Mode & Beauty alle pijlers

De nieuwe regenjas trend?

10-05-2019 21:01 26 berichten
Ik zie nu echt overal regenjassen in winkels, het lijkt wel het item voor deze lente en komende zomer. In allerlei vrolijke kleurtjes bij o.a. Primark, C&A, Only, Vero Moda etc. En ik twijfel of ik er een zal kopen want ik zat vandaag weer te klooien met een regenjas over mijn gewone jas en m'n softshell die toch tot een zekere hoogte waterdicht had moeten zijn kon de bui van afgelopen woensdag niet echt helemaal aan.

Maar ik vraag me af zijn die jassen wel zo praktisch om ze ook zo te dragen als het dus niet regent? Als in gaan die niet enorm zweten?! En voor diegene die al er al een heeft gekocht en gedragen deze week: Ben je droog gebleven onder de regenjas ondanks al die regen deze week?

Oja die regenjas de ik nu heb is onderdeel van een Hema regenpak, het lijkt wel een jurk en dus weinig flatteus :rofl:
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 10-05-2019 21:02
7.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je een plaatje van wat je bedoelt?
Internagelaktisch
Afbeelding

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo’n regenjas. Van de America today. Ik draag hem echt alleen met regen en ik blijf er gewoon droog in. Lekt niet door ofzo.
Ik zou hem niet dragen als het niet regent, het zijn toch wat stuggere jassen.
winkelfanaat schreef:
10-05-2019 21:07
Ik heb zo’n regenjas. Van de America today. Ik draag hem echt alleen met regen en ik blijf er gewoon droog in. Lekt niet door ofzo.
Ik zou hem niet dragen als het niet regent, het zijn toch wat stuggere jassen.
Zijn die jassen ook ademend?
Of zijn het van die "zweet" jassen waar je alsnog nat wordt maar dan van het zweet.
Ik wilde hem gaan gebruiken ter vervanging van m'n gewone zomerjas op dagen dat regen voorspelt is zodat ik niet met 2 jassen zit. Die regenjas van de Hema plakt zo en zit voor geen meter om los te dragen. Heb laatst ook eindelijk een leuke zomerjas gevonden en daardoor viel het me op dat er nu zoveel regenjassen zijn of in ieder geval jassen van die regenjas stof.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ze wel echt waterdicht zijn.. En als ze dat zijn, zijn ze vast niet ademend.

Maar ze zien er wel leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
Dit loopt al 1 jaar
Alle reacties Link kopieren
Oh dat, ik heb een rooie van de primark. Prima te doen als ‘zomerjas’ op een regenachtige dag. Als t warm is en wat klammig zou ik m niet zo snel dragen
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik draag in de tussenseizoenen een trenchcoat die ik extra inspuit. Waterdicht, soepel, zweet niet en ook elegant als het niet regent.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
10-05-2019 21:13
Zijn die jassen ook ademend?
Of zijn het van die "zweet" jassen waar je alsnog nat wordt maar dan van het zweet.
Ze ademen niet nee. Ze hebben dan ook geen longen :proud:
Ik zweet er niet in, maar als het regent gebruik ik hem alleen om de hond uit te laten (met regen is dat een kort rondje) en om boodschappen te doen. Ik ga er niet mee hardlopen dus ik heb geen idee of de jas zweterig is.
Alle reacties Link kopieren
diedietje schreef:
10-05-2019 21:20
Ik vraag me af of ze wel echt waterdicht zijn.. En als ze dat zijn, zijn ze vast niet ademend.

Maar ze zien er wel leuk uit!
Ze zijn zeker waterdicht.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
10-05-2019 21:21
Dit loopt al 1 jaar
Of twee..
winkelfanaat schreef:
10-05-2019 21:31
Ze ademen niet nee. Ze hebben dan ook geen longen :proud:
Ik zweet er niet in, maar als het regent gebruik ik hem alleen om de hond uit te laten (met regen is dat een kort rondje) en om boodschappen te doen. Ik ga er niet mee hardlopen dus ik heb geen idee of de jas zweterig is.
LOL.
Ik vind ze er leuk uitzien, maar fiets erg veel.
Ik kan het denk ik beter bij mijn "functionele" HH regenpak houden.
Niet zo charmant als deze jas maar ik blijf wel kurkdroog op de fiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eentje van Rains in trenchcoatmodel. Draag em gewoon naar bv werk op een regenachtige dag, en op koude dagen over een dun winterjasje. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Labrujajoder schreef:
10-05-2019 21:37
LOL.
Ik vind ze er leuk uitzien, maar fiets erg veel.
Ik kan het denk ik beter bij mijn "functionele" HH regenpak houden.
Niet zo charmant als deze jas maar ik blijf wel kurkdroog op de fiets.
Dat denk ik ook. Zeker op de fiets lijkt deze jas mij niet handig en er zit ook geen broek bij.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
10-05-2019 21:14
Ik wilde hem gaan gebruiken ter vervanging van m'n gewone zomerjas op dagen dat regen voorspelt is zodat ik niet met 2 jassen zit. Die regenjas van de Hema plakt zo en zit voor geen meter om los te dragen. Heb laatst ook eindelijk een leuke zomerjas gevonden en daardoor viel het me op dat er nu zoveel regenjassen zijn of in ieder geval jassen van die regenjas stof.
Een regenjas blijft een regenjas, dus nee ze zijn niet ademend.
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon de standaard regenjas in een hipper model en een leuk printje of kleurtje. Thats it.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze 2 zomerjassen die waterdicht zijn. Heel fijne jassen

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
10-05-2019 21:21
Dit loopt al 1 jaar
Bijna 3 jaar
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Hier lopen vooral veel kinderen in een regenjas. Het idee van de plaatjes van TsumTsum. Mijn dochters vonden het niet mooi dus zij dragen er geen. Ik vind het ook niet echt geweldig, maar goed het is blijkbaar in.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
10-05-2019 22:47
Bijna 3 jaar
Ach, gun die man toch zijn waan dat hij in de fashion capital van Nederland woont :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
10-05-2019 21:55
Dat denk ik ook. Zeker op de fiets lijkt deze jas mij niet handig en er zit ook geen broek bij.
Van het Nederlandse merk Majem heb je heel leuke die je ook goed op de fiets kunt dragen.
Die van de eerste plaatjes zijn al een paar jaar een trend, is niks nieuws aan.

Ik heb een zwarte al een jaar of 2. Ik draag hem eigenlijk nooit ( alleen in de winter, bij koud dus) want die dingen ademen niet en zijn snel vies benauwend. Zweterig. Juk.

Ik zou gaan voor een ander soort regenjas van een ander stofje.
lucky82 schreef:
10-05-2019 22:44
Het is gewoon de standaard regenjas in een hipper model en een leuk printje of kleurtje. Thats it.
Nee, ze zijn van andere soort stof/coating. Geef mij maar de oude regenjassen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven