Mode & Beauty alle pijlers

Definitieve Laserontharing

15-04-2019 14:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
ik heb al veel opgezocht op het internet, maar zoek toch nog wat extra ervaringen. Ook hier even gezocht naar ervaringen, maar die topics zijn toch al van wat jaren terug.

Dus de vraag.. zijn hier mensen die ervaring hebben met definitieve laserontharing? Ik heb eind mei een afspraak staan, en dit instituut gebruikt de Lightsheer Desire.

Ik vraag me vooral af hoe alles in zijn werk gaat, bv wanneer zie je de eerste resultaten.. Wordt de plaats "lelijk" tussen behandelingen door,.. Komt je haar na x aantal tijd toch nog terug,.. Zo'n dingen.

Zowel goede als slechte ervaringen mogen gedeeld worden. Alle ervaringen zijn welkom ;-)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zag ik snel resultaat. Tussendoor was niks lelijk.
Na afloop is alles weer terug gegroeid.
Ik lees graag mee, ben benieuwd naar ervaringen omdat ik ook nog steeds hoop op iets wat echt helpt.

Heb behoorlijk veel IPL behandelingen gehad en daar is het alleen maar erger van geworden, vooral gezicht/hals.
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel en goed het werkt hangt af van welke laser, maar ook grotendeels van in welke groeifase de haar zich bevind.

Ik heb ervaring met Diode laser (gelaat), die werkt erg goed.

Soprano laser (oksel) ook erg goed.

OPT laser (gehele benen), slechts 2x geweest en nog onder behandeling. Werkt wel minder goed dan de Diode en de Soprano maar is ook spotgoedkoop in verhouding tot deze 2.
Hallo Beluga,

Ik weet niet welk lichaamsdeel je laat laseren maar ik heb ervaring met oksels.
Op zich snel resultaat en ook niks lelijk. In totaal 8 behandelingen gehad. De dunste haartjes komen wel weer terug. Ik laat binnenkort weer een (éénmalige) behandeling doen, dan kan ik er tot na de zomer wel weer tegenaan.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook prima gegaan, welke laser het was weet ik niet meer.

Was soms niet echt fijn de behandeling en een enkele keer een beetje geirriteerd, resultaat tot nu toe prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf zo'n apparaat (IPL) aangeschaft die ik gebruik voor mijn bikinilijn en oksels. Resultaat na een jaar - en dan 1 x per maand flitsen / onderhoud - echt top.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen, bedankt al voor de reacties! Ik ga mijn bikini gedeelte laten weglaseren, of toch hopelijk de haartjes :-D
Ik denk dat de lightsheer een diode laser is, dus hoop op een goed en blijvend resultaat. Vaak lees je enkel ervaringen meteen na de sessies, dus daarom mjjn oproepje hier.

Moeten jullie na het beëindigen van de behandelingen alsnog blijven scheren? Ik ben bang dat ik te hoopvol ben als ik denk zo goed als haarvrij daar door het leven te kunnen gaan hierna
Ik denk dat het heel erg verschilt per persoon.

Ik heb een vriendin die heeft IPL gedaan in een salon een aantal sessies (gewoon volle behandeling, een stuk of zes ofzo), haar haar was compleet weg en bleef ook maanden weg, daarna groeide het weer terug en na een jaar was het helemaal terug als vanouds. Zij heeft bruin haar. Andere vriendin met bruin haar heeft IPL thuisapparaat gekocht en zij en haar moeder zijn ook heel tevreden.

Ik heb een vriendin die heeft laserbehandeling gedaan, haar haar was na 3 sessies compleet weg en is nu inmiddels maanden weg, op wat laatste donshaartjes na (wat ze zonder scheerirritatie eens in de zoveel weken weg kan scheren). Ze heeft de behandeling niet meer doorgezet omdat ze dit niet nodig vond, geen idee dus of die donshaartjes dan ook waren verdwenen. Zij heeft zwart haar en heeft een buitenlandse achtergrond (wel lichte huid maar echt pikzwarte, stugge haren).

Ik zelf heb blond haar (ook daar beneden, daar is het meer donkerblond/lichtbruin), dus het was voor mij even een zoektocht. Ik heb ooit een IPL apparaat gekocht en ben zelf aan de slag gegaan, met 0 resultaat. Ik ben uiteindelijk gelaserd met de Soprano Ice in een salon, dit zou ook geschikt zijn voor blonde haren (die ik dus heb). Na zo'n 3-4 behandelingen begon ik resultaat te zien: grotere kale plekken en veeeel minder snelle haargroei in de andere gebieden. Na 6 behandelingen ben ik gestopt, niet omdat mijn haren geheel weg waren maar omdat ik er even klaar mee was. En twee maanden later stond al het haar er weer als vanouds. Dan ga je mij niet vertellen dat als ik door was gegaan, het uiteindelijk niet was teruggegroeid. Echt zonde van mijn geld dus.

Maar omdat mijn vriendin met laseren echt goede ervaring had, en hopelijk in de toekomst alleen maar af en toe terug moet om het nog wat bij te houden, geloof ik er zeker wel in. Ik heb ook meerdere vriendinnen met goede ervaringen met IPL, en dus ook 1 met laseren dus ik geloof dat als je geluk hebt en je haren pakken het, je echt gezegend bent. Maar het kan ook aflopen zoals bij mij. Ik ben nog steeds jaloers :)

toevoeging: laseren was zowel voor mij als voor mijn vriendin niet geheel pijnloos maar heel erg goed te doen, omdat deze laser niet stuke voor stukje zapt, maar je kreeg een koudegel op je (van dat echogelspul) en dan gaan ze continu heen en weer over 1 gebied met het apparaat, totdat het te warm wordt. En over de tijd tussen de behandelingen in: we kregen allebei kale plekken tussendoor, erg sexy is dat niet maar gelukkig mag je gewoon nog steeds scheren (moet juist zelfs 24 uur voor de behandeling) dus daar heb je echt geen last van. De haartjes worden meteen minder stug dus het scheert al meteen een stuk makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Oeps, even niet meer gekeken. Bedankt Lluvia voor het uitgebreide bericht! Ik hoop maar dat het bij mij wel pakt dan, en anders heb ik het toch maar weer geprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven