Mode & Beauty alle pijlers

Henna over geblondeerd haar?

13-02-2019 21:09 19 berichten
Ik maak mijn asblonde haar lichter met blonderingsspray. Maar nu wil ik het weer donkerder, liefst donkerblond/lichtbruin, desnoods met een rode gloed.
In het verleden verfde ik mijn haar met henna.
Maar dat was over mijn originele haarkleur heen.
Kan ik nu opnieuw mijn haar met henna verven? Over het geblondeerde heen?
Of slaat het dan groen uit en moet ik het eerst uit laten groeien?
Heb al gegoogeld maar kom er niet uit.
Ik zou het niet doen..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk eerder oranje.
Knaloranje verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het als tiener eens geprobeerd en het werd inderdaad groen. Daarna een aantal keer over geverfd en telkens kwam er een groene gloed doorheen. Vanuit die ervaring zeg ik dus niet doen :)
Ik zeg kapper.
Henna en geblondeerd haar gaat niet samen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een henna zonder roodtint doen dan
Dan laat ik het toch maar eerst uitgroeien.
Bedankt voor de adviezen, hier kan een slotje op!
Slotjes bestaan hier niet.

En je haar word oranje.
Niet doen, dan ga je licht geven.
Alle reacties Link kopieren
Henna / natuurlijke haarverf is super, en ook veel beter voor je haar dan chemische kleuringen. Maar als (een deel van je) haar chemisch behandeld is, kun je niet zomaar overstappen op henna. (het 'kan' wel, maar het is niet aan te raden ;-D )

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn steeds meer kappers die werken met natuurlijke haarverf. Ik zou bij zo'n kapper advies inwinnen. Als je het per se zelf wilt doen, moet je inderdaad wachten tot je haar uitgegroeid is, voordat je (zonder wortel / broccoli / vuurtoreneffect) kunt overstappen op henna.
Hartstikke oranje, wel gezellig met koningsdag.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat wordt eh apart.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Asblond haar is mooi; ik zou het uit laten groeien dan krijg je mooie donkerder wortels en zo diepte in je haar. Velen benijden je en zouden zelf asblond haar willen hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik las de titel en schreeuwde hardop “Neeeeeee!” :mrgreen:

Henna en gewone haarverf gaan echt echt echt niet goed samen! Staat ook op de verpakking als waarschuwing, als het goed is.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaan bijna geen kappers die met natuurlijke haarverf verven, ongeveer maar liefst 2 in heel Nederland. Het hoogst haalbare is een haarverf zonder ammoniak maar die bieden weer weinig mogelijkheden en weinig dekking.
Alle reacties Link kopieren
Als je van Pipo de clown houdt zou ik het zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Haai,

Ik heb gisteren mijn haar geverfd met de uitwasbare verf van henna plus, mahony rood. Ik heb dit over geblondeerde highlights heen gedaan op die ik 4 weken geleden heb gezet. De highlights waren mislukt en toen is al mijn haar donker blond geverfd bij de kapper. Na een aantal keer wassen kwamen de highlights er weer tussendoor piepen. Toen besloot ik voor een kleurspoeling te gaan.
Op de verpakking van henna plus stond dat je het niet in geblondeerd haar moet smeren maar ik deed dit toch (6) . De kleur is goed uitgepakt. De kleur zou er met 10 wassingen uit moeten gaan, ik ben benieuwd haha. Daar kan ik nu nog niks over zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven