Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen met MAC en Clinique make-up

14-03-2019 21:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Aangezien ik best een gemengde en gevoelige huid heb, ben ik aangewezen op de wat duurdere make-up producten.. “goedkopere” producten als L’Oréal en Rimmel krijg ik of brandende oogleden van, of pukkels enz enz, dus dat is voor mij helaas geen optie meer. nu heb ik al aardig wat reviews gelezen en dan kom ik toch uit op MAC en Clinique qua make-up en dag crèmes. Dus ik was erg benieuwd naar jullie ervaringen met deze twee merken. En dan vooral de dames met een wat gevoeligere huid dan normaal.

Alvast heel erg bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Van MAC krijg ik enkel uitslag. Clinique werkt bij mij als enige goed.
drominique wijzigde dit bericht op 14-03-2019 22:41
2.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Clinique is sowieso ongeparfumeerd. Dat is voor mij en mijn gevoelige huid erg belangrijk. Ik heb er een foundation (even better refresh) van en een poeder. Ik zal niet meteen beweren dat ik nooit meer iets anders wil, maar ik ben er wel blij mee. Ik heb wel mijn kleur laten matchen bij de Douglas. Dat is wel een aanrader; ik denk dat ik een andere had genomen als ik zelf had moeten kiezen.
Geen ervaring met Mac.
Alle reacties Link kopieren
Toch klinkt dit ook goed:

http://www.beauty-review.nl/een-van-de- ... foundation
Ik gebruik nu 15 jaar clinique, heb een extreem gevoelige huid en contact allergieën voor nikkel en cobalt. Van alle mogelijke merken krijg ik rode en schilferende oogleden, jeuk en rode plekken op mijn jukbeenderen; al binnen een uur na het opbrengen
Uiteindelijk bij Clinique uitgekomen; nooit last gehad, ook niet als ik bijvoorbeeld de mascara vergat af te halen en er een nacht mee sliep.
Het voelt ook prettig op mijn huid, ook als die droog en trekkerig voelt door het weer bijvoorbeeld.
Ik gebruik trouwens geen foundation, wel creme’s, cleaning en make-up.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-03-2019 22:02
Toch klinkt dit ook goed:

http://www.beauty-review.nl/een-van-de- ... foundation
Ja zoiets had ik dus ook al gelezen over MAC.. ik denk dat ik de dagcrème en gezichtsreiniger van Clinique ga bestellen en de prep en primer, foundation en concealer van MAC. Het is even een uitgave, maar dan heb je wel goede producten. Hoop ik dan.....
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 14-03-2019 22:16
Reden: Spelfoutje
1.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De prep en prime van Mac bevat wel parfum, ik weet niet of dat een probleem voor je is.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
14-03-2019 22:18
De prep en prime van Mac bevat wel parfum, ik weet niet of dat een probleem voor je is.
Nee dat is gelukkig geen probleem voor mij! 😊
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
14-03-2019 22:15
Ja zoiets had ik dus ook al gelezen over MAC.. ik denk dat ik de dagcrème en gezichtsreiniger van Clinique ga bestellen en de prep en primer, foundation en concealer van MAC. Het is even een uitgave, maar dan heb je wel goede producten. Hoop ik dan.....
De dagcremes en reinigers van clinique zijn helemaal niet zo goed, ze bevatten vaak veel alcohol. Ik kan je, qua verzorging, paula’s Choice aanraden. Dat doet echt iets voor je huid.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren Mac ben er zeer tevreden over
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
14-03-2019 22:24
Ik gebruik al jaren Mac ben er zeer tevreden over
Welke producten van MAC gebruik je als ik vragen mag? En waar ben je dan zo tevreden over?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een erg gevoelige droge huid en kan in principe niet tegen parfum.
Echter gebruik ik als dagcreme weleda (baby) gezichtscrème met calendula, daar gaat mijn huid goed op. Is wel wat vettig.

Ik heb een bb Cream van de ICI paris van BE Creative, geen idee of daar parfum in zit maar ik heb er iedergeval geen last van.
Verder gebruik ik de concealer van Mac, die hele dikke in een klein rond potje.
Blush, mascara en wenkbrauw gel van de Hema.

Dit is mijn gouden mix, heb er lang over gedaan om het bij elkaar te zoeken, maar het werkt vooralsnog.

Doucheproducten moet ik dan weer wel allemaal van neutral, anders krijg ik direct eczeem.
Alle reacties Link kopieren
Chickeletta schreef:
14-03-2019 22:26
Ik heb een erg gevoelige droge huid en kan in principe niet tegen parfum.
Echter gebruik ik als dagcreme weleda (baby) gezichtscrème met calendula, daar gaat mijn huid goed op. Is wel wat vettig.

Ik heb een bb Cream van de ICI paris van BE Creative, geen idee of daar parfum in zit maar ik heb er iedergeval geen last van.
Verder gebruik ik de concealer van Mac, die hele dikke in een klein rond potje.
Blush, mascara en wenkbrauw gel van de Hema.

Dit is mijn gouden mix, heb er lang over gedaan om het bij elkaar te zoeken, maar het werkt vooralsnog.

Doucheproducten moet ik dan weer wel allemaal van neutral, anders krijg ik direct eczeem.
Ja dat zijn qua prijsklasse wel verschillende producten inderdaad. Fijn dat je dan eindelijk alles gevonden hebt wat werkt voor jou.

Mijn huid is ook zeer droog, maar daarentegen heb ik een hele vette T-zone. Om gek van te worden. Wat ga je dan smeren? 🙄 heb al van alles geprobeerd. Nu dus maar Clinique en MAC uitproberen. Als dat niet werkt, maar weer verder kijken naar andere producten.
Alle reacties Link kopieren
Vraag wat proefjes bij MAC voordat je de producten koopt, daar doen ze niet moeilijk over.
Ik heb ook een heel moeilijke huid. Ik gebruik qua huidverzorging Clinique en Lush, maar ook wel Lancôme. Qua make-up kan ik de meeste duurdere merken goed hebben (vooral oogschaduw en mascara zijn bij mij een probleem): Lancôme, Dior, estee lauder, Clinique, Chanel.
Ik heb net als jij een gemengde gevoelige huid, en heb ook lang gezocht naar de juiste producten voor mijn huid en portemonnee. Gebruik nu sinds 2 jaar de Mac Mineralize Moisture Foundation en de Mineralize Skinfinish poeder van Mac en ben er echt zeer tevreden over!
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
14-03-2019 22:33
Ja dat zijn qua prijsklasse wel verschillende producten inderdaad. Fijn dat je dan eindelijk alles gevonden hebt wat werkt voor jou.

Mijn huid is ook zeer droog, maar daarentegen heb ik een hele vette T-zone. Om gek van te worden. Wat ga je dan smeren? 🙄 heb al van alles geprobeerd. Nu dus maar Clinique en MAC uitproberen. Als dat niet werkt, maar weer verder kijken naar andere producten.
Ik heb onlangs een dagcreme gebruikt van Decubal, die tip kreeg ik ook hier. Voor mij was die niet vet genoeg maar misschien voor jou wel goed. Hij was iedergeval niet zo duur, geloof 8-10€. Ook de Albert Heijn had een goede dagcreme (ik geloof Daily nog wat) die was €3 en vergelijkbaar met de decubal creme.
Ik merk dat mijn dagcreme het grootste verschil maakt. Is die goed, dan kan ik er best veel verschillende make-up op doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een heel gevoelige huid heb ook wel Clinique gebruikt de dagcrème.
Maar ben een paar jaar geleden overgestapt op de Aloë Vera creme van de bodyshop. En geen enkele irritatie meer mijn huid is er heel rustig door geworden.
Ook make up koop ik er en ben zeer tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van een zonnefilter van Clinique een heel ernstige allergische reactie gekregen waarbij ik ook niet reageerde op anti-shock medicijnen. Het is geen hypo-allergeen merk weet ik inmiddels uit het contact met Clinique. Er zat oxybenzone in het filter. Clinique heeft dus het imago maar is niet wat het lijkt. Dat geldt trouwens voor veel dure merken.

Mac heeft hypoallergene make up maar niet alle producten zijn hypoallergeen.. Ik heb ook wel wat Mac gebruikt en geen problemen ermee. Daarnaast word je bij een Mac stand in de Bijenkorf of in de winkel van Mac vaak goed geholpen en geadviseerd.

Ik gebruik nu alleen nog een biologisch zonnefilter die ik meestal bij een natuurwinkel of een EKO plaza koop. Wanneer je huid moeilijk blijft doen dan zou ik overstappen op Bio-eco producten die hypo-allergeen zijn voor bepaalde zaken is dat bij mij het enige wat werkt. En ik draag thuis vaak geen make-up dus mijn huid krijgt 2-3 dagen per week helemaal rust.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb geen aandelen maar als je eens in Amsterdam bent zou je eens naar de winkel van the ordinary kunnen gaan en je daar laten informeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook absoluut fan van the Ordinary. Als je nieuwe producten koopt, voeg dan maar 1 nieuw product per keer toe aan je routine. Mocht je reageren dan weet je waar het van is.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-03-2019 05:49
Ik heb van een zonnefilter van Clinique een heel ernstige allergische reactie gekregen waarbij ik ook niet reageerde op anti-shock medicijnen. Het is geen hypo-allergeen merk weet ik inmiddels uit het contact met Clinique. Er zat oxybenzone in het filter. Clinique heeft dus het imago maar is niet wat het lijkt. Dat geldt trouwens voor veel dure merken.

Mac heeft hypoallergene make up maar niet alle producten zijn hypoallergeen.. Ik heb ook wel wat Mac gebruikt en geen problemen ermee. Daarnaast word je bij een Mac stand in de Bijenkorf of in de winkel van Mac vaak goed geholpen en geadviseerd.

Ik gebruik nu alleen nog een biologisch zonnefilter die ik meestal bij een natuurwinkel of een EKO plaza koop. Wanneer je huid moeilijk blijft doen dan zou ik overstappen op Bio-eco producten die hypo-allergeen zijn voor bepaalde zaken is dat bij mij het enige wat werkt. En ik draag thuis vaak geen make-up dus mijn huid krijgt 2-3 dagen per week helemaal rust.
Welke zonnefilter gebruik je en laat het een witte waas achter?
Het varieert zoveel per product en huidtype, daar valt niets over te zeggen. Ik gebruik ontzettend veel verschillende merken cosmetica, waaronder ook wel wat Clinique en MAC.

Hier onlangs ook een reactie op een Clinique foundation en hun oog make-upreiniger lijkt bij mij ook wel zoutzuur.

Geen één merk past op alle fronten bij je, het blijft toch een kwestie van proberen. Overigens, laat je niet bedotten door de medische/klinische uitstraling van Clininique, want dat is allemaal marketing. Dat hun producten ongeparfumeerd zijn zegt niets over de andere ingrediënten. Lees de ingrediënten, en dan leer je langzamerhand waar je wel en niet tegen kunt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een probleemhuid. Grove poriën, droge neusvleugels, droge wenkbrauwen die wel eens schilferen, vette maar ook droge schilferige voorhoofd.
Acne maandelijks ongeveer op voorhoofd en soms kin.
Ik heb nu van de Hema B.A.E. make-up primer olie verzorgend en die ruikt en voelt heerlijk op mijn gezicht.
Ik zat ook al bij de Mac spullen te kijken.
Foundation gaat bij mij dus ALTIJD schilferen, zo lelijk !!

Iemand tips ?
Alle reacties Link kopieren
Trinny London producten! Prachtig en krijg er geen uitslag van. Blijft supergoed zitten. Ik heb geen aandelen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven