Mode & Beauty alle pijlers

Hold ups

08-04-2019 17:15 18 berichten
Ik heb vaak last van mijn buik en als ik een panty draag zit dat vaak (veel) te strak om mijn buik. Nu heb ik hold ups geprobeerd en, ondanks dat ik er nog steeds een beetje aan moet wennen, zit dat wel veel beter. Nu ben ik op zoek naar simpele hold ups met een simpele (satijnen) rand. Ik heb nu deze: https://www.hema.nl/dames/damesbeenmode ... 00875.html. Ze zitten perfect, maar Hema verkoopt ze niet meer :'( Ik wil liever geen kanten rand omdat ik er bang voor ben dat dat schuurt.

Hebben jullie tips? Bij voorkeur ook nog eens niet te duur, maximaal 15 euro (en dat vind ik eigenlijk al best duur voor een setje kousen :$ ). Ik wil ze dus echt gaan gebruiken voor dagelijks gebruik, niet om mijn vriend blij te maken ;-D Ze moeten dus vooral lekker zitten.
Alle reacties Link kopieren
die rand scheurt echt niet want er zit een sliconen band achter dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring met hold ups maar wel een tip voor een panty; met een schaar een knip maken in het midden aan de voorkant. Hij zit dan meteen niet meer strak, zakt niet af en scheurt niet verder door. Wel uitkijken dat je niet te diep knipt.
:)
Diediear schreef:
08-04-2019 17:19
Geen ervaring met hold ups maar wel een tip voor een panty; met een schaar een knip maken in het midden aan de voorkant. Hij zit dan meteen niet meer strak, zakt niet af en scheurt niet verder door. Wel uitkijken dat je niet te diep knipt.
:)

Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan nog zit het erg strak. Misschien wat meer uitleg: ik heb Ziekte van Crohn en als ik daar veel last van heb, zit zelfs mijn onderbroek te strak. Ik kan dan echt heel weinig hebben om mijn buik. Ik heb ook weleens gedacht aan zwangerschapspanty's, maar ik vrees dat dat ook te strak zit.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
08-04-2019 17:25
Dat heb ik inderdaad geprobeerd, maar dan nog zit het erg strak. Misschien wat meer uitleg: ik heb Ziekte van Crohn en als ik daar veel last van heb, zit zelfs mijn onderbroek te strak. Ik kan dan echt heel weinig hebben om mijn buik. Ik heb ook weleens gedacht aan zwangerschapspanty's, maar ik vrees dat dat ook te strak zit.
Ah wat vervelend! Ik heb zelf PDS en weet dus hoe pijnlijk dat soort ''buikpijn'' kan zijn. Gelukkig kan ik panty's op die manier wel hebben.

Wat betreft de hold ups, wellicht wat varianten uitproberen? Ik denk dat kanten met een siliconen rand bijv. niet schuurt. Gewoon eens wat op de gok kopen, wellicht ontdek je wel een nieuwe favoriet ;-)
Alle reacties Link kopieren
Binnen jouw budget zijn misschien die van de Hunkemöller wat. Blijven ook beter plakken dan die van de HEMA vond ik.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
De kanten rand schuurt bij mij nooit. Je zou hunkemoller kunnen proberen (rond de 10 euro) of de h&m. Al heb ik de ervaring dat die laatste snel kapot gaan.
Heb je al eens gedacht aan de naadloze panty van de hema (mocht je nog een panty willen proberen) Die hebben geen snijdende rand en zitten heel comfortabel, ook met buikpijn, is mijn ervaring.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor trouwens ook goede verhalen over die van de Primark
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Hmm, Primark heb ik nog helemaal niet aan gedacht. Goede tip! En fijn te weten dat zo'n kanten randje niet schuurt. Dat maakt de keuze toch weer wat groter. En we hebben een Primark hier, dus binnenkort toch maar even naar de stad.
Alle reacties Link kopieren
Kruidvat verkoopt ze ook.
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Hunkemöller, en dan die antiladder variant 30 denier. Die is netjes voor dagelijks gebruik, gaat lang mee schuurt niet ondanks kanten rand. Is je been niet loeistrak en dun, kies dan voor L/XL.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook last van dat de panty's strak zitten op de buik.

Bij mij leken ze eerst niet af te zakken, maar onderweg gebeurde het me toch een keer. Gelukkig had ik een gewone panty bij me. Ik heb trouwens geen dikke bovenbenen misschien dat het daar aan lag.

Inmiddels voor een volgende keer toch ook maar een gordeltje aangeschaft als zekerheid tegen het afzakken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat afzakken verschilt per merk. HEMA en etos zakten bij mij snel af.

Hunkemöller en c&a had ik dat niet. Wat overigens ook kan helpen is de plakrand af en toe schoonmaken met azijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ze waren van het merk Kunert en nieuw die afzakten.
Alle reacties Link kopieren
snoopylynn schreef:
08-04-2019 19:17
Kruidvat verkoopt ze ook.
Annie rolfie van het Kruitvat, ik ben fan 😁.
Prima prijs kwaliteit verhouding!
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
08-04-2019 17:40
Ik hoor trouwens ook goede verhalen over die van de Primark
Die zijn ook prachtig .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
en als de rand niet zo goed wil plakken dan helpt het ook om je bovenbenen iets vochtig te maken met wat water en dan de kousen aan te trekken...
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Tvp. Mijn benen zijn meestal te kort voor panty’s... dan gaat de boel zo zakken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven