Mode & Beauty alle pijlers

Gele tanden

19-03-2019 20:45 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe netjes ik voor ze heb gezorgd en nog steeds zorg, ze zijn gewoon geel. Ik zou ze heel graag wat witter willen hebben, maar kronen zetten vind ik ontzettend veel geld en daarmee ook niet de moeite waard. Zijn er andere (goedkopere) suggesties? Ik snap wel dat ze niet echt witter zijn/blijven, maar als er simpelere/goedkopere oplossingen zijn, deel ze dan vooral met mij, want het weerhoudt me nog weleens om te (glim)lachen en dat maakt me onzeker.

Ik hoor het wel :)
Be-grape-n?
Waarom denk je meteen aan kronen en niet aan witten/bleken met bitje en spul van de tandarts?
Alle reacties Link kopieren
Bleken bij de tandarts of anders facings?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze al eens laten bleken bij de tandarts (ook omdat ik een wortelkanaalbehandeling had gehad), maar dit had bij mij weinig zin, gaf de tandarts zelf aan.
Facings zijn eveneens duur, aangezien het om meerdere tanden gaat.
anoniem_381911 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 20:54
17.40% gewijzigd
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Als ze echt zo geel zijn als saffraan, OK. Als ze een tintje of wat afwijken van spierwit, onzin. Hoort gewoon bij het ouder worden, dat tanden verkleuren. Dat je rimpels krijgt. Dat je haar grijs wordt. Misschien zijn we gewoon verleerd dat te accepteren en zijn we te krampachtig bezig dat alles met kunstmatige middelen tegen te gaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Lucifer2018 schreef:
19-03-2019 20:48
Waarom denk je meteen aan kronen en niet aan witten/bleken met bitje en spul van de tandarts?
Hier in Belgie doen de meeste tandartsen dat niet meer. Te vaak klachten over zere/gevoelige en poreuze tanden dat blijvend is.
prada schreef:
19-03-2019 20:54
Hier in Belgie doen de meeste tandartsen dat niet meer. Te vaak klachten over zere/gevoelige en poreuze tanden dat blijvend is.
Dat ligt aan het percentage bleek. In Nederland zijn daar strakke richtlijnen voor sinds een paar jaar.
Je kleur is volgens mij erfelijk aangelegd dacht ik ooit gelezen te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Apart dat het bleken weinig effect had, bij de tandarts waar ik werk heb ik nog nooit gehad dat het geen effect had. Ik zou het alleen niet te vaak doen, heb het zelf een keer voor m'n bruiloft gedaan. Gek is ook hoe snel een kleur vervolgens went. Het bleken met een bepaald percentage waterstofperoxide mag ook enkel de tandarts doen, dus dat zou het meeste effect moeten hebben.

Facings zijn een optie, maar zelf ben ik niet echt een fan van beslijpen voor esthetiek als het enkel om kleur gaat.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Goede kleur rode lippenstift wil optisch nog wel helpen.
Kihei schreef:
19-03-2019 21:25
Apart dat het bleken weinig effect had, bij de tandarts waar ik werk heb ik nog nooit gehad dat het geen effect had. Ik zou het alleen niet te vaak doen, heb het zelf een keer voor m'n bruiloft gedaan. Gek is ook hoe snel een kleur vervolgens went. Het bleken met een bepaald percentage waterstofperoxide mag ook enkel de tandarts doen, dus dat zou het meeste effect moeten hebben.

Facings zijn een optie, maar zelf ben ik niet echt een fan van beslijpen voor esthetiek als het enkel om kleur gaat.
Volgens mij is de maximale percentage tegenwoordig 6%, toch?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-03-2019 20:48
Waarom denk je meteen aan kronen en niet aan witten/bleken met bitje en spul van de tandarts?

Kist 100 euro en elk dubbeltje waard!
Alle reacties Link kopieren
Via de tandarts heb ik een bitje aangeschaft en bleekspul. Dit doe ik eens in de Zoveel tijd thuis. Ben denk ik rond de e 300 kwijt in totaal ( verdeeld over aantal jaar)

Ben er zeer tevreden over! Heb tijdens het bleken wel iets gevoeligere tanden maar dit is overkomelijk.
Alle reacties Link kopieren
Frietmetmayo schreef:
20-03-2019 23:00
Via de tandarts heb ik een bitje aangeschaft en bleekspul. Dit doe ik eens in de Zoveel tijd thuis. Ben denk ik rond de e 300 kwijt in totaal ( verdeeld over aantal jaar)

Ben er zeer tevreden over! Heb tijdens het bleken wel iets gevoeligere tanden maar dit is overkomelijk.
Dat komt omdat je bij het bleken van je tanden het glazuur verzwakt en andere cruciale punten verzwakt in je gebit. Dan ben je toch mesjokke als je dat doet puur om er in jouw ogen mooier uit te zien? Je gaat toch geen gezonde delen van je lichaam willens en wetens schade toe brengen met geen andere reden dan dat het er dan leuker uitziet?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het bitje met gel van de tandarts heeft bij mij ook goed gejolpen.
Ik vind de reactie van TO raar. Wat heeft een wortelkanaal met bleken te maken en waarom zou bleken niet helpen volgens de tandarts?
Neem in godsnaam geen facings! Daarvoor slijpen ze je gezonde tanden af! En je moet ze na 10 jaar vervangen. Bovendien zie ik het bijna altijd bij mensen.

Kuur met een bitje met gel van de tandarts werkt bij mij ook heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
22-03-2019 07:10
Kuur met een bitje met gel van de tandarts werkt bij mij ook heel goed.
Hoe heet deze kuur? Ik heb zelf een keer Opalascence gedaan maar was echt te pijnlijk dus snel gestopt.
Alle reacties Link kopieren
Mssbradshaw schreef:
22-03-2019 09:37
Hoe heet deze kuur? Ik heb zelf een keer Opalascence gedaan maar was echt te pijnlijk dus snel gestopt.
Die heb ik ook. Werkt bij mij goed.
Alle reacties Link kopieren
Haal baking soda (oranje pak, met een arm en een hamer erop, staat tussen de bakspullen in de supermarkt of bij de toko) en en koop een citroen. Doe een beetje bakingsoda in een bakje en knijp er citroensap bij. Het gaat nu bruisen en schuimen. Neem wat op je tandenborstel en poets hier je tanden mee. Niet te lang (dus niet twee minuten) en focus je vooral op de voorste tanden.

Deze combinatie haalt aanslag van je tanden (koffie, wijn, nicotine en andere zooi) waardoor je tanden een stuk witter ogen.

Niet te vaak doen! Niet meer dan twee keer in de maand. Works wonders.
Alle reacties Link kopieren
dweedledee schreef:
24-03-2019 01:42
Haal baking soda (oranje pak, met een arm en een hamer erop, staat tussen de bakspullen in de supermarkt of bij de toko) en en koop een citroen. Doe een beetje bakingsoda in een bakje en knijp er citroensap bij. Het gaat nu bruisen en schuimen. Neem wat op je tandenborstel en poets hier je tanden mee. Niet te lang (dus niet twee minuten) en focus je vooral op de voorste tanden.

Deze combinatie haalt aanslag van je tanden (koffie, wijn, nicotine en andere zooi) waardoor je tanden een stuk witter ogen.

Niet te vaak doen! Niet meer dan twee keer in de maand. Works wonders.
Is dit niet erg slecht voor je tanden? Anders vind ik dit ook een idee om het te doen.
Ik heb van mijzelf ook vrij gevoelige tanden, dus wil geen gekke dingen doen, maar zou het wel fijn vinden als mijn tanden een tintje of twee lichter zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn tandarts zegt dat het kan. Het is iig beter dan met peroxide werken. Het trekt niet in je tanden. Het haalt de aanslag weg en aanslag heeft iedereen; ook niet rokers en niet drinkers. Thee zorgt ook voor aanslag. Net als koffie.
Maar zoals ik al zei; niet te lang. En zeker niet te vaak. En even goed naspoelen natuurlijk.

Oh. En het is ook heel vies :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
@dweedledee
Niet verwacht dat er nog iemand wakker was. Maar, okee. Als een tandarts dat zegt.. Ik ga er eens naar kijken. Citroen lijkt mij niet top, baking soda geen idee. Het is leuk als het een beetje werkt. Ik hoef geen spierwitte tanden, maar een beetje zou leuk zijn.
Zijn je tanden wel echt geel?
Mijn man vond mijn tanden ook geel. Toen ik echter bij de tandarts was en we de kleur moesten bepalen voor een nieuwe kroon, bleek ik de op één na witste kleur tanden te hebben. Misschien is het inderdaad een kwestie van andere lippenstift ofzo. Ben je al bij een mondhygiëniste geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven