Mode & Beauty alle pijlers

Moedertas (geen luiertas)

14-03-2019 12:43 49 berichten
Ik heb allang geen luiertas meer nodig voor mijn zoon, maar ik merk wel dat ik gewone tassen toch vaak niet zo praktisch vind voor alle zooi die ik alsnog regelmatig met me mee moet slepen voor uitstapjes naar de binnenspeeltuin, dierentuin etc.

Wat voor tas zijn jullie op overgestapt nadat je kind uit de luiers en flesjes was?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nog wel een 'luiertas' maar dit is een Eastpack postbag. Gewoon een lekker grote tas die makkelijk draagt en niet zo vrouwelijk is. Als zoontje groter is, krijgt ie hem om zelf te gebruiken.
Ik heb zelf een bredere luiertas van Skip Hop, maar als de jongste uit de luiers gaat (hoop binnenkort!) ga ik kijken voor een kleinere rugzak. Die zijn nu hip en stijlvol en je hebt altijd je handen vrij.

Zoiets:

https://www.skiphop.com/skiphop-diaper- ... iaper-bags
Oh, en soms neem ik de oudste mee en pakt ze een eigen rugzak in. Ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vind je gewone tassen niet praktisch? Bij ons ligt het aan de gelegenheid, als je bijv. zelf lunch en tussendoortjes meeneemt dan heb je een grotere tas nodig dan als het alleen om een bezoekje aan opa en oma gaat. Wij nemen meestal een gewone rugtas mee, of een schoudertas.
nicole123 schreef:
14-03-2019 13:16
Waarom vind je gewone tassen niet praktisch? Bij ons ligt het aan de gelegenheid, als je bijv. zelf lunch en tussendoortjes meeneemt dan heb je een grotere tas nodig dan als het alleen om een bezoekje aan opa en oma gaat. Wij nemen meestal een gewone rugtas mee, of een schoudertas.

Ik vind het vaak te klein of het draagcomfort is niet prettig. Ik heb vaak het idee dat de tas wel groot is, maar dat het dan eigenlijk meer een statement is, maar dat ze niet daadwerkelijk zijn gebouwd om ook veel in mee te nemen
Ik heb een knalgele cowboys bag. Daar kan veel in. Verder nog een Louis Vuitton neverfull (middenmaat) en daar gooi ik ook alles in wat mee moet. Heb die laatste al ruim 11 jaar en is nog steeds prima, ondanks de boodschappen die ik erin doe enz. Verder voor dagjes weg een rugzak van Dakine.
Alle reacties Link kopieren
Toen mijn dochter geen flesjes(vanaf 1) meer dronk had ik alsnog luiertas bij voor luiers, schoon setje, snacks, drinkfles. Maar vanaf zindelijkheid en oud genoeg om alles te eten en drinken (was hier vanaf 2 jaar en 2 maanden) neem ik voor haar geen tas mee mee. Dus gewoon normale tas die ik altijd had en eigenlijk niks bijzonders voor haar.

Wat neem je nog mee als er geen luiers en flesjes meer zijn voor je kind?
Pakjes drinken, iets te eten voor onderweg, als we naar de binnenspeeltuin gaan een boek voor mezelf, mijn telefoon, portemonnee, eventueel wat boodschappen.... Een heleboel in elk geval. Mijn huidige tas valt van ellende uit elkaar, ik mis de luiertas echt die kon ik helemaal volproppen en die trok dat gewoon. Maar ik heb niet veel aan die extra vakjes voor flesjes bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn overgestapt op een rugzak voor dagjes uit toen jongste uit de wandelwagen was gegroeid. En dan geen kinderrugzak, maar 1 die voor ons als ouders goed te dragen is en waar voldoende in kan. Voor dagelijks gebruik heb ik mijn gewone handtas en daar kan ook best veel in. Die rugzak hebben we gewoon in de winkel bij scapino gekocht. We wilden een niet te dure tas, maar wel 1 die een beetje comfortabel dragen is. Dus gekozen voor een tas met wat dikkere schouderbanden.

https://www.scapino.nl/mountain-peak-ba ... 8118991100
Deze heeft wel wat van onze rugtas weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik had als luiertas een messengermodel fietstas, gebruik ik nog regelmatig:
Afbeelding

Nu gebruik ik bij dagjes weg meestal een rugzak:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb eentje van Under Armour. Lekker veel aparte vakken voor als we dagje weggaan. Vak voor eten, vak voor reservekleding/zonnebrand/, vak voor telefoon/sleutels en nog een klein vakje voor zonnebril ofzo en twee vakken aan de zijkant voor drinken. Heb een lichtblauwe. Die kleur vonden vriend en ik allebei acceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een luier rugtas met groot voorval voor 3 flesjes nu dus blikjes met koelfunctie.
Zijkant kan je pak billendoekjes in doen zit een gleuf dat je de doekjes er zo uit pakt bij ijsvingers zonder de tas af te hoeven doen.
Zitten veel vakken in super handig. Zit ook een rits in zodat je bij de bodem van de tas kan zonder te hoeven graven.
Alle reacties Link kopieren
snorriemorrie schreef:
14-03-2019 13:48
Pakjes drinken, iets te eten voor onderweg, als we naar de binnenspeeltuin gaan.
En dit is dus de reden waarom scholen zulke onzinnige strenge regels opstellen over tractaties, tussendoortjes en lunch.

Waar zou je kind iets moeten eten onderweg?

Als het goed is heb je thuis al ontbeten of geluncht.

En je kan toch ook wel een uurtje of 2 zonder drinken.

Ter plekke mag je toch vaak geen eigen meegebracht eten of drinken nuttigen.
Een rolkoffer.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon niet zoveel mee slepen dus.
sugarmiss schreef:
14-03-2019 16:57
En dit is dus de reden waarom scholen zulke onzinnige strenge regels opstellen over tractaties, tussendoortjes en lunch.

Waar zou je kind iets moeten eten onderweg?

Als het goed is heb je thuis al ontbeten of geluncht.

En je kan toch ook wel een uurtje of 2 zonder drinken.

Ter plekke mag je toch vaak geen eigen meegebracht eten of drinken nuttigen.


Rare reactie en rare quote
Alle reacties Link kopieren
WorkMomNia37 schreef:
14-03-2019 15:42

Zijkant kan je pak billendoekjes in doen zit een gleuf dat je de doekjes er zo uit pakt bij ijsvingers zonder de tas af te hoeven doen.
Op de plekken waar je ijsjes kan kopen hebben ze ook servetjes.

Daar een servetje pakken als je het nodig hebt is handiger da. Een hele dag met een tas vol spullen slepen.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-03-2019 16:57
En dit is dus de reden waarom scholen zulke onzinnige strenge regels opstellen over tractaties, tussendoortjes en lunch.

Waar zou je kind iets moeten eten onderweg?

Als het goed is heb je thuis al ontbeten of geluncht.

En je kan toch ook wel een uurtje of 2 zonder drinken.

Ter plekke mag je toch vaak geen eigen meegebracht eten of drinken nuttigen.
Wat zielig, jouw kind bij lekker weer dus niks drinken? geen snackje? Of ging je nooit langer dan een uurtje weg, dat kan ook natuurlijk (ook zielig trouwens)
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
14-03-2019 17:11
Wat zielig, jouw kind bij lekker weer dus niks drinken? geen snackje? Of ging je nooit langer dan een uurtje weg, dat kan ook natuurlijk (ook zielig trouwens)
Wij gaan en gingen gerust 3 uur naar een speeltuin zonder wat te snacken.

Daar is niets zielige aan.

Je hoeft echt niet de hele dag door te eten en drinken.

En nee mijn kind komt niets te kort we kopen ter plekke ook vaak genoeg wel een ijsje of wat drinken maar dat hoeft niet elke keer.
Het is sowieso wel grappig hoe je de link legt tussen overgewicht en eten zelf meenemen, want de reden waarom ik vaak eten meeneem is juist dat je in zo'n binnenspeeltuin of dierentuin vaak alleen ongezonde opties hebt. Als ik wat meeneem is het vaak juist wat gezonde tussendoortjes en brood. Dus sowieso een vreemde en voorbarige conclusie.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor ik trek geen voorbarige conclusie je schrijft zelf wat te eten voor onderweg. Je schrijft niet lunch voor tussen de middag.
sugarmiss schreef:
14-03-2019 18:49
Nee hoor ik trek geen voorbarige conclusie je schrijft zelf wat te eten voor onderweg. Je schrijft niet lunch voor tussen de middag.

Ja, en jij trekt vervolgen dan direct de conclusie dat het wel wat ongezonds zal zijn. Kortom: voorbarig.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
14-03-2019 17:02
Op de plekken waar je ijsjes kan kopen hebben ze ook servetjes.

Daar een servetje pakken als je het nodig hebt is handiger da. Een hele dag met een tas vol spullen slepen.
Ja want servetjes vegen makkelijk schoon, doekjes met lotion is tien keer prettiger voor kinderen met kleffe handjes. 😂
maar goed ik heb gewoon een oude tas van Invito (bestaat dat nog) goed formaat stevige onderkant en eventueel een vakverdeling erin. Die vakverdeling sleep ik gewoon mee in iedere tas waar het in past
Gizmauw schreef:
14-03-2019 18:57
Ja want servetjes vegen makkelijk schoon, doekjes met lotion is tien keer prettiger voor kinderen met kleffe handjes. 😂
maar goed ik heb gewoon een oude tas van Invito (bestaat dat nog) goed formaat stevige onderkant en eventueel een vakverdeling erin. Die vakverdeling sleep ik gewoon mee in iedere tas waar het in past

Is dat hetzelfde als een tasorganizer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven