Mode & Beauty alle pijlers

Dun en vet haar

10-04-2019 07:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!
Even een heel klein maar mega irritant probleempje. Ik heb heel veel dun haar wat heel snel vet is. Als ik het bijv. ‘s avonds was, dan heb ik het de volgende ochtend al vet (dan kam ik het na het slapen niet eens weer, omdat dat het nog vetter maakt). Ook als ik het los draag heb ik het al heel gauw slierterig. Droogshampoo is geen optie, omdat mijn hoofdhuid dan heel erg jeukt. (Snap trouwens de combi niet tussen droge hoofdhuid en vet haar?🤔)

Jullie misschien tips?
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Elke dag je haar wassen met een shampoo die geschikt is voor vet haar en elke dag. Geen cremespoeling gebruiken en weinig tot geen overige producten.

Af en toe je haar in wetlook dragen: is nog in ook.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat voor shampoo en conditioner gebruik je? De constante routine van agressieve shampoo met sulfaten en conditioner met siliconen brengt je hoofdhuid uit balans. Het gaat meer talg creeeren waardoor het snel vet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Je haar ‘s ochtends wassen zodat het er gedurende de dag nog goed uit ziet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
10-04-2019 07:52
Wat voor shampoo en conditioner gebruik je? De constante routine van agressieve shampoo met sulfaten en conditioner met siliconen brengt je hoofdhuid uit balans. Het gaat meer talg creeeren waardoor het snel vet wordt.

Het heeft ook veel met de structuur te maken: bij dun en fijn haar zie je nu eenmaal sneller dat het vet wordt dan met een volle haardos.

Ik heb mijn hele leven allerlei shampoos gebruikt, uit de natuurwinkels, bij de drogist, van de kapper. Het is gewoon de structuur van mijn haar die maakt dat ik het iedere ochtend was om het toonbaar te houden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Zwitsal Naturalis shampoo. Verder geen conditioner.
Be-grape-n?
Alle reacties Link kopieren
Baby shampoo reinigt soms niet goed. Het is erg mild en het kan dat het vet onvoldoende verwijdert.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Druif-je schreef:
10-04-2019 07:58
Ik gebruik Zwitsal Naturalis shampoo. Verder geen conditioner.
Waarom babyshampoo? Je huid is inmiddels iets ouder dan dat van een baby.

Ik had in het verleden ook dun en vet haar. Dun is het nog steeds maar heb een keer op vakantie een keer mijn haar 3 weken alleen met water gewassen en sindsdien was ik het nog maar 2x per week. Ja de laatste dag kan het iets wat vet zien maar Mn huid is een stuk rustiger en de tussenliggende dagen niet vet.
Alle reacties Link kopieren
Vermoedelijk is je haar heel glad en sluik (zoals een rond rietje) zodat het over de hele lengte tegen elkaar ligt. De meesten hebben haar met een lichte golf, wat dus niet in lokken bij elkaar blijft zitten, Vergelijk een bosje platgedrukte rietjes; die blijven ook niet van begin tot einde in een bundeltje maar waaieren uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen maken chemische behandelingen zoals verven het haar minder veerkrachtig en lichter van gewicht. De schubben liggen niet meer zo strak tegen elkaar aan en dan wordt de kans dat het haar kan buigen (pluizen) groter.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Met babyshampoo was je de droogshampoo niet uit je haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook een hele tijd last van gehad, ik ben nu bezig met het uitstellen van het wassen.
Het uitstellen is wel even af zien, ik loop af en toe met ontzettend vet haar, maar goed even in een knotje doen en wat droogshampoo gebruiken doet wonderen. Helaas vind ik dat droogshampoo na een paar uur ook vies begint te voelen en wat gaat kriebelen.

Ik heb alleen het idee dat deze methode niet bij iedereen werkt. Ik gebruik zelf de shampoo van Inecto inclusief de conditioner maar die alleen in de uiterste puntjes.
Een herkenbare frustratie.. Ik heb van alles geprobeerd en de volgende dingen hebben bij mij geholpen:
Nooit met nat haar gaan slapen.
Na het wassen de eerste dag mijn haar vast dragen.
Haarborstel/kam regelmatig schoonmaken.
Na max 2 nachten kussensloop verwisselen.
Lang naspoelen na het wassen met lauw water.
Zou ook van de babyshampoo afstappen. Vraag me af of je haar en huid daar echt schoon van worden.
Slapen met haar in een knot of vlecht.
In plaats van droogshampoo gebruik ik vaak maizena. Dat jeukt niet en je haar wordt er veel zachter van dan bij droogshampoo. Daarmee kan ik wassen vaak nog wel 1 a 2 dagen uitstellen.
Misschien heb je er iets aan.
Sulfaat en siliconenvrije shampoo gebruiken .
Door sulfaatvrij vermindert de jeuk op je hoofdhuid en de siliconen leggen juist een laagje om je haar waardoor het sliertig lijkt . Dus weg met siliconen .
En minder wassen door vaker wassen stimuleer je juist de talgaanmaak .
Druif-je schreef:
10-04-2019 07:58
Ik gebruik Zwitsal Naturalis shampoo. Verder geen conditioner.
In babyshampoo zit te weinig sulfaten om een volwassen hoofd goed mee te wassen.
Ik zou voor een andere shampoo gaan want een baby shampoo is helemaal niet geschikt voor een volwassene. Ja, babyshampoo is erg mild, maar het maakt het haar onvoldoende schoon.

Ik denk dat wanneer je een 'normale' shampoo gebruikt, je haar al een stuk minder snel vet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook een shampoo zonder sulfaten en siliconen, voorheen gebruikte ik namelijk een erg agressieve shampoo waardoor mn hoofdhuid ook droog werd en kriebelde terwijl het ook weer snel vet werd.
Misschien loont het om sowieso eens een andere shampoo te proberen? En ik weet niet wat voor middeltjes je misschien nog meer gebruikt (hairspray? 'perfecte krul' etc) dat maakt het haar ook alleen maar vetter.

Misschien een beauty kussensloop? Dat zijn satijnen kussenslopen wat prettiger is voor je haar en huid.
Alle reacties Link kopieren
Geen babyshampoo gebruiken. Dat is te vettig voor jouw soort haar.
Inderdaad siliconenvrije shampoo gebruiken. Geen produkten voor fijn haar, beschadigd haar, volume etc. etc.

Te vaak wassen is minder goed voor vet haar. Je zou kunnen proberen om je haar om de dag te wassen. Probeer eens om op de dagen dat je het niet wast een beetje volumepoeder in je haar te kneden. Daar wordt het stroef en droger van. Zonder een wit waas zoals droogshampoo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook de combi vet haar droge hoofdhuid. Ik was mijn haar 2/3x per week met de gembershampoo van de body shop. De conditioner van die lijn is ook erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Je wast je haar te vaak waardoor het meer talg produceert. Zoals benoemd probeer het minder vaak te wassen, dit betekent dat je wel door een wenperiode moet en je dus een weekje met vet haar loopt. Verder kan ik de Petal Fresh Tea Tree shampoo en conditioner aanraden, het is vrij van sulfaten en is uitemate geschikt voor vet haar.
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
10-04-2019 17:39
Je wast je haar te vaak waardoor het meer talg produceert. Zoals benoemd probeer het minder vaak te wassen, dit betekent dat je wel door een wenperiode moet en je dus een weekje met vet haar loopt.

Niet doen alsof dit een vaststaand feit is en De Oplossing, want het gaat zeker niet voor iedereen op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Geel schreef:
10-04-2019 17:39
Verder kan ik de Petal Fresh Tea Tree shampoo en conditioner aanraden, het is vrij van sulfaten en is uitemate geschikt voor vet haar.
Dat is inderdaad hele goede shampoo. Gewoon bij de Kruidvat te koop.


Babyproducten zijn vaak wat olieachtig. Merk dat al heel erg als ik een baby heb gewassen, mijn handen voelen dan olieachtig. Dat wil je niet door je haar hebben met dun haar.

Verder zeg je een droge hoofdhuid te hebben, logisch dus dat je huid veel talg aan maakt. Dat er weer voor zorgt dat je haar het wordt. Je moet door een transitieperiode, die helaas met dat haar heel zichtbaar is en lang duurt.
anoniem_282325 wijzigde dit bericht op 10-04-2019 17:54
Reden: Aanvulling
7.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Het is wellicht niet de oplossing voor jou en misschien ook niet voor TO, maar het is zeker wel een feit. Als je je haar wast dan strip je het van de olien en dus zal je huid weer talg produceren. Als je het te vaak wast, gaat het overproduceren, zo simpel ligt het, en geld vrijwel voor alle delen van het lichaam. Dat het haar mogelijk weinig volume of structuur heeft is een ander probleem.
Alle reacties Link kopieren
Via dit forum de tip gekregen om te wassen met elvive clay shampoo.
Sinds in hier 1x per week mee was heb ik geen vettige sliertjes haar meer.
Andere keren was ik met andere shampoo, voor een beetje volume.
Alle reacties Link kopieren
forsyth schreef:
10-04-2019 07:52
Wat voor shampoo en conditioner gebruik je? De constante routine van agressieve shampoo met sulfaten en conditioner met siliconen brengt je hoofdhuid uit balans. Het gaat meer talg creeeren waardoor het snel vet wordt.
Onzin. Ik heb al langere tijd een natuurlijke shampoo met milde sulfaat en zonder siliconen. Het wordt net zo snel vet als voorheen. Komt nu eenmaal van binnenuit, wat je niet kan veranderen door een shampoo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven