Mode & Beauty alle pijlers

America Today regenjas; hoe reinigen?

19-04-2019 00:26 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb een regenjas van America Today, model Janet. Ik wilde ‘m in de wasmachine gooien, maar zie op het waslabel alleen maar symbolen met kruizen er door staan. Dus niet wassen, niet drogen, niet strijken en niet chemisch reinigen. Aangezien ik ‘m een keer aan heb gehad en toen behoorlijk heb gezweet zou ik ‘m toch op de één of andere manier willen reinigen. Stiekem wil ik ‘m gewoon zonder wasmiddel in de wasmachine gooien op een handwas programma, want ik ben lui ;-) , maar ik vind het ook een geweldige jas en zou het zonde vinden als ik ‘m verpest. Heeft iemand deze jas toevallig wel eens gewassen? Of wellicht andere tips hoe ik, met name de binnenkant, weer fris krijg? Met Febreze aan de slag?
Van welk materiaal is de jas?
Ik wil hetzelfde weten ik heb een regenjas met dezelfde wasinstucties van de American Today... :proud:
https://www.wassen.nl/wasmachines/waspe ... e-stoffen/
Alle reacties Link kopieren
Het is Polyurethaan staat op de website van America Today (plastic dus). Is-ie ook nog gevoerd, en zo ja, met welk materiaal?

Ik zou eigenlijk denken - het is een regenjas, dus gewoon koud water moet-ie tegen kunnen toch. Maar kan me voorstellen dat de voering gaat krimpen ofzo, als-ie gevoerd is. En dan zou ik inderdaad Febreze ofzoiets proberen op de voering. Want een gekrompen voering krijg je niet meer goed.

Ze zetten er op de site ook nog expliciet bij dat je 'm niet kan wassen, ik zou dat toch wel serieus nemen eigenlijk. (serieuzer dan een waslabel, want die zijn vaak overdreven voorzichtig)
Staat de stomerij of chemisch reinigen ook doorgestreept? Ik was jassen sowieso nooit zelf, dus dat zou ik navragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ouder model denk ik, want bij mij staat er 30 gr. En ook nog, alleen wassen en ritssluitingen dicht. En binnenstebuiten wassen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem binnenstebuiten doen en in een bak koud tot lauw water leggen en dan een paar keer in en uit de bak halen.
Dan liggend op een wasrek buiten zetten. Niet in de felle (middag)zon.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-04-2019 00:57
Van welk materiaal is de jas?
De buitenkant inderdaad 100% polyurethaan en de voering 35% katoen en 65% polyester. Dat zal toch niet krimpen op een handwas programma? Dat is toch koud water?
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-04-2019 04:49
Staat de stomerij of chemisch reinigen ook doorgestreept? Ik was jassen sowieso nooit zelf, dus dat zou ik navragen.
Ja, er staan 5 symbolen op; wassen, drogen, strijken, chemisch reinigen en een driehoek, allemaal met een kruis er door heen.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
19-04-2019 04:49
Staat de stomerij of chemisch reinigen ook doorgestreept? Ik was jassen sowieso nooit zelf, dus dat zou ik navragen.
Ik was jassen altijd. Behalve leer.
Nog nooit mis gegaan.
Was je ook niet een bomber-achtige jas? Of zo’n dekbedjas?
winkelfanaat schreef:
19-04-2019 08:06
Ik was jassen altijd. Behalve leer.
Nog nooit mis gegaan.
Was je ook niet een bomber-achtige jas? Of zo’n dekbedjas?
Nee, eigenlijk niet. Heb altijd het gevoel dat jassen met vulling kouder worden van wassen. Maar ik draag voornamelijk wollen jassen.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 19-04-2019 09:28
11.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een bizarre jas. Niet wassen.

SAMENSTELLING
Chemisch reinigen: Chemisch reinigen niet mogelijk
Droogvoorschrift: Niet in de droogtrommel drogen
Materiaal: 100% polyurethaan - voering: 65% polyester / 35% katoen
Stretch: Stevig materiaal met stretch
Strijkvoorschrift: Niet strijken
Voering: Volledig gevoerd
Wasvoorschrift: Niet wassen
Artikel: 001401122200000
SPECIFICATIES
Buitenzak: Twee buitenzakken
Functionaliteit: Waterbestendig
Mouwlengte: Lange mouw
Type sluiting jas: Drukknoopsluiting, Ritssluiting

Ik zou hem op wolwas wassen, binnenstebuiten eventueel nog een keer centrifugeren, maar niet te hard. Uithangen op een hanger voor colberts, breed.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Op mijn wasmachine zit een handwas programma, die gebruik ik voor alles waarop staat dat het niet gewassen of alleen chemisch gereinigd mag worden en het is nog nooit mis gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
19-04-2019 08:42
Wat een bizarre jas.
Haha! Maar wel ontzettend leuk..... ik had nooit gedacht dat deze jas op geen enkele manier gewassen kon worden, heb het waslabel ook niet bekeken toen ik ‘m kocht, anders had ik ‘m waarschijnlijk niet gekocht.

Ik hoop stiekem op iemand die ‘m ook heeft en zegt “ik doe ‘m gewoon in de wasmachine op een voorzichtig programma, en ziet er nog prima uit” :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Broodjekroket2 schreef:
19-04-2019 06:57
Ik heb een ouder model denk ik, want bij mij staat er 30 gr. En ook nog, alleen wassen en ritssluitingen dicht. En binnenstebuiten wassen.

Is die van hetzelfde materiaal? Dus polyuretaan van buiten en katoen en polyester van binnen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ouder model en deze ook gewoon in de wasmachine gegooid. Ik heb eerlijk gezegd niet eens naar het label gekeken. Gewoon 30 minuten op 30 graden, de laagste stand centrifugeren en daarna op een hanger laten drogen. Ik zal eens kijken wat er op het labeltje staat!
Alle reacties Link kopieren
Bovenmateriaal: 100% polyurethane
Voering: 65% polyester, 35% katoen

Precies hetzelfde dus!

Bij mij staat overal een kruis doorheen, behalve door het eerste tekentje. Een bak water met een streep eronder en 30 erin. Google zegt dat dat het volgende betekent: Kleding die synthetische vezels bevatten en/of kreukherstellend zijn gemaakt. Wassen op anti-kreuk wasprogramma op het aanbevolen aantal graden. Machine mag je beladen met de helft van het maximale gewicht en niet teveel toeren draaien.

Op de achterkant staat apart wassen en binnenstebuiten wassen en strijken.

Het materiaal is dus hetzelfde gebleven, maar de wasinstructies zijn veranderd. Misschien klachten gekregen? Mijn jas heeft op bepaalde plekken hele kleine scheurtjes aan de buitenkant, maar dat komt volgens mij niet door het wassen, maar door het feit dat hij al een aantal jaar oud is...
Alle reacties Link kopieren
Blond93 schreef:
19-04-2019 09:45
Bovenmateriaal: 100% polyurethane
Voering: 65% polyester, 35% katoen

Precies hetzelfde dus!

Bij mij staat overal een kruis doorheen, behalve door het eerste tekentje. Een bak water met een streep eronder en 30 erin. Google zegt dat dat het volgende betekent: Kleding die synthetische vezels bevatten en/of kreukherstellend zijn gemaakt. Wassen op anti-kreuk wasprogramma op het aanbevolen aantal graden. Machine mag je beladen met de helft van het maximale gewicht en niet teveel toeren draaien.

Op de achterkant staat apart wassen en binnenstebuiten wassen en strijken.

Het materiaal is dus hetzelfde gebleven, maar de wasinstructies zijn veranderd. Misschien klachten gekregen? Mijn jas heeft op bepaalde plekken hele kleine scheurtjes aan de buitenkant, maar dat komt volgens mij niet door het wassen, maar door het feit dat hij al een aantal jaar oud is...
Dank je wel! Ik durf het al bijna aan :-)
Alle reacties Link kopieren
Succes! :)
nuquixx schreef:
19-04-2019 09:25
Haha! Maar wel ontzettend leuk..... ik had nooit gedacht dat deze jas op geen enkele manier gewassen kon worden, heb het waslabel ook niet bekeken toen ik ‘m kocht, anders had ik ‘m waarschijnlijk niet gekocht.

Ik hoop stiekem op iemand die ‘m ook heeft en zegt “ik doe ‘m gewoon in de wasmachine op een voorzichtig programma, en ziet er nog prima uit” :hyper:

Ik gok dat hij heel lelijk uit de machine gaat komen. Dan is je jas verkloot.

Ik zou hem onder de douche 'wassen'. Gewoon alleen de voering met wat zeep, uitspoelen onder de douche en hem daarna ophangen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel eens gedaan heb, jas binnenste buiten op een kunststof (nooit hout, dat geeft af) kleerhanger in de douche gehangen en lekker afspoelen met lauwwarm water. Daarna goed uit laten druipen en evt. verder buiten laten drogen
Je kan de jas binnenste buiten keren en er wat baking soda over strooien. Als je dat een paar uur laat intrekken is de geur opgenomen door de soda.
Alle reacties Link kopieren
Als hij gewatteerd is dan zou ik hem niet wassen. Dat worden dan allemaal harde propjes watten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
19-04-2019 10:35
Als hij gewatteerd is dan zou ik hem niet wassen. Dat worden dan allemaal harde propjes watten.
Hij is niet gewatteerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven