Mode & Beauty alle pijlers

Ervaring longlasting lipstick+ lippen preppen

07-04-2019 10:07 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Welke longlasting lipstick maakt zijn beloftes nou echt waar? Ben al zolang op zoek naar een lipstick die ik hele dag niet hoef bij te werken en die niet lelijk gaat slijten in het midden.

Hebben jullie tips voor mij?

En hebben jullie ervaring met de Maybelline Superstay Matte Ink? Want deze schijnt volgens sommige reviews zijn beloftes wel waar te maken...

Hoe preppen jullie je lippen zodat jullie geen last hebben van droge velletjeslippen? Want ik heb dit best vaak en dan staat lipstick niet zo mooi :-|

Bedankt alvast voor de reacties :worship:
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Die van Maybelline moet je er aan het einde van de dag echt afbikken, werkt dus echt. Ik vind 'm niet fijn voelen.

Ik ben fan van Chanel Rouge Allure Velvet, de Extreme variant blijft nog beter zitten dan de gewone.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf de Maybelline superstay, blijft zitten zolang je niks met olie eet.
Je hebt ook echt een remover op oliebasis nodig om hem er af te krijgen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik heb nog geen enkele gevonden die de hele dag blijft zitten en dan vooral mooi blijft zitten .
Dezelfde evaring als star met maybelline .
Ik ben fan van Mac voor alles op mijn lippen . Primer Mac of Nyx .
Verder paar keer per week lipscrub van lush of Hema .
Ik vind het droge eraan niet fijn.
Wat ik toch het normaalste vindt blijven staan en het meest comfortabele vindt zijn lipsticks in de gouden huls van L'Oréal, beetje vettig en met glans.
Ik heb van colourpop van internet wat kleuren, die blijven ok zitten maar ik vind ze niet comfortabel. Ik smeer er labello over, dus start met mooie matte lippen en eindig met een vaag kleurtje met glans, leuk maar niet wat je wil.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, je lippen zonder zooi erop. Waarom zou je mooier worden van een verfdoos op je gezicht?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
07-04-2019 10:51
Gewoon, je lippen zonder zooi erop. Waarom zou je mooier worden van een verfdoos op je gezicht?
In jouw geval heb je helemaal gelijk
Ik had die superstay op mijn hand uitgeprobeerd en het was er de volgende dag nog niet af. Heb 'm dus gekocht en het blijft echt lang zitten. Het voelt inderdaad ook wat 'mat', maar dat heb ik er wel voor over.
Alle reacties Link kopieren
Maybelline superstay! Mooie lipliner eronder en dan die lippenstift erover heen. Moet het er s’avonds echt af poetsen! Wil geen andere meer
Ik heb een NARS velvet matte lip pencil (voelt heel zacht, zoals lipstick, dus niet als een hard potlood), die blijft zo goed zitten dat ik het nu thuis zelfs niet van een bepaald kopje krijg afgewassen.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dat word dus toch de Maybelline uitproberen. Wist niet dat ze bij Hema een lipscrub hadden, want die van Lush vind ik stiekem echt duur :twisted:
You don't have to change a thing, the world can change his heart! Don't judge if you don't know the story!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Elizabeth Arden lippenbalsem als een soort nachtcreme voor mijn lippen. De volgende ochtend zijn ze heerlijk glad en verzorgd. De volgende ochtend een gewone labello als basis en dan een lipstick. Die superstay matte ink van Maybelline doet wat het beloofd, maar ik vind de kleuren donkerder opdrogen dan de huls suggereert. Dus dat is even iets wat je goed moet swatchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van Sleek. Blijft goed zitten en krijg je er aan het einde van de dag ook weer gewoon af.

Die van maybelline heb ik ook weleens gebruikt, maar wat al gezegd is, die krijg je er aan het einde van de dag amper nog af.

Velletjes voorkomen doe ik door middel van een lipscrub en over mijn lipstick vaseline te smeren.
Alle reacties Link kopieren
Lipfinity van Max Factor. Blijft geheid de hele dag zitten, tenzij je echt vette dingen eet. Ik haal het er ook af aan het einde van de dag met een olie.
Is in de loop van het jaar bij zowel Etos als Kruidvat in de aanbieding, en dan haal ik er weer twee ofzo.
In eerdere topics hierover is deze overigens ook al vaak genoemd door tevreden gebruikers. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle lipsticks zijn wel genoemd geloof ik :)

Om velletjes en kloofjes te voorkomen wrijf ik mijn lippen even stevig met een handdoek of zachte tandenborstel en smeer en Purol Zalf op, nooit meer last van velletjes of kloofjes!
Gebruik die Purol Zalf ook wel als lipgloss. En als nagelriemcreme :)
Werkt echt heel goed zeker als het een nachtje in kan trekken, hoeft geen dikke laag te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Maybelline Superstay Matte Ink blijft echt goed zitten, ik heb nu 5 kleuren en moet eerlijk zeggen dat ik sommige daarvan in daglicht na een flink aantal uur niet meer mooi vind, maar als je in een restaurant of zo zit valt het niet op en is het nog prima.

De wat meer naturel tinten zijn werkelijk perfect. Ik ben dikke fan en vind deze juist wel fijn zitten in tegenstelling tot veel andere lippenstiften.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
07-04-2019 23:53
Alle lipsticks zijn wel genoemd geloof ik :)

Om velletjes en kloofjes te voorkomen wrijf ik mijn lippen even stevig met een handdoek of zachte tandenborstel en smeer en Purol Zalf op, nooit meer last van velletjes of kloofjes!
Gebruik die Purol Zalf ook wel als lipgloss. En als nagelriemcreme :)
Werkt echt heel goed zeker als het een nachtje in kan trekken, hoeft geen dikke laag te zijn.
nee hoor. Ik ben na een zoektocht fan van de Kiko vloeibare lippenstift "Double Touch". . Droogt amper uit en houdt heel lang. Prachtige kleuren. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/mak ... 0102310144
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
08-04-2019 11:45
Maybelline Superstay Matte Ink blijft echt goed zitten, ik heb nu 5 kleuren en moet eerlijk zeggen dat ik sommige daarvan in daglicht na een flink aantal uur niet meer mooi vind, maar als je in een restaurant of zo zit valt het niet op en is het nog prima.

De wat meer naturel tinten zijn werkelijk perfect. Ik ben dikke fan en vind deze juist wel fijn zitten in tegenstelling tot veel andere lippenstiften.
Ja, die ervaring heb ik ook. De kleur lijkt wat doffer en donkerder te worden. Hij blijft wel goed zitten. Ik heb een haat-liefde relatie met longlasting lipstick. Ik wil heel graag de hele dag kleur die niet afgeeft en die je hooguit na de lunch een beetje bijwerkt en that's it. Maar ik heb toch iedere keer weer dat ik denk, mweh, net niet. Tot nu toe geprobeerd :

- maybelline superstay matte ink. Ervaring zie boven.
- lipfinity. Sommige kleuren doen het heel goed, andere zijn duidelijk minder houdbaar en minder gepigmenteerd. Niet heel consistent dus. Wel fijn dat daar de bijbehorende gloss overheen kan, tegen het droge gevoel. Bij alle anderen gaat dat ten koste van de houdbaarheid.
- huda beauty Matt liquid lip. Bleek een vreselijke kleur voor mij, echt lastig in te schatten online. Blijft ook wat plakkerig en voelt daardoor niet droog, maar dat plakkerige vind ik net zo min fijn.
- liquid lip eigen merk Etos. Heel fijn, niet duur, mooie kleur, steengoede houdbaarheid, wel droog. Met een gloss eroverheen is dat droge dus weg, maar de houdbaarheid ook.
- Deborah liquid lip. Eigenlijk dezelfde ervaring als die van de Etos. Deze heb ik in een neutrale kleur, ik draag hem graag, nét iets minder houdbaar dan die van Etos, maar even snel bijwerken is een eitje. Wel droog.
- Yves Saint Laurent tatouage (ofzo ). Dure misser. Mooie kleur, maar droogt niet helemaal mat op. Voelt nog wat plakkerig. Niet droog, maar geeft erg af en is niet bepaald lang houdbaar te noemen. Jammer.
- als laatste nog een van Nyx. Heel vergelijkbaar met die van Deborah.

Dus de echte Heilige graal heb ik nog niet gevonden. Wel een paar die heel redelijk zijn.

-
Alle reacties Link kopieren
Er schiet me trouwens te binnen dat ik er nog een heb van Pupa. Dat is zo'n dubbele, met een transparante gloss erbij. Die heb ik in een vrij felle roze kleur. Ik grijp er zelden naar en heb hem al een tijdje niet meer gebruikt. Geen idee meer precies waarom, maar dat geeft aan dat ook die zijn nadelen heeft. Ik zal hem morgen weer eens proberen. Lange werkdag morgen, dus een goede test.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
08-04-2019 12:41
Ja, die ervaring heb ik ook. De kleur lijkt wat doffer en donkerder te worden. Hij blijft wel goed zitten. Ik heb een haat-liefde relatie met longlasting lipstick. Ik wil heel graag de hele dag kleur die niet afgeeft en die je hooguit na de lunch een beetje bijwerkt en that's it. Maar ik heb toch iedere keer weer dat ik denk, mweh, net niet.

-
wat ik een probleem vind bij bijv. die van Maybelline is dat als je het toch even wil bijwerken dat dat eigenlijk niet kan, of althans: bij mij wordt het er niet mooier op, je moet echt de oude laag eraf halen en opnieuw stiften maar ja... dat doe je dus niet even tussendoor op het toilet ;-)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
08-04-2019 13:31
wat ik een probleem vind bij bijv. die van Maybelline is dat als je het toch even wil bijwerken dat dat eigenlijk niet kan, of althans: bij mij wordt het er niet mooier op, je moet echt de oude laag eraf halen en opnieuw stiften maar ja... dat doe je dus niet even tussendoor op het toilet ;-)

Dat is met lipfinity van Max Factor ook en ik denk voor elke longlasting.
Maar waarom zou je? Een goede stay on hoef je niet bij te werken. Ik doe dat met de lipfinity nooit, niet nodig.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
mm... ik krijg soms toch *dat de randen beter zitten dan de binnenkant, beetje zo`n lipliner effect

* bij die Maybelline is dat wel echt pas 6 uur ( een lunch, diner, diverse drankjes -waaronder bier uit flesjes drinken- en sigaretten ) later hoor, dus al met al hoor je mij niet klagen ;-)
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
08-04-2019 13:31
wat ik een probleem vind bij bijv. die van Maybelline is dat als je het toch even wil bijwerken dat dat eigenlijk niet kan, of althans: bij mij wordt het er niet mooier op, je moet echt de oude laag eraf halen en opnieuw stiften maar ja... dat doe je dus niet even tussendoor op het toilet ;-)
Klopt, eens. Dat kan trouwens bij die van Nyx en Deborah wél.
Ik vind de matte lipsticks van MAC echt ideaal. Ze maken de lippen uiteraard wel wat droog, maar blijven goed zitten. Na een maaltijd moet je het wel even bijwerken. De kleur zit dan nog wel op de gehele lip, maar is wat minder 'fel' geworden. Ook de andere versies van lipsticks van MAC vind ik fantastisch.
Bergje65 schreef:
08-04-2019 11:58
nee hoor. Ik ben na een zoektocht fan van de Kiko vloeibare lippenstift "Double Touch". . Droogt amper uit en houdt heel lang. Prachtige kleuren. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

https://www.kikocosmetics.com/nl-nl/mak ... 0102310144
Oh die ga ik dan ook eens proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven