Mode & Beauty alle pijlers

Zweetplekken in overhemden

10-04-2019 21:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of die bij de juiste pijler staat, maar ik probeer het in iedergeval maar hier.

Ik draag regelmatig overhemden, helaas is het zo dat wanneer ik een overhemd draag ik altijd zweetplekken heb onder mijn oksel. Bij andere t-shirts heb ik dit niet. Mijn overhemden zijn bijna altijd van katoen.
Nu gebruik ik wanneer ik weet dat ik een overhemd aan ga doen, odorex extra dry. DIt werkt redelijk maar ik vroeg mij af of iemand dit probleem herkent en oplossingen voor heeft.
Alle reacties Link kopieren
Draag je een T-shirt onder je overhemd?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Eerst deo opdoen, laten drogen, dan pas blouse aan. Scheelt dat?
Alle reacties Link kopieren
Of is het synthetisch spul? Dat zweet sowieso meer
Alle reacties Link kopieren
T-shirt onder je overhemd en je overhemd (uiteraard) nooit langer dan 1 dag dragen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
In heel veel overhemden zit toch polyester. Zou de labels er nog eens op nalopen.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
okselpads?

Verder, zweten is normaal.
zorg dat je je niet te warm erbij zit
Alle reacties Link kopieren
Botox in de oksels tegen overmatig zweten
Alle reacties Link kopieren
Welke deo voor mannen?
Bij de apotheek kun je volgens mij zonder recept odoban ofzoiets heet het krijgen. Deze spray vermindert het zweten ook.
Alle reacties Link kopieren
Veel nare zweet is puur bacteriën.

Als je je kleding wast, de zweetvlekken goed voor behandelen.
Overhemden en shirts onder de oksels insprayen met azijn, in laten werken en dan pas wassen.

Onder je eigen oksels werkt ouderwetse eau de cologne of alcohol 76% goed. ‘s Avonds insmeren, ‘s morgens na het douchen een goede deo.

In combi met je shirts goed wassen moet dat helpen.
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik weet moet je Odorex Extra Dry structureel gebruiken, d.w.z. een paar keer per week 's avonds je oksels wassen, drogen en behandelen met Odorex. Niet alleen als je een overhemd gaat dragen. Na 1 behandeling werkt het ook nog niet direct.

En mocht je toch zweetplekken houden: kies een kleur overhemd waarbij je het zo min mogelijk ziet. Schoon zweet stinkt niet dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Syneo5 bij de drogist halen. Eens in de paar dagen gebruiken. Het is duur spul maar werkt veel beter dan gewone deodorant.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend gebruikt Odaban echt top spul, kan je gewoon bij een kruidvat of etos halen.
Alle reacties Link kopieren
Dankjullie wel voor jullie reacties. Ik let er bij het kopen van overhemden echt op dat het niet van syntetische stoffen is gemaakt, ook draag ik er vaak t-shirts onder. Aanraders voor fijne t-shirts zijn altijd welkom!

Ik ga nu proberen dat Odorex regelmatig te gebruiken en kijken of het werkt. Het is puur het nattigheid onder mijn oksels, geen luchtjes oid.
Vlekken van organische oorsprong (zweet, bloed, urine) verwijder je met biologische wasmiddelen omdat daar enzymen inzitten.
Azijn fixeert vlekken (azijn gebruikt men ook om de kleur te fixeren), verwijdert enkel geurtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven