Mode & Beauty alle pijlers

Korte smal vallende regenbroek

10-05-2019 19:39 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek een smal vallende regenbroek in een korte lengte (ik heb maat 26-30 jeans maten, redelijk korte benen dus).
Ik heb inmiddels de broeken van Hema, decathlon en Mountain warehouse aangehad en in allemaal fladdert er nog een meter stof om me heen.
Voor fietsen geen probleem, buiten dat het er niet uit ziet , maar ik wil de broek voor wandelingen o.a. binnenkort in Ijsland. Ik ben bereid er tot ~ 80-90 euro aan uit te geven (dus geen arcterix of Patagonia achtige broek, zo vaak ga ik niet op vakantie in regenachtig gebied).Heeft er iemand DE tip?
Alle reacties Link kopieren
Even langs Bever?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Een kindermodel?
Je zoekt eigenlijk dus een kleine maat. Is een kinderbroek een optie, bv in de grootste maat?
Alle reacties Link kopieren
Kindermaat gaat net niet goed, heb ik idd geprobeerd, 176 te breed en te lang, 164 net hoog water waardoor water schoenen inloopt.
Bever zou kunnen, al weet ik dat ik daar voor een reguliere wandelbroek ook nooit kan slagen tenzij ik bereid ben (te) veel geld neer te leggen; voor een kleine maat slaag ik daar normaliter bij mountain warehouse wel.
Alle reacties Link kopieren
Kreeg net een tip vd buurvrouw; een hockey trainingsbroek van reece.
Adelaar81 schreef:
10-05-2019 20:27
Kreeg net een tip vd buurvrouw; een hockey trainingsbroek van reece.
Is dat een regenbroek?

Ik denk dat het lastig wordt een perfect zittende broek te vinden. Te breed? Tja, ze moeten over een gewone broek passen natuurlijk.
Ik zou voor die maat 176 gaan en die bij de enkels dichtbinden met een elastiek ofzo.
Met een beetje geluk heb je helemaal geen regenbroek nodig.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-05-2019 20:27
Kreeg net een tip vd buurvrouw; een hockey trainingsbroek van reece.
Die broeken zijn inderdaad fijn; ik vind ze alleen niet smal vallen maar dat kan een kwestie van smaak zijn...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Even omzomen?
Het zijn regenbroeken. Koop die van 176 en knip er een stukje af.
Alle reacties Link kopieren
Was ik de enige die dacht wat moet je met een korte regenbroek????
Ik ben erg klein, en heb een regenbroek van Helly Hanssen.
Zit perfect en ziet er mooi uit ook.
Agu heb ik trouwens ook gehad, deze vallen nog smaller dan die van HH. Ik persoonlijk heb liever een wat wijdere broek.
RegretteRien schreef:
10-05-2019 20:46
Het zijn regenbroeken. Koop die van 176 en knip er een stukje af.
Precies. Ik loop er altijd bij als een sloeberige malloot als het regent, je trekt het uit en tadaa je fantastische outfit laat iedereen alle voorgaande beelden vergeten.
'he Beyoncé, wat heb je vandaag een smaakvolle outfit aan, maarre, ik stond net met een druipende dikke dwerg in een afgeknipte broek te praten, weet jij waar die is' .
Ie-de-re regenbui weer hetzelfde gesprek hier.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
10-05-2019 22:11
Precies. Ik loop er altijd bij als een sloeberige malloot als het regent, je trekt het uit en tadaa je fantastische outfit laat iedereen alle voorgaande beelden vergeten.
'he Beyoncé, wat heb je vandaag een smaakvolle outfit aan, maarre, ik stond net met een druipende dikke dwerg in een afgeknipte broek te praten, weet jij waar die is' .
Ie-de-re regenbui weer hetzelfde gesprek hier.
Sorry heel offtopic.
Dus toen jij de collega's van je man ontmoette met die hekserige opmerkingen droeg je een regenpak. Dat had je er wel bij mogen zeggen. :-D
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tips! Ik ga de andere suggesties/merken ook bekijken👍🏻

Kort bedoelde ik geen shorts mee maar korter dan gemiddeld, niet over nagedacht dat je dat op zou kunnen vatten als een “regen korte broek”.

Afknippen van de pijpen een broek met een zijrits om over je broek aan te kunnen doen gaan we maar niet doen;-). Het hoeft uiteraard niet de hoofdprijs te hebben qua fashionable maar ik vind fladder broekspijpen echt niet fijn wandelen, kort stukje prima maar geen 10 km. We willen oa een wandeling doen waarbij je achter een brede waterval langs moet lopen, zelfs als het dan wonderbaarlijk niet regent die week gaan we flink nat worden zonder regenkleding.
Gatinmijnsok schreef:
10-05-2019 22:16
Sorry heel offtopic.
Dus toen jij de collega's van je man ontmoette met die hekserige opmerkingen droeg je een regenpak. Dat had je er wel bij mogen zeggen. :-D
Ik loop bij borrels uiteraard al-tijd in een afgeknipte regenbroek.
Adelaar81 schreef:
10-05-2019 22:33
Dank voor de tips! Ik ga de andere suggesties/merken ook bekijken👍🏻

Kort bedoelde ik geen shorts mee maar korter dan gemiddeld, niet over nagedacht dat je dat op zou kunnen vatten als een “regen korte broek”.

Afknippen van de pijpen een broek met een zijrits om over je broek aan te kunnen doen gaan we maar niet doen;-). Het hoeft uiteraard niet de hoofdprijs te hebben qua fashionable maar ik vind fladder broekspijpen echt niet fijn wandelen, kort stukje prima maar geen 10 km. We willen oa een wandeling doen waarbij je achter een brede waterval langs moet lopen, zelfs als het dan wonderbaarlijk niet regent die week gaan we flink nat worden zonder regenkleding.
Oh sorry, ik heb nog nooit een regenbroek met een fancy rits gehad, vandaar dat ik het probleem niet zag.

Maar een reguliere regenbroek wandelt toch sowieso heel rot, ik zou dan inderdaad bij zo'n buitensportwinkel eens kijken bij de kindermaten en niet te kieskeurig zijn. Mijn punt was dat het altijd raar en onflatteus zit, als het ook maar enigszins past
(ik heb een enorme kont dus ik loop met een soort olifant broekspijpen omgeslagen vaak, want blijkbaar hebben mensen dan normaal ook enorm lange benen formaat boomstam.
de weinige keren dat ik een regenbroek draag. Ik ben het type hele lange regenjas en een reservepanty mee)
vind ik het prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven