Mode & Beauty alle pijlers

Kluns met mijn haar, tips?

04-05-2019 22:50 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar draag ik altijd in een knot. Zou het wel vaker los willen dragen. Dan hangt het maar wat saai.
Ik heb dun, stijl en veel haar wat glad is.
Het komt bijna op mijn schouder.
Ik zou graag wat meer volume en soms wat slag willen.
Maar door mijn slechte fijne motoriek, ben ik onhandig met mijn haar.
Föhnen en tegelijkertijd een borstel gebruiken lukt mij niet. Dus met een krultang is al helemaal geen optie. Ga nu met mijn hand door het haar als ik fohn.
Ik was mijn haar twee keer per week omdat het snel vet is. Gebruik een anti-roos shampoo omdat ik last heb van roos. Gebruik geen conditioner omdat mijn haar al zacht en glad is.
Gebruik alleen een mousse en haarlak.
Volume poeder word het nog sneller vet, dus gebruik ik niet. Droog shampoo krijg ik een witte laag, lukt mij niet om het goed de verdelen.
Hebben jullie tips voor mij?
Alle reacties Link kopieren
Diffuser op je föhn zetten. Krijg je wat volume mee
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Alle reacties Link kopieren
Een föhn met roterende borstel
een goede coupe doet wonderen. zoek een goede kapper.
Alle reacties Link kopieren
Fohnborstel...... zout spray voor volume..
Alle reacties Link kopieren
Je zou je haar in laagjes kunnen laten knippen, bij een goede kapper. Dat geeft je haar ook volume.
Alle reacties Link kopieren
MuyBien schreef:
04-05-2019 22:58
Een föhn met roterende borstel
Dit. Voor meer volume kan je slapen met je haar in een knot bovenop je hoofd. Of bijvoorbeeld slapen met zachte rollers in. Hoe kleiner de pluk en hoe kleiner de rol; hoe kleiner de krul. Beginnen met grotere krullers en dikkere plukken. Wakker worden met schapenkrulletjes is namelijk zo’n afknapper, durf je het nooit meer te proberen 😅
Alle reacties Link kopieren
Zo'n (roterende) fohnborstel is misschien wel wat. Of een diffuser. Welke merk?
Ga al naar een top kapper.
viva-life22 schreef:
04-05-2019 23:11
Je zou je haar in laagjes kunnen laten knippen, bij een goede kapper. Dat geeft je haar ook volume.
Aan de bovenkant lijkt het dan voller maar dat is alleen optisch. Bij dun haar krijg je dan aan de onderkant hele dunne pieken. Hooguit aan de voorzijde wat lagen is dan beter.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
04-05-2019 23:15
Dit. Voor meer volume kan je slapen met je haar in een knot bovenop je hoofd. Of bijvoorbeeld slapen met zachte rollers in. Hoe kleiner de pluk en hoe kleiner de rol; hoe kleiner de krul. Beginnen met grotere krullers en dikkere plukken. Wakker worden met schapenkrulletjes is namelijk zo’n afknapper, durf je het nooit meer te proberen 😅
Misschien eens proberen als ik de volgende dag een pyjamadag heb :hihi:
Lady-Diva schreef:
04-05-2019 22:50

Hebben jullie tips voor mij?
Stuk of 6 kleine knotjes in draaien als je met nat net gewassen haar gaat slapen. Volgende ochtend heb je slag. Haarlak in doen! En goed droog föhnen als het nog niet helemaaal droog is.
kippetje29 schreef:
04-05-2019 23:40
Aan de bovenkant lijkt het dan voller maar dat is alleen optisch. Bij dun haar krijg je dan aan de onderkant hele dunne pieken. Hooguit aan de voorzijde wat lagen is dan beter.
Inderdaad. Laagjes knippen is heel gevaarlijk, wordt zo ontzettend vaak lelijk gedaan. En dan weer een volle onderkant krijg kost met een beetje pech meer dan een jaar, zeker als je langzaam groeiend dun haar hebt net zoals ik.
Alle reacties Link kopieren
Beachspray van de Hema of Andrelon, zelfs Action heeft een variant. Daar zit zout in, in goed voor je haar en geeft volume zonder dat het vet wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ondersteboven föhnen met volumemousse en daarna vanaf 30cm vanaf de onderkant van je haar haarlak erin spuiten. Je haar laten vallen terwijl je spuit en daarna 2 keer erin kneden.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
05-05-2019 00:14
Stuk of 6 kleine knotjes in draaien als je met nat net gewassen haar gaat slapen. Volgende ochtend heb je slag. Haarlak in doen! En goed droog föhnen als het nog niet helemaaal droog is.
Ik zou met een hoofdhuid die toch al gevoelig is voor roos niet gaan slapen met nat opgebonden haar.
Alle reacties Link kopieren
Welke maat krulborstel kan ik het beste nemen. Een grote of een kleine?
Weet dus echt niet wat het handigst is met halflang haar.
Alle reacties Link kopieren
Lady-Diva schreef:
05-05-2019 10:14
Welke maat krulborstel kan ik het beste nemen. Een grote of een kleine?
Weet dus echt niet wat het handigst is met halflang haar.
Je hebt ook borstels met 2 kopstukken. Groter en kleiner. Ik heb deze; https://www.bol.com/nl/p/rowenta-brush- ... uctPageUrl
Alle reacties Link kopieren
Met twee borstels is ook handig
Je kunt naast los haar ook variëren met opgestoken/haarbijelkaargebonden kapsels. Hoge staart, lage staart, los, strak, varieren met scheiding, normale vlecht, knot, alleen bovenste deel in knot, helft los en helft erboven in een knip, scrunchies, staart inverteren, haar knopen, opgestoken kapsel aan de zijkant.
Google maar op easy updo's of easy ponytails. Vuistregel die ik gebruik: als ik het plaatje niet direct snap, is het niet makkelijk genoeg.
Als je haarelastiekjes uitzakken: er zijn speciale 'stay in hair' haaraccessoires.

Ik heb jarenlang laagjes gehad, wat best leuk was. Ik kreeg er niet zo heel veel meer volume door (had al dik haar), maar het haar opsteken werd er absoluut onmogelijk door.
Als je redelijk wat voorhoofd hebt en er het gezicht voor, kun je ook overwegen een pony te laten knippen. Vooral als je iets voller wilt ogen qua gezicht is het leuk.
Alle reacties Link kopieren
Met opsteken is ook een vak apart.
Vlechten bij mij zelf lukt dus ook niet. Bij andere vlechten gaat redelijk, alleen het wordt niet mooi strak.
Ben dus echt een kluns :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Google eens op sock bun. Je vindt ook youtube filmpjes. Dan kun je je haar de ene dag in knot dragen en de andere met krullen.

https://www.youtube.com/watch?v=3FV-YO46E8Y
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
winkelfanaat schreef:
05-05-2019 08:09
Ik zou met een hoofdhuid die toch al gevoelig is voor roos niet gaan slapen met nat opgebonden haar.
Nah misschien niet idd

Heb je al eens dead sea mineral shampoo van de Tuinen gebruikt TO? En niet te heet douchen!
Die combi heeft mij voorgoed van roos verlost. Zou je eens kunnen proberen.
Ik heb vroeger nooit begrepen hoe mensen knotten maken die blijven zitten, dus het valt best mee. Haarstyling vraagt nou eenmaal om een beetje oefening denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
05-05-2019 14:45
Nah misschien niet idd

Heb je al eens dead sea mineral shampoo van de Tuinen gebruikt TO? En niet te heet douchen!
Die combi heeft mij voorgoed van roos verlost. Zou je eens kunnen proberen.
Dit is voor mij ook de heilige graal tegen een schilferige hoofdhuid.
Alle reacties Link kopieren
MuyBien schreef:
04-05-2019 22:58
Een föhn met roterende borstel
yep dit! Echt een aanrader dit!!

en wat betreft droogshamppo: er zijn ook merken die geen residu geven en er is droogshampoo voor donker haar, probeer dus eens een ander merk.

Wat bij mij ook goed werkt is Out of bed spray van Kevin Murphy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven