Mode & Beauty alle pijlers

Altijd een maat kleiner nemen van broeken?

24-04-2019 11:54 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms heb ik echt een drama met broeken.
Heb normaal maat 36, soms 34.

Vaak als ik een broek koop in maat 36 is het na een tijdje weer iets te groot. Als ik 34 neem zit hij soms in begin een beetje te strak maar later niet meer.

Hoe doen jullie dat met broeken? Kopen jullie altijd een maatje kleiner?

Vind het soms echt lastig om goede broeken te vinden..
Alle reacties Link kopieren
Altijd maatje kleiner, want hij rekt nog wat uit zoals je zelf ook aangeeft.
Broeken zijn een drama. Ik heb broeken liggen van maat 32 tot 40, en ik pas ze allemaal. Klopt helemaal niets van. Ik koop vaak juist een maat groter vanwege het krimpen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan waar het te strak zit/waar het gaat lubberen. Ik koop trouwens stug enkel broeken van merk X en Y zodat ik weet hoe ze vallen. Alleen wat verschil tussen de modellen en dan bekijk ik:

- Strak bij de benen: gaat niet beteren bij mij, dus de grotere maat
- Lubberen in de taille/boven mijn derrière: ook een maat groter en achter een ‘driehoekje’ innemen zodat het beter aansluit en niet gaat gapen
- gaat lubberen bij benen: maat kleiner
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Meestal neem ik inderdaad een maat kleiner.

Het ligt ook aan de stof. De ene stretch is de andere niet. Ik heb laatst een prima broek gekocht, die niet eens heel goedkoop was, die heel goed paste en tegen de avond stonden er bulten op de plekken van knie en kont en flubberde de broek om bovenbeen en kuiten. Ik heb hem teruggebracht. Voor twee tientjes accepteer ik dat het een keer fout kan gaan. Een broek van 100 euro dient gewoon goed in vorm te blijven.

Maar ik heb een winkel gevonden waar een wat oudere verkoopster staat met verstand van zaken. Dus nu een paar fijne broeken in mijn kast.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
ligt eraan wat voor broek, als er veel strech in zit koop ik hem niet te klein, dan gooi ik hem zo nodig liever later in de drager ;-). Een jeans mag wat krap zijn, dat loopt meestal wel uit. Een nette pantalon moet meteen goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop geen broeken die te strak zitten, ook niet als er stretch in zit.
Als de ene maat net te groot is, en een maat kleiner te strak, dan zoek ik een andere broek.
.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik ook. De een keer maar 34 andere keer maat 36/38. Levi broeken zitten bij mij heel fijn. Mijn billen zien er ook goed uit in een Levi broek.
duchessmeganmarkle wijzigde dit bericht op 24-04-2019 12:18
43.54% gewijzigd
impala schreef:
24-04-2019 12:07
Ik koop geen broeken die te strak zitten, ook niet als er stretch in zit.
Als de ene maat net te groot is, en een maat kleiner te strak, dan zoek ik een andere broek.
Dit. Een ander model past dan wel. Niet alle modellen passen lekker.
Te strak is nooit een goed idee. Bij mij gaat hij dan trekken aan de voorkant van mijn bovenbenen (zo’n horizontale plooi vanuit het kruis. Sowieso is dat altijd het ijkpunt, de bovenbenen. Qua taille pas ik makkelijk in 34, dikke billen/bovenbenen dus het wordt 36. Op de een of andere manier lopen mijn broeken nooit uit.
Ik koop gewoon een broek die past. Als het gaat lubberen moet je misschien een ander niet lubberend merk gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
24-04-2019 13:48
Ik koop gewoon een broek die past. Als het gaat lubberen moet je misschien een ander niet lubberend merk gaan zoeken.

Helaas is daar binnen een bepaald merk ook vaak geen pijl op te trekken. Als ik kijk naar mijn favoriete merk G-star dan. De maten wisselen (de één valt ruim, de ander juist niet), de modellen en de stretch. Ik heb van een broek die me lekker zat er nog 1 genomen... Die is nu uit de collectie en heb nu spijt dat ik er toen niet nog meer had genomen, maar dacht toen dat ik tegen de tijd dat ik twee broeken had doorgesleten misschien wel uitgekeken was op het model...
Alle reacties Link kopieren
Hij moet precies goed zitten om mijn benen en de rest pas ik aan. Bijvoorbeeld de band stik ik in aan de zijkanten omdat die eigenlijk altijd 6 cm te breed is. Vervelend werk; ik koop dus alleen maar broeken als ze supermooi zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik heb dit probleem ook. Maar ik heb maat 32 of jeansmaat 24, dus kleiner is geen optie.

Ik koop jeans daarom zonder stretch, het liefst van een dikke denimstof, die lopen minder uit. Katoenen pantalons zijn het ergst, aan het eind van de dag zakken die gewoon van mijn billen als ik geen riem draag, dus die moet ik na een dag al in de was gooien.

Als iemand de oplossing heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven