Mode & Beauty alle pijlers

Altijd blaren van sneakers

23-05-2019 22:24 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt t al; ik loop altijd mijn hielen kapot met sneakers. Welk merk ik ook draag, het maakt niet uit, ik eindig met minimaal 1 bloedende hiel.
Sokken er in, zonder sokken, noem allemaal maar op, ik krijg blaren.

Wie heeft de tip? Voor merk schoen(wellicht dat dat kan) of juist een andere tip..

Ik wil ook wel eens een leuke sneaker onder mijn spijkerbroek dragen.. en niet alle situaties lenen zich voor hakken.. dus tja.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel de goede maat? Beter iets te klein dan te groot, want dan schuiven je voeten in de schoen en krijg je blaren.
Draag je ook thuis schoenen/sneakers?
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Alle reacties Link kopieren
Ja het is de goede maat. De perfecte maat zelfs.. niet te klein maar ook niet net te groot.. want dan krijg je ook blaren.

Thuis loop ik op sokken, bloten voeten, slippers of sloffen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Misschien niet letten op merk maar op de plaats van de hiel en waar de schoen begint bij je hiel, zeg maar.
Sommigen zijn hoog, anderen laag.
Ik heb altijd problemen met bepaalde lage sneakers zoals Stan Smith van Adidas, maar hij hoge modellen adidas kan ik hele dagen op wandelen.
Zelfde met Nike vortex, die vind ik vervelend zitten. maar Nike Air Jordans hoog of laag of air max geen last.
Maar dat moet je smaak zijn natuurlijk.
En die modellen van Geox en dat soort merken, ook niks?
Alle reacties Link kopieren
Heel simpele tip: pleisters op je hielen.
Echt, werkt als een speer.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
23-05-2019 22:38
Misschien niet letten op merk maar op de plaats van de hiel en waar de schoen begint bij je hiel, zeg maar.
Sommigen zijn hoog, anderen laag.
Ik heb altijd problemen met bepaalde lage sneakers zoals Stan Smith van Adidas, maar hij hoge modellen adidas kan ik hele dagen op wandelen.
Zelfde met Nike vortex, die vind ik vervelend zitten. maar Nike Air Jordans hoog of laag of air max geen last.
Maar dat moet je smaak zijn natuurlijk.
En die modellen van Geox en dat soort merken, ook niks?
Ik heb nu juist air max waar ik het ook bij heb.. de modellen van geox vind ik echt niet mooi...

Het is echt op mijn hiel, niet eens waar de rand van de schoen zit..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
23-05-2019 22:39
Heel simpele tip: pleisters op je hielen.
Echt, werkt als een speer.
Ja ik ga nu steeds met pleistertape aan de slag, want gewone pleisters laten op den duur los.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
blarenpleisters vind ik wel helpen,
Converses.
Of iets soortgelijke van een ander merk.

En ik loop ook al een jaar probleemloos op Skechers.

Drie kwart van de sneakers zijn hier ook totaal ongeschikt wegens altijd en eeuwig last.
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
23-05-2019 22:41
Ja ik ga nu steeds met pleistertape aan de slag, want gewone pleisters laten op den duur los.

Ik heb de goedkoopste pleisters van AH, nog geen euro per pak.
Blijven zo een paar dagen zitten, doorstaan douchen en alles.
You don't have to fit into the format
Heb je goede sokken?
Dat is wel heel raar. Zit er nergens een irritant naadje, een scherp hard randje of iets anders wat kan irriteren? Zijn het hoge of lage sneakers? Bij hoge kan het zijn dat je kuit het stukje bij de hiel naar beneden drukt als je dikke kuiten hebt en dat kan ook voor irritatie zorgen is mijn ervaring.

Je hebt van gehwol een voetcreme tegen blaarvorming die echt goed werkt maar of die ook open wondjes op de hiel kan voorkomen betwijfel ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg ook heel snel last van blaren in sneakers (niet in hakken, laarsjes etc.), maar nu heb ik sneakers van new balance en die zijn echt geweldig! Ik heb geen een blaar gehad en ik loop er kilometers achter elkaar op.

Misschien dat deze bij jou ook goed zitten?
Alle reacties Link kopieren
Pleisters. En dan de ‘zijden’ pleisters (apotheek). Of tegaderm folie.. maar dat is zo niet verkrijgbaar.
En bij mij speelt de ‘stugheidsfactor’ van de schoen ook mee. Sommigen hebben gewoon een hele harde achterkant.
biol schreef:
23-05-2019 22:41
Ik heb nu juist air max waar ik het ook bij heb.. de modellen van geox vind ik echt niet mooi...

Het is echt op mijn hiel, niet eens waar de rand van de schoen zit..
Echt vervelend dan! Heb je dit ook met andere schoenen?
Stuiterdraakje schreef:
23-05-2019 23:37
Pleisters. En dan de ‘zijden’ pleisters (apotheek). Of tegaderm folie.. maar dat is zo niet verkrijgbaar.
En bij mij speelt de ‘stugheidsfactor’ van de schoen ook mee. Sommigen hebben gewoon een hele harde achterkant.
Ja klopt, Jordans ook bijvoorbeeld.

Je hebt soms s zomers modellen met een open hiel of sandaal achtig, dan ben je s zomers misschien uit de brand.
Elk jaar weer andere, dit hadden ze vorig jaar
https://www.zalando.nl/nike-sportswear- ... lsrc=aw.ds

Ik zou inderdaad Skechers proberen, die hebben ook sneaker achtige modellen in hun winkel of op hun eigen site, heel groot divers aanbod.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ikb heb sneakers van echo, dan heb ik nergens last van. Ook nike kan ik tegen, maar het ligt echt aan de hoogte van de achterkant bij mij.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
23-05-2019 23:00
Dat is wel heel raar. Zit er nergens een irritant naadje, een scherp hard randje of iets anders wat kan irriteren? Zijn het hoge of lage sneakers? Bij hoge kan het zijn dat je kuit het stukje bij de hiel naar beneden drukt als je dikke kuiten hebt en dat kan ook voor irritatie zorgen is mijn ervaring.

Je hebt van gehwol een voetcreme tegen blaarvorming die echt goed werkt maar of die ook open wondjes op de hiel kan voorkomen betwijfel ik.
Ik heb op beide hielen een litteken.. ben er ooit (toen ik op de basisschool zat) gehecht nadat iemand een kast op mijn hielen reed. Ik vermoed zelf dat het daardoor komt maar ja, irritant is het wel. Ik heb het niet als ik bijvoorbeeld Toms draag.. maar soms wil je ook gewoon iets anders aan..

Nou ja, maar weer aan de slag met pleisters.. t is niet anders
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om je hiel? Vermoedelijk teveel wrijving op die plek.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou heel zachte, fijn geweven, gladde, voornamelijk katoenen sokken nemen van een soort jersey stof, een ook je hiel inpoederen met talk. Dan kan je sok niet gaan schuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Komt door de littekens dan, slijten je andere schoenen ook altijd op die plek aan de binnenkant?
Ik ben als kind geopereerd aan mijn voet en heb aan de buitenkant en binnenkant van mijn enkel littekens en krijg van bijna alle schoenen blaren. En elke linkerschoen is aan de binnenkant kapot.
Ik moet erop letten dat schoenen zacht zijn aan de binnenkant. Inderdaad NB geen last van gehad.
Ik krijg altijd blaren op mijn hielen van nieuwe schoenen. Gewoon alle nieuwe schoenen. Tegenwoordig plak ik geen pleisters of leukoplast meer, maar fysiotape. Dat is breder en blijft veel beter zitten. Bij mij is het trouwens wel over nadat de schoenen zijn ingelopen. Hopelijk is dat bij jou ook, Biol!
Alle reacties Link kopieren
biol schreef:
24-05-2019 07:58
Ik heb op beide hielen een litteken.. ben er ooit (toen ik op de basisschool zat) gehecht nadat iemand een kast op mijn hielen reed. Ik vermoed zelf dat het daardoor komt maar ja, irritant is het wel. Ik heb het niet als ik bijvoorbeeld Toms draag.. maar soms wil je ook gewoon iets anders aan..

Nou ja, maar weer aan de slag met pleisters.. t is niet anders
Als je in die sneakers je voet zover mogelijk naar voren schuift, kun je dan een vinger tussen je hiel en schoen kwijt?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
biol schreef:
24-05-2019 07:58
Ik heb op beide hielen een litteken.. ben er ooit (toen ik op de basisschool zat) gehecht nadat iemand een kast op mijn hielen reed. Ik vermoed zelf dat het daardoor komt maar ja, irritant is het wel. Ik heb het niet als ik bijvoorbeeld Toms draag.. maar soms wil je ook gewoon iets anders aan..

Nou ja, maar weer aan de slag met pleisters.. t is niet anders
Oh balen zeg.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-05-2019 08:53
Als je in die sneakers je voet zover mogelijk naar voren schuift, kun je dan een vinger tussen je hiel en schoen kwijt?
Ja, precies 1 vinger..
t is ook echt bij alle sneakers. Die zijn blijkbaar stugger in de hiel dan bijvoorbeeld enkellaarsjes, pumps of gewonen laarzen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven