020 13:22
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaa ik ben vandaag bij mijn piercer geweest ze zei dat m'n daith wel wat gezwollen was maar dat mijn ringetje niet te klein was. Maar als hij nog meer gaat zwellen moet er wel een groter ringetje in. Verder vond ze het er gewoon goed uit zien! Het is gwn een gevoeligere plek omdat het dikker kraakbeen is dan bij een helix

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven