Mode & Beauty alle pijlers

Foundation zonder schadelijke stoffen

21-05-2019 12:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Gezien mijn huid de laatste tijd nogal geïrriteerd is en ik opeens last krijg van acne ben ik op zoek naar een goede foundation. Nu gebruikte ik altijd eentje van Catrice, maar hier zitten sulfaten, siliconen, parfum en alcohol in. Alles wat dus eigenlijk niet zo goed is. Weten jullie misschien foundations die deze ingrediënten niet hebben?

Ik had al wat rondgesnuffeld, maar ik kom vooral foundations tegen die rond de 40/50 euro kosten.
Ik gebruik The Ordinary, daar zit geen parfum of alcohol in, wel siliconen. Sulfaten weet ik niet. Op de website staat de volledige ingrediëntenlijst.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb fijne van Zuii Organic, maar die kost wel 38 euro. Ik denk sowieso dat je voor de natuurlijke variant wel wat dieper in de buidel moet tasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vanwege een parfumallergie altijd producten van Louis Widmer (de ongeparfumeerde lijn) en van Dr. Leenarts. Allebei redelijk betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
21-05-2019 12:44
Ik gebruik The Ordinary, daar zit geen parfum of alcohol in, wel siliconen. Sulfaten weet ik niet. Op de website staat de volledige ingrediëntenlijst.
Ik word niet bepaald blij van deze ingredientenlijst...
pamelacourson schreef:
21-05-2019 12:50
Ik word niet bepaald blij van deze ingredientenlijst...
Tja, ik heb ook een keer een 'natuurlijke' foundation en crème gekocht. Zouden geen 'schadelijke stoffen' inzitten. Zat binnen een paar dagen onder de uitslag en puistjes. Er wordt vaak gedacht dat natuurlijk beter is voor de huid, maar dat is gewoon niet zo.
Bij reform zaken en ook bij eco plaza hebben ze soms ook foundation.

Heb er ook een, nu niet thuis maar zal later het merk hier plaatsen.

Uit de mijn hoofd is er ook Haushka? o.i.d.

Betaalde zelf iets van 25 euro.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
21-05-2019 13:00
Tja, ik heb ook een keer een 'natuurlijke' foundation en crème gekocht. Zouden geen 'schadelijke stoffen' inzitten. Zat binnen een paar dagen onder de uitslag en puistjes. Er wordt vaak gedacht dat natuurlijk beter is voor de huid, maar dat is gewoon niet zo.
Logisch dat je huid ook slecht kan reageren op bepaalde natuurlijke ingrediënten. Er zijn immers ook mensen die allergisch zijn voor bepaalde soorten fruit of die hooikoorts hebben. Maar dat is wat anders dan de toxische stoffen die vaak in "gewone" make-up zitten. Die komen via je huid je lichaam in en dat is wat erger dan wanneer ze alleen maar niet zo goed zijn voor jouw specifieke huid.
Skin Image Conceal flawless foundation. Wel prijzig, ik geloof rond de 70 euro
Alle reacties Link kopieren
Bare Minerals. Zitten maar vier ingredienten in.
pamelacourson schreef:
21-05-2019 13:49
Logisch dat je huid ook slecht kan reageren op bepaalde natuurlijke ingrediënten. Er zijn immers ook mensen die allergisch zijn voor bepaalde soorten fruit of die hooikoorts hebben. Maar dat is wat anders dan de toxische stoffen die vaak in "gewone" make-up zitten. Die komen via je huid je lichaam in en dat is wat erger dan wanneer ze alleen maar niet zo goed zijn voor jouw specifieke huid.
Sorry daar geloof ik niet zo in. De meeste moleculen zijn veel te groot om via je huid in je lichaam terecht te komen.
Alle reacties Link kopieren
Suzan_1991 schreef:
21-05-2019 14:35
Sorry daar geloof ik niet zo in. De meeste moleculen zijn veel te groot om via je huid in je lichaam terecht te komen.
Ik geloof dan weer niet dat het niets uitmaakt. Volgens mij zijn er ook onderzoeken die aantonen dat het wel degelijk in je lichaam terechtkomt. Meer dan je denkt in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
RMS Beauty
Ingrediënten: *Cocos Nucifera (Coconut) Oil, *Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, *Cera Alba (Beeswax), *Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, *Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Tocopherol(non-GMO), *Rosmarinus officinalis (Rosemary) Extract, and may contain: [+/- Titanium Dioxide CI 77891, Iron Oxides CI 77492, CI 77491, CI 77499] *CERTIFIED ORGANIC
Is wel aan €39,- maar heel veel goedkoper voor dit soort ingrediënten ga je het niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Is dit iets voor je:
https://www.uncover-skincare.nl/product ... ation.html ?

Hoofdzakelijk goede en niet irriterende stoffen. Er zit wel Octyldodecanol, maar dat is een "zachte" alcohol met een positieve werking ipv een negatieve.
Alle reacties Link kopieren
Ik had vroeger hetzelfde probleem! Ik gebruik nu 2 foundations: clinique superbalanced (douglas heeft vaak 25% korting, dan 28 euro) en de vichy dermablend foundation (bij huidonline rond 20 euro). Beide fantastische foundations, lokt bij mij geen acne of andere klachten uit.
'You can't always get what you want'
Alle reacties Link kopieren
Geel schreef:
21-05-2019 19:03
RMS Beauty
Ingrediënten: *Cocos Nucifera (Coconut) Oil, *Ricinus Communis (Castor) Seed Oil, *Cera Alba (Beeswax), *Theobroma Cacao (Cocoa) Seed Butter, *Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Tocopherol(non-GMO), *Rosmarinus officinalis (Rosemary) Extract, and may contain: [+/- Titanium Dioxide CI 77891, Iron Oxides CI 77492, CI 77491, CI 77499] *CERTIFIED ORGANIC
Is wel aan €39,- maar heel veel goedkoper voor dit soort ingrediënten ga je het niet vinden.
Een product met deze ingrediënten zou van mijn gezicht af smelten. Jeetje wat veel oliën. En kokosnootolie als 1e ingrediënt!!! Daar zou mij huid absoluut niet blij van worden. Ik krijg al puisten als ik het lees.

Ik gebruik zelf de Clinique Even better refresh foundation.
Mijn huid werd pas echt rustig toen ik stopte met dagelijks foundation smeren. Dat gebruik ik nu alleen voor feestjes. Overdag alleen een likje zonnebrandcreme en mascara.
SigmundFreud221b schreef:
22-05-2019 18:58
Ik had vroeger hetzelfde probleem! Ik gebruik nu 2 foundations: clinique superbalanced (douglas heeft vaak 25% korting, dan 28 euro) en de vichy dermablend foundation (bij huidonline rond 20 euro). Beide fantastische foundations, lokt bij mij geen acne of andere klachten uit.
Hier ook fan van de foundation van Clinique!
Jufjoke schreef:
22-05-2019 19:07
Een product met deze ingrediënten zou van mijn gezicht af smelten. Jeetje wat veel oliën. En kokosnootolie als 1e ingrediënt!!! Daar zou mij huid absoluut niet blij van worden. Ik krijg al puisten als ik het lees.

Ik gebruik zelf de Clinique Even better refresh foundation.
Bij mij ook, ondanks dat mijn huid extreem droog is. Lijkt mij door de olie ook juist zwaar aanvoelen.
Alle reacties Link kopieren
In mijn foundation van Zuii Organic zitten ook best veel oliën, maar hij is echt niet vet. Ik heb een droge huid en doe er nog een lekkere olie en hydraterende dagcreme onder, zo niet dan vind ik het al te droog.
Die ik heb is van dado sens.
Gebruik nu geen foundation meer maar deze was zo'n 23 euro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu Deborah Milano aangeschaft! €14 euro en daarmee een stuk goedkoper dan de meeste merken die hier ook aangeraden zijn. Geen parabenen, parfum, alcohol, siliconen of sulfaten en ziet er tot nu toe goed uit als ik hem aanbreng!
Alle reacties Link kopieren
Karbonksel schreef:
26-05-2019 14:30
Ik heb nu Deborah Milano aangeschaft! €14 euro en daarmee een stuk goedkoper dan de meeste merken die hier ook aangeraden zijn. Geen parabenen, parfum, alcohol, siliconen of sulfaten en ziet er tot nu toe goed uit als ik hem aanbreng!
Top, wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Toleriane Teint fluide van La Roche Posay. Zonder alcohol, parfum, siliconen en niet comedogeen. Ze hebben sinds kort wel de verpakking veranderd en misschien ook de samenstelling. Ik heb nog de oude variant en die is prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven