Mode & Beauty alle pijlers

Nike air max herenschoen voor dames?

25-03-2019 14:44 11 berichten
Ik heb leuke nike air max schoenen gezien, maar ze zijn er alleen in een model voor heren, en ik ben een vrouw.

Weet iemand of er veel verschil zit tussen de pasvorm? Of kan ik gewoon de herenschoenen kopen?
De herenschoenen zijn iets breder.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon passen en kijken of ze lekker zitten.
Ik heb met m’n kano’s geen keuze.
.
Alle reacties Link kopieren
en de maten toch ?
misschien heb je hier wat aan : https://hardloopschoenen.online/hardlop ... e-air-max/

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DAMES EN HEREN NIKE AIR MAX HARDLOOPSCHOENEN?
Mannen en vrouwen zijn anders gebouwd en het is logisch dat er verschillen zijn tussen heren en dames hardloopschoenen. Nike heeft vanuit het label Air Max hardloopschoenen ontwikkelt voor dames en heren. Maar wat is het verschil tussen dames en heren Nike Air Max hardloopschoenen. Je hebt misschien een leuk model gezien alleen deze blijkt voor heren te zijn. Qua maat zouden de schoenen je passen. Als je een grote schoenmaat hebt dan pas je in een kleine heren hardloopschoen. Je vraagt jezelf af of er echt een groot verschil zit tussen dames en heren hardloopschoenen van Nike Air Max. Uiteraard hebben wij ernaar gekeken om te kijken wat de verschillen zijn.

DE VORM VAN DE VOETEN
Vroeger hadden vrouwen meer blessures met hardlopen dan mannen. Wetenschappers besloten er onderzoek naar te doen. Ze kwamen tot de ontdekking dat vrouwen een andere loopbeweging hebben dan mannen. De beweging van de onderbenen waren anders dan bij mannen. De bekende fabrikanten besloten hierop hun schoenen aan te passen. De schoenen moesten passend gemaakt worden aan de hand van vrouwelijke en mannelijke voeten.

Vrouwen hebben niet alleen kleinere voeten, maar de vorm is ook anders. De verhouding tussen de voorvoet en hiel is bij vrouwen anders. Stel dat je Nike Air Max voor heren aantrekt dan zorgt de schoen al snel voor instabiliteit en schuren. De schoenen zijn te groot en dit merk je tijdens het hardlopen. De Nike Air Max voor dames zijn voorzien van een smallere leest. Door een smallere leest aan te brengen verbetert de pasvorm voor vrouwen. Dankzij deze pasvorm ondervinden vrouwen minder blessures tijdens het hardlopen.

VERSCHIL TUSSEN DAMES EN HEREN NIKE AIR MAX DESIGN
Naast de maatvoering is het grootste verschil het design van de schoenen. Vrouwen hebben de keuze uit verschillende kleuren en designs. De designs zijn felgekleurd in tegenstelling tot de heren Nike Air Max hardloopschoenen. Ondanks dat je een bepaalt design kiest heb je bij Nike de mogelijkheid om je schoenen te personaliseren. Verschillende modellen van Nike Air Max hebben deze optie. Je kan de kleuren en het design met een paar muisklikken aanpassen. Er zit wel een nadeel aan het personaliseren van je hardloopschoenen. Als je de schoenen gepersonaliseerd hebt dan kan je ze niet meer terugbrengen. Je moet zeker weten of het model goed zit en past voordat je deze personaliseert. Het is de overweging waard om eerst een gewoon Nike Air Max model te bestellen. Als dit model goed zit dan kan je als extra paar hardloopschoenen een gepersonaliseerde variant kiezen.

NIKE AIR MAX HET PARADEPAARDJE
Nike Air Max is het paradepaardje van de fabrikant waar het allemaal mee begon. Het waren de eerste hardloopschoenen die na analyses van hardlopers ontwikkeld zijn. Met de demping van de schoenen zit het dan ook goed. Als je goed naar het design aan de buitenkant kijkt, dan zie je een verschil in de demping tussen de dames en heren Nike Air Max. Vrouwen zijn veel lichter dan mannen en hebben een andere demping nodig. De demping in mannenschoenen is voor de meeste vrouwen te hard. De demping is voor de vrouwen Nike Air Max anders ontworpen dan voor mannen. De uiteindelijke conclusie is dat je geen heren Nike Air Max kan dragen als vrouw.
Alle reacties Link kopieren
Maatvoering is anders, gewoon passen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Xienix schreef:
25-03-2019 14:56
en de maten toch ?
misschien heb je hier wat aan : https://hardloopschoenen.online/hardlop ... e-air-max/

WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN DAMES EN HEREN NIKE AIR MAX HARDLOOPSCHOENEN?
Mannen en vrouwen zijn anders gebouwd en ...blablabla... De uiteindelijke conclusie is dat je geen heren Nike Air Max kan dragen als vrouw.
Wat een onzin. Er zijn hele ielige dunne mannen en grote forse vrouwen en alles daar tussenin. Gewoon proberen dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 paar Nike Air Max (dames) en ik vind ze vrij smal vallen. Kan me voorstellen dat als je bredere voeten hebt dat dan de herenmodellen beter zitten. Het lijkt er op dat die iets wijder vallen.
Oké dank voor de reacties, ik zal een herenschoen bestellen en misschien een half maatje kleiner dan normaal
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
25-03-2019 16:16
Oké dank voor de reacties, ik zal een herenschoen bestellen en misschien een half maatje kleiner dan normaal
Of je past die in een winkel en besteld hem waar het het goedkoopste is ( ja, slecht voor de middenstander I know maar wel logisch)
Alle reacties Link kopieren
Padoempats schreef:
25-03-2019 16:16
Oké dank voor de reacties, ik zal een herenschoen bestellen en misschien een half maatje kleiner dan normaal

Kleiner bestellen zou ik dan weer niet te doen! Nikes vallen klein (in mijn ervaring), en ik heb nu zelfs met een herenmodel 2 maten groter dan ik meestal draag (geen airmax trouwens, downshifter).
.
Misschien heb je ze al gekocht en ben ik hartstikke spuit 11: ik heb mannen Nike Air Max. Had gezocht op "Nike Air Max" en gekeken welke ik de mooiste vond.
Nog nooit zo lekker gelopen op gympen.

Dus. Gewoon kopen en proberen. Een vrouwenkont is anders dan een mannenkont maar we gebruiken allemaal dezelfde wc-bril.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven