Mode & Beauty alle pijlers

Zilvershampoo

30-05-2019 22:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar wordt binnenkort grijs geverfd en mijn kapster adviseerde mij zilvershampoo te kopen om het bij te houden.
Nu zijn er zoveel merken dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Welke raden jullie aan en waarom?
Wat achtergrondinformatie: ik heb kort lichtblond nog ongeverfd haar, gebruik normaal andrelon shampoo en conditioner. Kapster is een thuis kapster dus iets wat in de drogisterij te koop is zou fijn zijn, prijs maakt niet uit.
Alvast bedankt voor de tips.
Die van andrelon is wel fijn, verder maakt het niet echt uit welk merk naar mijn idee, heb verschillende gebruikt. Het ligt er ook net aan hoelang je het laat zitten. Hoe langer je het in laat trekken hoe meer de gele gloed vervaagt.
Alle reacties Link kopieren
Andrelon werkt heel goed. Niet duur en een prima shampoo.
Alle reacties Link kopieren
Geen andrelon gebruiken. Dat is zo wie zo al niet goed voor je haar. Wees voorzichtig met zilvershampoo. Het droogt je haar enorm uit.
Mijn advies neem zilvershampoo van de kapper , laat het niet te lang inwerken en gebruik daarna een haarmasker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse merken geprobeerd en de enige die ik écht goed vind, is van Ivy.
Google maar eens naar reviews. Wel wat duurder. Daarom verdun ik hem iets met gewone shampoo en dat is geen probleem. Goedkope drogist merken doen niets voor mijn haar, dan is het binnen no time weer gelig.

Sowieso een goede conditioner gebruiken, zilvershampoo droogt je haar wat uit ( om het even welk merk).
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik die van Andrelon maar pff, mijn haar wordt er zo droog als hop van.
Eerder gebruikte ik die van Fudge. Die was beter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haren ook grijs laten verven en ik gebruik fudge. Duur maar doet zn werk. Als je grijs haar echt goed wil bijhouden, dan ga je dat met andrélon niet redden. Je kapster weet vast ook wel bepaalde merken te adviseren lijkt mij?
Waarom je haar grijs verven, de tijd om grijs te zijn komt echt wel snel genoeg.
Alle reacties Link kopieren
:
gelukkigworden wijzigde dit bericht op 31-05-2019 08:02
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fudge! Goed resultaat, prijzig máár je doet er lang mee.
Alle reacties Link kopieren
RodeRoosOpWitteZijde schreef:
31-05-2019 05:18
Waarom je haar grijs verven, de tijd om grijs te zijn komt echt wel snel genoeg.6
Die is schijnbaar nu aangebroken.
Nog adviezen over shampoo ook?

Je moet Fudge hebben TO. Krijg je geen spijt van.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkigworden schreef:
31-05-2019 06:04
Ik gebruik Osmo silver shampoo van de kapper. Perfect, wel duur. Ook online te koop, deze is nog blauwer dan fudge.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook FUDGE. De beste ever!
Inebrya No Yellow.
Alle reacties Link kopieren
Andrelon doet helemaal niets voor mij. Ik heb er twee welke ik erg fijn vind.

Artistique ash shampoo
En Osmo super silver no yellow.

Beide online onder de 10 euro.

Zou er zeker een conditioner of masker indoen na het gebruik.
"You don't have to see the whole staircase, just take the first step."
Alle reacties Link kopieren
Ivy! Werkt supergoed! Wel handschoentjes aandoen anders heb je paarse nagels ;)

Shampoo vd drogist doet bij mij niks
Alle reacties Link kopieren
Fanola No Yellow, is net zo goed als Fudge maar een stuk goedkoper, € 7,50 voor 350 ml. Te bestellen online.

Mijn haar was door kleuring geel geworden, heb Guhl en Andrelon gebruikt maar dat hielp niet, Fanola 1 minuut laten inwerken en toen was het gele helemaal weg. Werkt ook goed op grijs haar!
Alle reacties Link kopieren
Ik had altijd die van schwarzkopf voor na het blonderen. Die is goed paars!
Tegenwoordig heeft L'oreal Elvive er ook 1. Die is ook goed paars en daar hebben ze ook een conditioner bij!

Mijn ervaring is hoe paarser hoe beter. Die van andrelon vind ik helemaal niks, maar mijn haar kan sowieso niet tegen andrelon producten
Alle reacties Link kopieren
Top, dank jullie wel! Had die van andrelon gezien maar die sla ik dus over, net als guhl.
Ik ga kijken naar fudge, ivy en osmo.
En zal uiteraard ook aan mijn kapster vragen welke zij het beste lijkt voor mijn haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik altijd Guhl om mijn geelblonde haar lichtblond te krijgen. Heb ook het idee dat mijn haar daar iets meer textuur van krijgt, het voelt wat dikker aan.
Ik heb die van wella Recharge cool blonde altijd gebruikt. Super shampoo en droogt minder uit. Wel raad ik je aan regelmatig een masker te gebruiken. Wat ook fijn is; een olaplex herstel behandeling (Google maar eens op olaplex ) dit herstelt het haar van kleuren.
Om de kleur optimaal te behouden kun je er ook voor kiezen in overleg met je kapper bij het terug lopen van de kleur een “toner” te laten zetten. Deze frist de grijze gloed weer op en hoef je t niet weer te verfen.
Hele lijst maar het is ook wel wat werk om die kleur mooi te houden zonder dat het geel wordt of op den duur paars uitslaat van de shampoos
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk is het Fudge geworden en deze is echt heel erg goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven