Mode & Beauty alle pijlers

Te oud voor korte rokken?

11-05-2019 13:59 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst had ik met een vriendin van mij een discussie. Zij vond dat wij op onze leeftijd geen korte rokken (=boven de knie) meer kunnen dragen. We zijn beiden 37.
Op mijn werk maar ook in mijn vrije tijd draag ik echter vaak korte rokken, zo’n 10cm boven de knie). In de winter met een maillot en laarsjes en in de zomer zorg ik wel dat ze iets langer vallen, maar dan nog steeds kniehoogte.
Ik ben echter na dit gesprek wel gaan nadenken. Ook over mijn strakke broeken met sneakers. Qua figuur kan ik het prima aan (maat 38-40), maar nu vraag ik me geregeld af of ik niet te jong gekleed ga. Wat vinden jullie over strakke broeken en korte rokken?
meyaandra wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:04
Reden: Kromme zin
2.20% gewijzigd
Net boven de knie kan wel, maar echt kort moet je aan jonge meiden overlaten. Het staat ook niet echt professioneel.
Maat 38/40 vind ik ook niet meer heel flatterend voor strakke broeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind tot de knie helemaal niet kort. Korter dan halverwege je dij wellicht wel. Bij mij is dat laatste in ieder geval wel te kort.
Alle reacties Link kopieren
Vind je 10 cm boven de knie “echt kort” of heb je het dan over een minirok?
Een minirok draag ik nooit, maar 10cm boven knie zijn sommige rokjes van mij wel
Alle reacties Link kopieren
Tsja.
Toen ik 40 werd en in de spiegel keek, kon een korte rok nog prima wat betreft mijn figuur. (maatje 36-38)
Maar met dat hoofd erboven, vond ik het toch minder en heb alle minirokken de deur uit gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Meyaandra schreef:
11-05-2019 14:03
Vind je 10 cm boven de knie “echt kort” of heb je het dan over een minirok?
Een minirok draag ik nooit, maar 10cm boven knie zijn sommige rokjes van mij wel
Ik vind ze prima. Ik draag ze zonder dikke panty niet naar mijn werk, maar privé wel.
Meyaandra schreef:
11-05-2019 14:03
Vind je 10 cm boven de knie “echt kort” of heb je het dan over een minirok?
Een minirok draag ik nooit, maar 10cm boven knie zijn sommige rokjes van mij wel
10 cm boven mijn knie is halverwege mijn bovenbeen. Dan kan ik niet meer voorover buigen of hurken zonder dat je mijn ondergoed ziet.
Ik draag tot ca 5 cm onder de knie, maar dat is al korter dan wat ik zie bij leeftijdsgenoten (45-50).
Ik ken een dame van in de 60 die standaard een korte rok en mooie laarzen aanheeft, ik vind het stijlvol.
Gewoon dragen wat je wil.
Ik draag zelf ook rokken tot net boven de knie, ben klein en staat gewoon het leukst.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.82 lang, trouwens
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Afbeelding

Zou zoiets nog wel aan durven.
Of je met blote benen naar je werk kan, ligt aan je werk denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat iedereen vooral moet dragen waar men zich het fijnst in voelt. Als je daarmee wat scheve ogen op je afroept, moet je dat dan ook kunnen accepteren. Een oudere dame met een veel te kort rokje zal veel scheve blikken trekken. Tot de knie op een stel jong ogende benen moet kunnen. Vind ik zelfs erg mooi om te zien. Maar twee benen vol cellulitus en spataders showen, tsja. Ieder is er vrij in maar neem het een ander niet kwalijk dan als ze het een vreselijk gezicht vinden.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
11-05-2019 14:09
Ik ken een dame van in de 60 die standaard een korte rok en mooie laarzen aanheeft, ik vind het stijlvol.
Gewoon dragen wat je wil.
Ik draag zelf ook rokken tot net boven de knie, ben klein en staat gewoon het leukst.
Lekker makkelijk, groot gelijk. En waarom ook niet, als ik dit zo lees.
Boven de knie staat juist ook leuk als je wat kleiner bent, denk ik.
Tien cm boven de knie is bij mij vrij standaard, het is best lastig om leuke rokken en jurken tot op de knie te vinden als je 1m80 bent. Tien cm boven de knie is echt nog wel langer dan halverwege mijn bovenbeen.

In de winter met maillot kan dat prima naar mijn werk. In de zomer probeer ik wel rokken tot op de knie te dragen op mijn werk. Privé is het vaak korter. En ik ben halverwege de 40. Als je nog geen 40 bent vind ik 'kan dat wel op mijn leeftijd' echt gezeur, je leeft nog 50 jaar he, tijd genoeg om lange rokken te dragen later.
Draag gewoon waar je je prettig in voelt. Leeftijd is maar een getal.
Alle reacties Link kopieren
huisduif schreef:
11-05-2019 14:10
Afbeelding

Afbeelding

Zou zoiets nog wel aan durven.
Of je met blote benen naar je werk kan, ligt aan je werk denk ik.
Dit is toch hele normale roklengte?
Meyaandra schreef:
11-05-2019 14:10
Ik ben 1.82 lang, trouwens


Dan is over de knie al snel lijzig
huisduif schreef:
11-05-2019 14:10
Afbeelding

Afbeelding

Zou zoiets nog wel aan durven.
Of je met blote benen naar je werk kan, ligt aan je werk denk ik.
Die tweede vind ik te kort voor 35+, voor het werk dan.
Ik weet niet wat voor soort rokken, maar ik neig naar tien cm boven te knie sowieso te kort voor op je werk. Al ligt het aan de maillot/panty, zo is het hartstikke leuk:

Afbeelding

Voor de rest kan het prima.
anoniem_353209 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:16
34.61% gewijzigd
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:01
Net boven de knie kan wel, maar echt kort moet je aan jonge meiden overlaten. Het staat ook niet echt professioneel.
Maat 38/40 vind ik ook niet meer heel flatterend voor strakke broeken.

Waarom niet? Maat 38/40 is een super gangbare maat en daar heb je echt een mooi figuur mee hoor. Kan prima!

En ik heb zelf maatje 42 en draag alleen maar skinny jeans omdat ze lekker zitten en mooi staan. Het is gewoon belangrijk dat je kleren de juiste maat hebben, dan zou het er sowieso niet strak uit moeten zien :)
Dubbel!
anoniem_649ddf3ee6322 wijzigde dit bericht op 11-05-2019 14:15
Reden: Dubbel
98.32% gewijzigd
Lekker boeiend wat een ander vindt van zulke dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind korte rokjes meer voor tieners, of in ieder geval tot onder de ongeveer 23 jaar. Als een rok of jurk je knie aantikt kan het wel maar 10cm boven de knie vind ik vrij kort. Een wat langere of lossere rok staat dan stijlvoller, helemaal voor kantoor.
Met 1m82 lengte is maat 38/40 gewoon mooi slank, dus strakke broeken kunnen ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Als dat al niet meer kan..
Ik vind het maar onzin van je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
11-05-2019 14:12
Die tweede vind ik te kort voor 35+, voor het werk dan.
Que?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven