Mode & Beauty alle pijlers

Extreem droog haar

13-05-2019 13:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas heb ik extreem droog en futloos haar. Ik krijg het niet meer in model en het is vrij dof.

Ik denk ergens dat ik niet de juiste stijltang heb.

Dus ik zou 1 graag een hele nieuwe willen . Dus als iemand tips heeft?

En 2 hoe verzorg ik nu dit droge koppie met haar;-)?

Super bedankt alvast.
Alle reacties Link kopieren
Een ander model erin laten knippen en de stijltang de deur uit doen?
Begin met naar een goede kapper te gaan die L' anza producten verkoopt en laat je adviseren welke shampoo en conditioner het beste past bij jouw haar. Dan neem je een flesje Neem plant serum mee en dat gebruik je altijd voor het stijlen of fohnen.
https://www.hairbody.nl/lanza-neem-plan ... tAQAvD_BwE

Verder zou ik een stijltang kopen bij de kapper, is toch betere kwaliteit vind ik.
Alle reacties Link kopieren
ik denk ook dat de stijltang de oorzaak is van je droge haar. gebruik je een produkt dat je haar beschermt bij gebruik van de stijltang? conditioner? masker?
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste idee is ‘stijltang de deur uit’. Daar kan het toch überhaupt alleen maar droger van worden??
.
Ik doe na het wassen en voor het drogen een paar druppels babyolie in mijn haar en dan afdrogen. Dan is het precies goed niet te droog en ook niet te vet :idee:
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat het te laat is, hopelijk staat kort haar je ook
Lorem Ipsum
Toch minder vaak hitte op je haar gebruiken. En als je het doet, dan eerst een heat protectant op je haar. Een duurdere stijltang met temperatuurregeling helpt ook, want dan kun je ‘m lager zetten.

Ik had dik pluizig haar met slag/krullen. Sinds ik ben gestopt met regelmatig heet föhnen met de ronde borstel is mijn haar met sprongen vooruit gegaan. Ik doe het nog steeds wel, maar niet meer dan 1x per week. Mijn haar is nu een glanzende bos, in plaats van een droge frizz ball. Maskers helpen wel iets, maar nemen de oorzaak niet weg. Deels is het ook aanleg natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Is het droog of gewoon dood?

Daarnaast: wat smeer je nu in je haar qua verzorgingsproducten?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
13-05-2019 14:17
Is het droog of gewoon dood?

Al je haar is dood. Ik lees dat hier toch regelmatig, waarom denken mensen dat haar leeft?
Haar is sowieso dood.

Anyways, aan heel droog haar doe je met producten niks. Het is pappen en nathouden.
Je kan het minder droog doen lijken maar het is het natuurlijk niet.

Mijn haar is 1 grote ontplofde hooibaal. Komt nooit meer goed. Dikke touwige kapot geblondeerde teringzooi.
Dus ik flikker er dagelijks olaplex en biosilk in en bidden voor het vaderland.
Alle reacties Link kopieren
BonnieM- schreef:
13-05-2019 14:40
Haar is sowieso dood.

Anyways, aan heel droog haar doe je met producten niks. Het is pappen en nathouden.
Je kan het minder droog doen lijken maar het is het natuurlijk niet.

Mijn haar is 1 grote ontplofde hooibaal. Komt nooit meer goed. Dikke touwige kapot geblondeerde teringzooi.
Dus ik flikker er dagelijks olaplex en biosilk in en bidden voor het vaderland.
Hahaha sorry moet erg lachen om jouw post.
Dat olaplex kan ik ook wel eens naar kijken.
THANKS
Alle reacties Link kopieren
Naar de kapper en de ergste stro eruit laten knippen. Verder goed wassen met een shampoo die alle buildup eruit haalt en Olaplex 3 er in.

Biosilk zitten siliconen in = buildup. Zou ik zelf niet meer gebruiken.

En vooral.... die stijltang verbannen. Teveel hitte is echt funest voor je lokken.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
13-05-2019 14:54
Naar de kapper en de ergste stro eruit laten knippen. Verder goed wassen met een shampoo die alle buildup eruit haalt en Olaplex 3 er in.

Biosilk zitten siliconen in = buildup. Zou ik zelf niet meer gebruiken.

En vooral.... die stijltang verbannen. Teveel hitte is echt funest voor je lokken.
Dank dank..
Ik zit alleen te kijken naar dat Olaplex. Heb ik alleen nr 3 nodig voor thuis? Of ook de rest?
Revlon uniq one gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Chi
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Olaplex 3 is voor thuis. De andere 2 stappen doe je normaal gesproken bij de kapper. Wil niet zeggen dat je het niet thuis kan doen maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Olaplex 3 vind ik zelf erg fijn (en helaas ook heel duur).

In Chi zitten ook siliconen. Krijg je ook buildup van en kan er alleen met agressieve middelen (SLS) eruit gewassen worden.
chocolol schreef:
13-05-2019 14:29
Al je haar is dood. Ik lees dat hier toch regelmatig, waarom denken mensen dat haar leeft?
We weten allemaal dat haar dood is, maar dof en gespleten haar noemen we nou eenmaal dood haar.

Dat haar dood is wil niet zeggen dat je er niets meer mee kunt doen. Je kunt een gekreukt overhemd ook gladstrijken, of wassen met wasverzachter. Een houten tafel kun je in de olie zetten. Zo kun je ook je haar nog proberen te redden met spulletjes.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Lady_Day post_id=29917774 time=1557753082 user_id=352070]
Olaplex 3 is voor thuis. De andere 2 stappen doe je normaal gesproken bij de kapper. Wil niet zeggen dat je het niet thuis kan doen maar daar heb ik verder geen ervaring mee. Olaplex 3 vind ik zelf erg fijn (en helaas ook heel duur).

In Chi zitten ook siliconen. Krijg je ook buildup van en kan er alleen met agressieve middelen (SLS) eruit gewassen worden.
[/quote

Wat zou jij aanraden voor stijltang dan? Of gewoon niks:)?
Alle reacties Link kopieren
Bloemenmeisje1988 schreef:
14-05-2019 11:12
Wat zou jij aanraden voor stijltang dan? Of gewoon niks:)?
Als je je haar mooi wil houden, niets.
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
CourtneyTT schreef:
14-05-2019 11:16
Als je je haar mooi wil houden, niets.
Dat wordt schaappiieee ;-)
Alle reacties Link kopieren
leer anders je haar leuk opsteken :idee:
knotjes met vlechten maken ofzo... daar is een beetje volume niet erg bij, andere mensen zouden daarvoor touperen maar dat hoef je nu niet. Het is zomers toch fijner om het omhoog te dragen dan broeiend in je nek... als je het goed strak doet kun je er zelfs mee zwemmen. (Mocht je dat willen doen, doe er dan wat kokosolie in ter bescherming en zorg dat je haar al doornat is van kraanwater voor je het chloor of zeewater induikt dan neemt het minder zooi op)
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren geen stijltang meer. Ik ben sinds een paar jaar blij met mijn krullen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven