Mode & Beauty alle pijlers

Nette, niet truttige zomerschoenen

15-03-2019 20:33 148 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin over een paar weken met een nieuwe functie (semi-overheid). Een stap omhoog in de organisatie, functie waarbij ik met externen te maken ga krijgen. Mijn directe collega's zijn een stuk ouder (zo'n 30 jaar...) en van hen kan ik de kledingstijl niet echt afkijken.

Aangezien ik de afgelopen 2,5 jaar bijna onafgebroken zwanger ben geweest ( :mrgreen: ) heb ik eigenlijk geen goede kleding en basics meer en ben ik nu een compleet nieuwe garderobe aan het aanschaffen voor mijn nieuwe baan. Ik ben slank, draag het liefst jurkjes, een beetje stoer/sportief maar wel netjes. Die stijl past ook wel bij mijn nieuwe functie vind ik, maar ik weet echt niet welke schoenen daar nou bij passen! Ik vind sneakers heel leuk, maar vind niet dat ik op sneakers naar mn werk kan. Ik verval al snel in wat truttige enkellaarsjes met een hakje of pumps.

Wie o wie laat me het licht zien of wil meedenken?
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:24
2.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien zeg ik wel iets heel simpels nou hoor, maar waarom dan niet gaan voor niet-truttige enkellaarsjes of pumps?

Of heb je graag wat specifieke voorbeeldjes?
Alle reacties Link kopieren
Nettere sneakers een optie? Ik draag best veel veterschoenen, mag geen sneakers dragen maar moet vaak teveel lopen/rennen voor hoge hakken.

En in de zomer sandalen. Rieker is mijn favoriet, maar je moet soms wel echt goed zoeken, veel zijn wel degelijk truttig. Maar ze lopen heerlijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit leuk, maar ik snap dat dit niet iedereens cup-of-tea is.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind zelf schoenen met een open teen niet kunnen voor een representatieve functie maar misschien ben ik wel een saaie muts hoor!

Ik draag altijd pumps in de zomer.
Ik lees wel even mee want wie weet zie ik wat leuks.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-03-2019 20:47
Misschien zeg ik wel iets heel simpels nou hoor, maar waarom dan niet gaan voor niet-truttige enkellaarsjes of pumps?

Of heb je graag wat specifieke voorbeeldjes?
Wat denk je :-[
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik neem aan dat het geen mantelpakjes omgeving is omdat je normaal sneakers draagt.
Op zalando is zoveel keus.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
Naar kantoor draag je geen sandalen, ook niet met een hak. In de zomer pak je ofwel een paar mooie slingbacks (met gesloten teen) uit de kast, of hooguit een paar schoenen met een "peep-toe" ofwel een kleine open teen, maar verder gesloten. Maar schoenen waarin je voeten op een paar bandjes na bloot zijn, zijn leuk voor een avondje uit, maar niet voor een zakelijke omgeving. Mannen komen ook niet in jezus-sandalen met blote voeten erin onder hun pak naar het werk.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
15-03-2019 21:01
Hmm dit past niet echt bij mij. En bij mijn voeten :facepalm:
lonkaa wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:21
63.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi hip goed getailleerd maatkostuum met broek (betaalbaar bij Zara/Mango), donkerblauw/ zwart/ linnen / met mooie witte blouse eronder met Mocassin achtige schoenen. Tip: merk Dune (Bijenkorf). Pumps met lagere hakjes van suède in frisse kleur eronder. Zakelijk, gekleed en altijd erg mooi in combi met bovengenoemde kleding. Of mooie kokerrok (tegenwoordig heel veel te vinden in dessins en effen kleuren) met getailleerd bloesje of truitje met driekwart mouwtjes, ook mooi met lage pumps. Succes met je nieuwe baan!
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
15-03-2019 20:48
Nettere sneakers een optie? Ik draag best veel veterschoenen, mag geen sneakers dragen maar moet vaak teveel lopen/rennen voor hoge hakken.

En in de zomer sandalen. Rieker is mijn favoriet, maar je moet soms wel echt goed zoeken, veel zijn wel degelijk truttig. Maar ze lopen heerlijk.
Ja, of nette veterschoenen. Heb van die lakschoenen met veters maar vind ze gruwelijk :"-( Als ik ze aan heb (had) voelde het zó niet mij...
Alle reacties Link kopieren
:O OMG wordt dit soort schoenen en hakken mode? Dan draag ik nog liever pumps (en echt, dat zegt wat, uit mijn mond.) :sick:
dana wijzigde dit bericht op 15-03-2019 21:19
8.30% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Sneakers zou ik inderdaad niet doen bij een representatieve functie. Blote tenen kan wel als de schoen gekleed genoeg is en je tenen netjes. Tenzij je op een advocatenkantoor ofzoiets werkt.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
15-03-2019 21:15
Naar kantoor draag je geen sandalen, ook niet met een hak. In de zomer pak je ofwel een paar mooie slingbacks (met gesloten teen) uit de kast, of hooguit een paar schoenen met een "peep-toe" ofwel een kleine open teen, maar verder gesloten. Maar schoenen waarin je voeten op een paar bandjes na bloot zijn, zijn leuk voor een avondje uit, maar niet voor een zakelijke omgeving. Mannen komen ook niet in jezus-sandalen met blote voeten erin onder hun pak naar het werk.
Eens. Verder van die flatjes of een platte veterschoen met leuke print.
Io ben zelf meer van de pumps overigens. Dezelfde jurkjes draag ik in het weekend met sneakers voor een heel ander effect.
Alle reacties Link kopieren
Vrolijkezomer schreef:
15-03-2019 21:16
Mooi hip goed getailleerd maatkostuum met broek (betaalbaar bij Zara/Mango), donkerblauw/ zwart/ linnen / met mooie witte blouse eronder met Mocassin achtige schoenen. Tip: merk Dune (Bijenkorf). Pumps met lagere hakjes van suède in frisse kleur eronder. Zakelijk, gekleed en altijd erg mooi in combi met bovengenoemde kleding. Of mooie kokerrok (tegenwoordig heel veel te vinden in dessins en effen kleuren) met getailleerd bloesje of truitje met driekwart mouwtjes, ook mooi met lage pumps. Succes met je nieuwe baan!
Dat klinkt allemaal als best truttig... Het is geen mega formele omgeving en ik wil wel mezelf blijven. Misschien is een stoere kokerrok nog wel wat... Maar als ik moccasins aantrek word ik keihard uitgelachen :proud:
Alle reacties Link kopieren
Misschien is 'representatief' niet het goede woord, aan jullie reacties te lezen. Het is geen advocatenkantoor ofzo. Ik mag gewoon m'n eigen kleren aan en mn eigen stijl houden. Maar die ben ik dus even aan het herontdekken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
15-03-2019 21:14
Wat denk je :-[

Dat je het lekker zelf uit mag zoeken. Sjesus man, je kunt hier ook niks meer vragen tegenwoordig zonder een of ander sarcastische opmerking terug te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
15-03-2019 21:21
Dat je het lekker zelf uit mag zoeken. Sjesus man, je kunt hier ook niks meer vragen tegenwoordig zonder een of ander sarcastische opmerking terug te krijgen.
Haha relax!
Alle reacties Link kopieren
TO draagt normaal sneakers dus dan is de stap naar pumps wel groot. Maar misschien moet ze dat gewoon eens proberen, staat wel mooi en “serieus”.
Sling backs vind ik meer voor haar 30 jaar oudere collega’s.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
Kijk eens maar het merk Via Vai. Leuke nette sneakers die prima wat zakelijker kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
15-03-2019 21:21
Misschien is 'representatief' niet het goede woord, aan jullie reacties te lezen. Het is geen advocatenkantoor ofzo. Ik mag gewoon m'n eigen kleren aan en mn eigen stijl houden. Maar die ben ik dus even aan het herontdekken ;-)

Kan je die lekker herontdekken in je privétijd. Zakelijk draag je gewoon stijlvolle kleding, geen blote schouders of mouwloze bloesjes, geen blote voeten in sandalen, of erger nog, slippers, en zorg je voor een representatief uiterlijk. En die leuke sandaaltjes met 2 bandjes en een hak bewaar je dan voor een avondje uit in je privétijd, of een verjaardagsfeestje.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Uhhhh..mooie getailleerde maatpakken zijn alles behalve truttig. Alle goed geklede dames in Italië/Spanje lopen er zoooo prachtig bij. Met mooie lederen instappers/lage pumps (zie de foto’s in etalages van de betere merken), heel smaakvol. Ik hou hier dan ook erg van, Kunnen we in NL echt nog wat van leren. Maar Jah, da’s mijn mening en in mijn werkveld is dit representatief. Niet veterschoenen of “nette gympen”. Denk dat ons idee van representatief inderdaad verschillend is maar hoop dat je je gouden tip krijgt!
pejeka schreef:
15-03-2019 21:26
Kan je die lekker herontdekken in je privétijd. Zakelijk draag je gewoon stijlvolle kleding, geen blote schouders of mouwloze bloesjes, geen blote voeten in sandalen, of erger nog, slippers, en zorg je voor een representatief uiterlijk. En die leuke sandaaltjes met 2 bandjes en een hak bewaar je dan voor een avondje uit in je privétijd, of een verjaardagsfeestje.
Nee, zakelijk draag je wat past bij de bedrijfscultuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven