Mode & Beauty alle pijlers

Nieuwe shampoo gezocht: Petroleum-, SLS- en parabeenvrij

17-04-2019 12:46 453 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete shampoo 'Yes to Carrots' is nu echt definitief nergens meer verkrijgbaar :"-(
Ik ben nu op zoek naar een goede vervanger, maar tot nu toe wil het nog niet echt lukken.
Mijn haar is fijn en heeft voeding nodig, maar ook weer niet teveel want dan gaat het plat zitten.
Hoor ook veel over Lush, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.
Iemand tips?
anoniem_370190 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 20:36
8.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yes to Carrots heb ik ook ooit gebruikt. Was wel fijn inderdaad. Ik gebruik nu een shampoo bar van Helemaal Shea. O.a. te koop bij zepig.nl -- ben er inmiddels erg tevreden over (was de eerste paar keer even wennen).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben heel blij met Big van Lush, de eerste shampoo waar mijn fijne haar volume van krijgt. Ze hebben ook shampoo bars, daar zitten ook een paar fijne tussen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de OGX Anti Breakage Keratin Oil Shampoo. Fijn merk waar geen troep in zit. Ze hebben verschillende soorten afhankelijk van je type haar.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
17-04-2019 12:50
Yes to Carrots heb ik ook ooit gebruikt. Was wel fijn inderdaad. Ik gebruik nu een shampoo bar van Helemaal Shea. O.a. te koop bij zepig.nl -- ben er inmiddels erg tevreden over (was de eerste paar keer even wennen).
Ok, dat merk ken ik nog niet. Waar moest je eerst aan wennen?
Alle reacties Link kopieren
Loes10 schreef:
17-04-2019 12:52
Ik ben heel blij met Big van Lush, de eerste shampoo waar mijn fijne haar volume van krijgt. Ze hebben ook shampoo bars, daar zitten ook een paar fijne tussen.
Is dat ook geschikt voor lang haar denk je of wordt het heel stug? De bars lijken me echt een enorm geklieder in de douche en met meenemen e.d.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
17-04-2019 13:09
Ok, dat merk ken ik nog niet. Waar moest je eerst aan wennen?
Mijn haar voelde een beetje stroef na het wassen. Na de conditioner niet meer trouwens.

En nee, het is totaal geen geklieder om mee te nemen. Juist lekker klein. Als ik een weekendje weg ga dan neem ik gewoon een heel klein stukje mee.
Alle reacties Link kopieren
Diediear schreef:
17-04-2019 12:57
Ik gebruik de OGX Anti Breakage Keratin Oil Shampoo. Fijn merk waar geen troep in zit. Ze hebben verschillende soorten afhankelijk van je type haar.
Die flessen heb ik idd wel eens zien staat, ik ben alleen bang dat ze erg verzwarend zijn.
Ik probeerde bijvoorbeeld Herbal Essences Coconut en mijn haar was echt plat als een pannenkoek :(
https://herbalessences.com/en-us/discov ... lk-shampoo
Alle reacties Link kopieren
Nature Box shampoo, verkrijgbaar bij Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
17-04-2019 13:12
Die flessen heb ik idd wel eens zien staat, ik ben alleen bang dat ze erg verzwarend zijn.
Ik probeerde bijvoorbeeld Herbal Essences Coconut en mijn haar was echt plat als een pannenkoek :(
https://herbalessences.com/en-us/discov ... lk-shampoo
Ah ja ik vind het zelf niet vergelijkbaar met Herbal Essences! Gebruik al jaren geen Herbal meer omdat ik het allemaal een beetje commerciële troep vind. Maar dat ligt vooral aan mij. Je kan ook altijd de Ogx Thick and Full Biotin and Collagen Shampoo proberen. Die geeft meer volume!
Alle reacties Link kopieren
Let er wel op dat de genoemde producten wel PEG (nature box) en Dimethicone (herbal) bevatten. dat zijn ook niet heel onschuldige stoffen... Als je dan let op wat erin zit....
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Merken als Nature Box en Lush bevatten nog steeds SLS (of NLS zoals het soms op etiketten staat). Als je dat ingrediënt per sé niet wil, moet je iets anders zoeken.

Ik heb een tijdje de shampoo van Helemaal Shea geprobeerd, maar na vier weken was mijn haar niets meer dan vette slierten. Mijn (lange krullen) haar wende er niet aan. Toen was ik er klaar mee en ben ik weer terug gegaan naar een Lush shampoo bar. Voor mij persoonlijk weegt verpakkingsvrij zwaarder dan SLS als ingrediënt.
De bars blijven juist heel mooi droog en zijn perfect om mee te nemen als je eens ergens anders slaapt.
Helemaalshea is geen shampoobar maar haarzeep. Bij mij werkt dit soms heel goed, maar alleen als ik het uitspoel met azijn oplossing (ca. 20 procent azijn, rest water, je moet zelf uitvinden wat voor jou werkt, googelen!).

Lush is geen haarzeep maar harde shampoo met sls.

Bij Ekoplaza en Holland & Barrett zijn veel shampoos te koop zonder sls etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje loreal botanical gebruikt, zonder sulfaten, siliconen, parabenen en kleurstoffen maar kreeg er enorm vet haar van. Zelfs als ik minder of juist meer mijn haar waste. Vanuit gemakzucht overgestapt op andrelon langer fris en al dat ik daar tevreden over ben wil ik wel weer terug naar iets zonder of met zo min mogelijk zooi en liefst een shampoobar. Maar durf het toch niet zo goed aan dus oriënteert me nog op aantal opties.
Alle reacties Link kopieren
Als je een shampoobar/haarzeep zonder 'rommel' (SLS en zo) gebruikt dan is het wel handig om je andere haarproducten daar op aan te passen. Als je producten gebruikt met bijv. siliconen dan kun je daar enorme 'buildup' van krijgen als die er niet uitgewassen kunnen worden door je SLS-vrije haarzeep. Dan is het niet zo gek dat je haar het daar niet goed op doet.

Ik heb zelf krullen en gebruik sinds een maand of zo de Curly Girl Methode (dankzij Very Cherry) en mijn haar voelt en zit zoveel beter.
Ik gebruik Urtekram, te koop bij de biowinkel. Die is er in verschillende varianten, net als gewone merken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan bij Lush zo’n blikje kopen voor je shampoobar. Ik vind het juist ideaal zo’n bar, lekker klein en zo makkelijk mee te nemen. Helemaal in het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
Delila- schreef:
17-04-2019 13:10
Is dat ook geschikt voor lang haar denk je of wordt het heel stug? De bars lijken me echt een enorm geklieder in de douche en met meenemen e.d.
Mijn haar wordt er heel zacht van, zeker niet stug.
En met de bars vind ik dat kliederen wel meevallen, tenzij je in een heel vochtig klimaat bent. Maar er zitten wel verschillen tussen, ik zou me eens laten voorlichten daar.
Ik heb ook lang haar en ik gebruik hier de hele lijn van. Ik ben er heel tevreden over.

Afbeelding
LAgirl82 schreef:
17-04-2019 16:29
Ik heb ook lang haar en ik gebruik hier de hele lijn van. Ik ben er heel tevreden over.

Afbeelding
Daar zit toch wel SLS in?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
18-04-2019 04:02
Daar zit toch wel SLS in?
zeker weten! en nog veel meer troep trouwens...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bar van lush. Ben er helemaal fan van. Haar heeft mooi volume en het is veel minder snel vet. Moest hiervoor echt elk dag wassen omdat ik het anders al zo smerig vet vond. Kan nu makkelijk 2 dagen overslaan.

Vind veel bars van lush overigens echt niet lekker ruiken.
ik heb deze https://nl.lush.com/products/shampoo-ba ... ng-juniper

vind het overigens geen geklieder
Alle reacties Link kopieren
Ik heb shampoo besteld van Holland & Barrett; argan olie shampoo van Dr Organic. Deze heeft goede reviews en bevat weinig troep :) Komt vandaag binnen, als het wat is zal ik het hier plaatsen!
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
18-04-2019 12:59
Ik heb shampoo besteld van Holland & Barrett; argan olie shampoo van Dr Organic. Deze heeft goede reviews en bevat weinig troep :) Komt vandaag binnen, als het wat is zal ik het hier plaatsen!
Die heb ik zelf ook gebruikt en vond em fijn!
Alle reacties Link kopieren
Bij shampoobars.nl (Deventer) verkopen ze ook shampoobars maar goedkoper dan die van Lush.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven