Mode & Beauty alle pijlers

Levi’s 501 original

01-05-2019 14:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang opzoek naar de originele levi’s 501 (dus niet skinny of cropped).

Heeft iemand enig idee waar ik deze online of in de winkel kan kopen?
Heb er vast nog wel een in de kast 😊
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel eens een originele aangepast? Ik had er vorig zomer eentje gekocht. Zat echt heel bijzonder (heb redelijk smalle taille maar wel een derriere) - lelijk.

Volgens mij kun je ze wel op United Wardrobe vinden (daar heb ik de mijne goddank kunnen verkopen).
Alle reacties Link kopieren
Nee nog niet aangepast, maar wel gezien bij anderen.

Ik vind de 501 skinny te strak. En de cropped te kort.

Ik wil meer een straight/relaxed model, die lang valt en niet te strak om de benen.
Alle reacties Link kopieren
De 701 (niet de skinny) zit veel mooier bij mij.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Lady_Day schreef:
01-05-2019 14:33
Heb je wel eens een originele aangepast? Ik had er vorig zomer eentje gekocht. Zat echt heel bijzonder (heb redelijk smalle taille maar wel een derriere) - lelijk.

Volgens mij kun je ze wel op United Wardrobe vinden (daar heb ik de mijne goddank kunnen verkopen).

Eens. Ik heb hem een tijdje geleden ook weer eens gepast. Hij zit nog hetzelfde als in de jaren 90:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Net gekeken op de Levi's site. Zijn daar gewoon te koop hoor (even goed opletten want sommigen hebben stretch) -- op de herenafdeling.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
01-05-2019 14:44
Eens. Ik heb hem een tijdje geleden ook weer eens gepast. Hij zit nog hetzelfde als in de jaren 90:

Afbeelding
Klopt. Toen droeg ik em ook en ik was er dol op. Maar 30 jaar later is mijn smaak toch wel veranderd... in de jaren 90 had ik em nog wel lekker 'aangesnoerd' want hij is erg wijd van boven maar dat vind ik nu echt geen gezicht meer.

edit: die op de foto lijkt het vrouwenmodel - zit strakker in de taille met ruimte voor de heupen.
Alle reacties Link kopieren
Maar valt de heren 501 niet anders dan de vrouwelijke variant?

Het is ook de bedoeling dat hij wat losser valt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, de herenvariant heeft een bredere taille (begrijpelijk). In de jaren 90 droeg ik heel veel van die vintage dingen. Die kocht ik dan dan bij Zipper in Amsterdam. Volgens mij bestaat die winkel nog steeds.

Als je voor vintage gaat is het wel handig om ze te passen voordat je koopt want ze zitten allemaal toch net een tikje anders.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is de 501 (godzijdank) gewoon met de jaren wat aangepast aan het huidige modebeeld. de 501 van 1991 is nu echt geen pan meer hoor!
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
01-05-2019 14:58
volgens mij is de 501 (godzijdank) gewoon met de jaren wat aangepast aan het huidige modebeeld. de 501 van 1991 is nu echt geen pan meer hoor!
Dat zou heel goed kunnen!

Ik heb nog wel een Levi's 505 trouwens. Die heeft ook geen stretch maar zit wel mooi aangesloten van boven.
Ik heb er vorig jaar een gepast maar vind het niet fijn, er zit geen spandex in.

Volgens mij verkochten ze die bij de rode winkel.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
01-05-2019 14:44
Eens. Ik heb hem een tijdje geleden ook weer eens gepast. Hij zit nog hetzelfde als in de jaren 90:

Afbeelding
Deze had ik ook, begin jaren 90.
Zat als gegoten. Maat 40.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
De 505 (de ct toch) is ook een mooi model! Die zag ik een tijdje terug nog wel op de site. Nu niet meer....

Er hoeft ook geen stretch in te zitten. Vind het leuk om hem wat meer baggy te dragen met een strakkere top en sneakers.

Ik zal voor de gein eens een herenmodel passen. Al zie ik die niet in kleine maten. Maar kan een 28 proberen.
Alle reacties Link kopieren
De 505 is een klein beetje anders dan de 501. De 505 zit (bij mij) iets minder hoog en heeft iets meer ruimte bij de kont zodat hij in de taille beter aangesloten zit. Er zit geen stretch in en dat is even wennen in het begin maar als je hem even ingelopen hebt zit ie fijn. Ook heeft de 505 een rits ipv knopen.
lady_day wijzigde dit bericht op 02-05-2019 08:43
0.32% gewijzigd
guppekop schreef:
01-05-2019 14:58
volgens mij is de 501 (godzijdank) gewoon met de jaren wat aangepast aan het huidige modebeeld. de 501 van 1991 is nu echt geen pan meer hoor!
Daar denken de modebloggers en instagrammers anders over. 501 Original Fit is helemaal terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht die van mij via Asos Marketplace:

https://marketplace.asos.com/women/jean ... rand=11016

Deze winkel: https://marketplace.asos.com/women/jean ... rand=11016
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
01-05-2019 14:58
volgens mij is de 501 (godzijdank) gewoon met de jaren wat aangepast aan het huidige modebeeld. de 501 van 1991 is nu echt geen pan meer hoor!
Waarom zou je een iconisch model als de 501 willen aanpassen? Straight fit is tijdloos. Dat kan je van veel andere modellen niet zeggen. En als je de 501 niets vindt koop je toch iets anders? Want Levi's heeft voor andere pasvormen meer dan genoeg andere modelnummers.
We used to be friends...
Nitflex schreef:
02-05-2019 08:03
Daar denken de modebloggers en instagrammers anders over. 501 Original Fit is helemaal terug.

Ja. Hehe. De wereld is inmiddels voorzien van skinnyfit. Je moet wat om de omzet en je belangstelling te halen.

Ik kan niet wachten tot het interieur uit Vrienden voor het leven weer in is... ;-)
nerdopviva schreef:
01-05-2019 14:44
Eens. Ik heb hem een tijdje geleden ook weer eens gepast. Hij zit nog hetzelfde als in de jaren 90:

Afbeelding
Vrijwillig een broek dragen die je 5 kg zwaarder doet lijken. Why? :nooo:
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
02-05-2019 08:53
Vrijwillig een broek dragen die je 5 kg zwaarder doet lijken. Why? :nooo:
Tja, of dit nu veel beter is?
We used to be friends...
Snowpink schreef:
02-05-2019 08:53
Vrijwillig een broek dragen die je 5 kg zwaarder doet lijken. Why? :nooo:
Inderdaad. Ook vroeger stond de 501 alleen geweldig bij lange slanke mannen en bij vrouwen van boven de 1.85 met benen als stelten.
De rest van de wereld kan beter een ander nummer kiezen, tenzij je op het Michelinman-effect mikt.
Keus genoeg.
De vrouw hierboven heeft in verhouding stevige bovenbenen. Maar als je gewoon slank bent dan vind ik de 501 juist mooi. Beter dan die strakke stretch broeken.
CourtneyTT schreef:
02-05-2019 08:59
Tja, of dit nu veel beter is?
:rofl:

Nee maar een middenweg zou een broek kunnen zijn die past én die je benen zo slank doet lijken als ze daadwerkelijk zijn. Als ik een 501 zou aantrekken ziet het er precies zo uit als op dat eerste plaatje. No way!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven