Mode & Beauty alle pijlers

Spijkerbroek sluit niet aan bij (holle) rug

21-03-2019 03:56 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 36 en ben niet echt gezegend met ronde vormen. Al sinds mijn jeugd heb ik moeite met het vinden van goede spijkerbroeken. Ik zit bijna altijd met zo’n gapend gat bij mijn rug. Een zoektochtje op internet leert me dat dit komt door een holle rug. Ok, dan weet ik nu eindelijk de oorzaak, maar nog geen oplossing! Een tijd geleden had Levi’s “curve ID” broeken. De “bold curve” zat me perfect! Helaas worden die niet meer gemaakt. Wie zit er met hetzelfde probleem en heeft een goede vervanger gevonden? Liefst zelfs ook nog iets dat enigszins flatteus staat bij een after-zwangerschapsbuikje :)
Geen vormen? Blijkbaar heb je wel een taille namelijk! Nu ik maat 34 heb zijn er meer broeken (met name de WE) die me wel passen. Toen ik die nog niet gevonden had, kocht ik gewoon een broek die op andere fronten wel goed zat en liet hem van achteren innemen bij de kleermaker. Probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter keek gisteravond toevallig life hacks, waarbij ze dat probleem oplosten. Als je twee sneetjes maakt in de band, daar gaatjeselastiek in doet en vast zet met knoopjes, kun je iedere broek laten aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
https://www.amazon.com/Buckle-Show-Stre ... JRX7CMXG2G

Ik heb dit soort riemen, ideaal
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
21-03-2019 07:15
https://www.amazon.com/Buckle-Show-Stre ... JRX7CMXG2G

Ik heb dit soort riemen, ideaal
Oh, die moet ik ook!
Beetje domme vraag maar hoe werkt het precies? Want zo te zien hoeft er niks gesnoerd te worden...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
21-03-2019 07:56
Oh, die moet ik ook!
Beetje domme vraag maar hoe werkt het precies? Want zo te zien hoeft er niks gesnoerd te worden...
je haakt het vast aan de lusjes van je spijkerbroek, dus eentje links van je gulp, eentje rechts.
Dan achterlangs. De riem snoert dus achterlangs
Mijn kleermaker vermaakt dat voor een tientje en je ziet er echt helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
21-03-2019 08:17
Mijn kleermaker vermaakt dat voor een tientje en je ziet er echt helemaal niets van.

Dat heb ik ook eens laten doen, maar toen kreeg ik ‘m nooit meer over mn billen zonder dat de boel weer los knapte..
.
Anoniem262821034 schreef:
21-03-2019 08:35
Dat heb ik ook eens laten doen, maar toen kreeg ik ‘m nooit meer over mn billen zonder dat de boel weer los knapte..
Oh, da’s niet de bedoeling. Bij mij kort hij echt de heupband in, je ziet geen naden of stiksels verder. Hij haalt zelfs het label los en zet het er dan weer op.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 09:19
8.47% gewijzigd
Ik laat broeken inmaken door de kleermaker.

Ik vind trouwens de Lynn van GStar ook erg goed zitten, misschien bij jou ook, wel passen even voordat je hem online aanschaft, want iedere lynn zit anders dat heeft met de stof te maken.

En anders inderdaad een alastieke riem, maar ik vind dat nooit zo mooi worden als even op maat laten maken.
Alle reacties Link kopieren
Gstar heeft ook een shape-lijn. Vind ze erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
het rechte model broek van s olliver sluit goed aan
Alle reacties Link kopieren
ik heb een midge Zip van G star en die zit als een zonnetje. Overigens zitten de meeste skinny`s met flink veel stretch bij mij wel prima. Broeken zonder stretch begin ik al niet eens meer aan.
Levi’s 710. Een maat kleiner. Nemen dan je ‘normale’ maat. Zit mega veel stretch in.....
Lukt het ook niet als je naar de winkel van Levi's of G-star gaat en je laat helpen met de maten en modellen?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Broeken (laten) inmaken kan. Had ik eigenlijk nooit bij stilgestaan! Maar het liefst loop ik toch ook meteen de winkel uit met iets dat past. Met mijn uitstelgedrag blijft zo’n broek anders eerst weer weken lang liggen voordat ik er iets mee doe.

Die riemen had ik 20 - 25 jaar geleden moeten hebben. Droeg toen altijd noodgedwongen riemen, maar dat zag er dus echt niet uit. Dun, geen borsten, en dan wel zo’n bult van de riem en gesp boven mijn heupen :D

De Levi’s winkel was ik een tijd geleden al eens ingestapt, en daar kwam ik naar buiten met een 714. Leek toen lekker te zitten, maar zakt eigenlijk behoorlijk af. Gisteren maar eens een G-star binnengestapt en kwam naar buiten met een G-star shape :) De Lynn zat overigens ook wel aardig. De s.Oliver en WE broeken ga ik ook nog eens proberen. Ik hou me aanbevolen voor verdere tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven