Mode & Beauty alle pijlers

Ontharen / Philips Lumea

07-05-2019 21:48 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Philips Lumea? Ik zit eraan te denken hem aan te schaffen, maar omdat het gen misselijke prijs betreft (150 euro), wilde ik eerst de voors en tegens aanhoren.

Brand los ;-)
Alle reacties Link kopieren
Hier: Blanke huid, donker haar, olifantenvel, weinig geduld voor gepeel: Heel veel geduld opgebracht, heel lang vol gehouden en minder resultaat dan epileren. Voor mij was het een dure nutteloze aankoop. En waar ik ook op hoopte: stoppelloze oksel... No, nooit haarloos gekregen met dat ding.
oudblond wijzigde dit bericht op 07-05-2019 21:54
0.17% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem. Op mijn benen werkte hij goed maar er bleven stukjes met haar over! Bikini lijn oksels en gezicht hielp niet
where ever you go, go with your heart
Hier ook een Lumea! Donker haar en medium huid. Ben ik blij dat ik m heb, ja. Gebruik ik m, nee niet echt. Ik gebruik het apparaat eigenlijk alleen in de zomer voor mijn oksels en bikinilijn. In het verleden ook voor mijn onderbenen gebruikt maar daar heb ik echt geen geduld voor. Het werkt bij mij prima, op verschillende plekken komt geen of maar heel dun haar weer. Je moet het apparaat alleen niet aanschaffen met het idee dat je snel en definitief van ongewenst haar af bent.
Alle reacties Link kopieren
Miskoop van het jaar. Ik heb er toen 430 euro voor betaald. Je mag de mijne overkopen als je wilt.
Het hangt van een hoop factoren af of je er tevreden mee gaat zijn. Huidtype, haartype en je verwachtingen. Ik heb een lichte huid en donkere haren. Ik ben zeker niet haarvrij, maar het maakt bij mij wel het verschil tussen 's avonds alweer flinke stoppels na het 's ochtends scheren en pas na een aantal dagen weer de veel lichter teruggekomen haartjes hoeven te scheren. Ook scheer ik nu bepaalde lichaamsdelen die ik voordien epileerde. Resultaat is nu veel gladder en geen ingegroeide haren meer. Voor sommigen zou het niet de moeite waard zijn misschien, maar ik ben er toch blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goedkopere versie (80 euro betaald).

Lichte huid (lichtgevend blauw) en inmiddels grijs haar, was voorheen middenasblond.

Werkt het? Niet meteen. Door de lichtflitsen laten de haartjes los uit de haarzakjes. Maar daarmee zijn ze niet weg, ze zitten gewoon waar ze zitten. Met epileren trek je ze eruit. Met die flitsen moeten ze evengoed nog naar buiten.
Combineer je dat met scheren, merk je (ik in elk geval) dat de haartjes minder snel en minder stoppelig terug komen.
Voorheen schoor ik dagelijks, nu eerder wekelijks en soms zelfs nog minder.

Grootste nadeel; er moeten wel haartjes zijn om die lichtflitsen te geleiden. Met andere woorden; je moet je haar eerst laten groeien. Ik gebruik dat ding daarom voornamelijk nu. Heb hem een maand geleden gebruikt, en twee weken geleden nog een keer. Komende week nog eens. Daarna stap ik over op het scheermes. En dat hoeft dan niet zo vaak als eerst.

Maar om hem nou ideaal te noemen?? Mwah. Het voordeel is wel; ik krijg altijd een droge huid na een aantal weken scheren. Dat is nu natuurlijk een flink stuk minder.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
@ceylon: haren laten groeien? bij het apparaat dat ik gebruik miet je echt scheren van te voren. Maximaal 2 dagen.
Alle reacties Link kopieren
lijf-lijn/zelf-ontharen-met-ipl-hoe-zij ... #p29234370
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een van de lidl (199 euro geloof ik). Heb er nu 4 of 5behandelingen op zitten. Benen heel tevreden. De haartjes zijn lichter en groeien veel minder hard. Heb nu 3 weken geleden geschoren en geflitst, nu is het echt weer tijd om te scheren.

Oksels vind ik het resultaat tot nu minder, maar ik hou nog even vol.

Al met al tot nu toe geen miskoop, ging mij voornamelijk om mijn benen, want van scheren krijg ik jeuk en krab mijn benen kapot.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
07-05-2019 23:09
@ceylon: haren laten groeien? bij het apparaat dat ik gebruik miet je echt scheren van te voren. Maximaal 2 dagen.

Huh? Wat raar. Ik herinner me een artikel in een blaadje waarin mooi beschreven stond dat je een paar mm haar moest hebben. Maar goed, dat was een zomers artikel over allerlei vormen van ontharen en de journaliste heeft het misschien verwisseld met epileren?

Dan toch ook eens proberen met geschoren velletje. Kijken of het dan nog beter werkt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Je moet juist wel scheren want anders verbrandt je vooral het haartje ipv haarzakje, naar ik had begrepen.

Ik ben enthousiast over mijn apparaat, maar heb het nog nooit lang genoeg volgehouden om volledig haarvrij te zijn (oa omdat ik moest stoppen door zwangerschap). Maar kortdurend gebruik levert mij ook al veel op.
Ik vind het wel pijnlijk overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er zeer tevreden over!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven