Mode & Beauty alle pijlers

Dresscode Turkse bruiloft

04-06-2019 11:46 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben uitgenodigd voor een Turkse bruiloft eind deze maand waar ik superveel zin in heb. Ik heb alleen geen idee wat ik aanmoet.

Weet dat je lekker uit mag pakken qua jurk, make-up, etc. Ben daar gelukkig niet vies van!

Mijn vraag was meer van zijn er bepaalde dingen of kleuren (behalve wit) die niet kunnen? Dit wordt mijn eerste keer dat ik naar een Turkse bruiloft ga namelijk en wil het wel goed doen haha.

Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het vergelijken met 'gala'.
Alle reacties Link kopieren
Of even informeren bij de ceremoniemeester of zo. Dan weet je het zeker.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met een Marokkaanse bruid op stap geweest. Ergens in Marokko een jurk gehuurd. En de bruid koos mij een witte jurk.. zelfs droeg ze zeven jurken, waarvan twee witte...
Op die bruiloft mocht je dus in witte jurk..
Vraag gewoon even na met een foto bij de ceremoniemeester of de bruid zelf..
Alle reacties Link kopieren
Ah thanks voor de tips! Het probleem is alleen dat ik het bruidspaar niet ken, ik ga met mijn vriend mee (hij kent de bruidegom).
Angelahh schreef:
04-06-2019 11:56
Ah thanks voor de tips! Het probleem is alleen dat ik het bruidspaar niet ken, ik ga met mijn vriend mee (hij kent de bruidegom).

Nou, dan vraag je even aan je vriend het telefoonnummer van de ceremoniemeester :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou donker rood blauw jade groen doen, ik ben half turks :-D

Niet te bloot open gaan maar idd vraag even na bij je vriend dat hij het even vraagt.
Nou als het een bruiloft is waar de bruid zelf 7 verschillende jurken draagt zou ik zelf een mooie galajurk kiezen zoals hieronder

http://www.amormoda.nl/tag/Turkse-Galajurken-Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
de ene Turkse bruiloft is de andere Turkse bruiloft niet. Vraag het de ceremoniemeester, het bruidspaar of de familie eens.

Het maakt nogal verschil of dat je naar een bruiloft gaat van mensen met een Turkse achtergrond. of een zwaar religieuze Turkse bruiloft.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad een mooie lange galajurk. Ik zou geen jurkje met een kort strak lijfje aantrekken :)
Alle reacties Link kopieren
ik zou voor superneutraal lang gaan, dus geen sexy zwart of rood of knalroze opvallende toestanden, je wil de bruid ook niet overtroeven met borduursel/kant en bling trouwens. Geen wit maar eerder iets als lichtgroen, lila of zalm en dergelijk soort standaard ingetogen toestanden. Met (gouden)sieraden hoef je je dan weer niet in te houden lijkt me en qua haar, make-up en nagels ook niet. Een stijltang gebruiken is erbij horen... Neem verder een paar chique hoge dunne hakken mee en rijk versierde ballerina's voor het einde van de avond. Veel plezier!
turquasi wijzigde dit bericht op 04-06-2019 12:36
0.45% gewijzigd
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
poppiejoppie schreef:
04-06-2019 12:32
Nou als het een bruiloft is waar de bruid zelf 7 verschillende jurken draagt zou ik zelf een mooie galajurk kiezen zoals hieronder

http://www.amormoda.nl/tag/Turkse-Galajurken-Rotterdam
Ik ben wel eens op Turkse bruiloften geweest waar je met dit soort jurken de plank volledig mis zou slaan.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
04-06-2019 12:36
Ik ben wel eens op Turkse bruiloften geweest waar je met dit soort jurken de plank volledig mis zou slaan.
Lees eerste zin in mijn bericht.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
04-06-2019 12:35
de ene Turkse bruiloft is de andere Turkse bruiloft niet. Vraag het de ceremoniemeester, het bruidspaar of de familie eens.

Het maakt nogal verschil of dat je naar een bruiloft gaat van mensen met een Turkse achtergrond. of een zwaar religieuze Turkse bruiloft.

Dit.
ofwel: als iemand in Turkijke vraagt hoe je je moet kleden bij een Nederlandse bruiloft, is het toch ook niet zo dat er maar één goed antwoord mogelijk is (omdat 'een' Nederlandse bruiloft ook nogal uiteenlopend gevierd kan worden)?
Ik was ooit op een bruiloft waar een Saudische vrouw te gast was in prachtig lichtpaarse met geelgouden lange creatie, lichtpaarse soort van tulband erboven. Het was een mooie vrouw, maar in die creatie was ze oogverblindend.
Echt zo’n WoW vrouw. Anderen waren wat minder uitbundig, maar het is wel wat kleuriger en gala achtiger dan wij gewend zijn.
Zelf had ik een zwart kanten hoofddoek, zwart shirtje, wit colbertje, en witte lange rok.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het even navragen inderdaad. Bedankt allemaal!

Dacht inderdaad aan een chique maar toch ‘simpele’ lange jurk en dan sieraden, make-up, enz. wat uitbundiger.
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn collega’s en ik doen: standaard heel veel extra bling in handtasje of clutch proppen. En een extra paar schoenen in de kofferbak. En dan eerst vanuit de auto loeren naar andere arriverende gasten :-)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Er zijn al zoveel verschillen qua Turkse bruiloften, en dan worden hier Marokkaanse en Saudische bruiloften aangehaald. Als iemand vraagt naar een Nederlandse bruiloft heb je er toch ook niets aan om te horen hoe het in Finland of Griekenland gaat?
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
04-06-2019 22:04
Er zijn al zoveel verschillen qua Turkse bruiloften, en dan worden hier Marokkaanse en Saudische bruiloften aangehaald. Als iemand vraagt naar een Nederlandse bruiloft heb je er toch ook niets aan om te horen hoe het in Finland of Griekenland gaat?
Inderdaad is nogal een verschil.
Was een Saudische gast, geen Saudische bruiloft. Het was een islamitische bruiloft in al Ahzar. Het Vaticaan van de soenitische islam.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-06-2019 22:01
Wat mijn collega’s en ik doen: standaard heel veel extra bling in handtasje of clutch proppen. En een extra paar schoenen in de kofferbak. En dan eerst vanuit de auto loeren naar andere arriverende gasten :-)
Slim! :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kan elke kleur wel. En inderdaad, lekker uitpakken mag, aan de familie/ vriendenkring kan je wellicht wel aflezen of decolleté/ blote armen gewenst zijn.
Nog een tip: laat je haar mooi doen, dat is wel gebruikelijk onder Turkse dames. Helemaal opgestoken hoeft niet maar laat het in ieder geval mooi föhnen.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Angelahh schreef:
04-06-2019 11:46
Hallo allemaal,

Ik ben uitgenodigd voor een Turkse bruiloft eind deze maand waar ik superveel zin in heb. Ik heb alleen geen idee wat ik aanmoet.

Weet dat je lekker uit mag pakken qua jurk, make-up, etc. Ben daar gelukkig niet vies van!

Mijn vraag was meer van zijn er bepaalde dingen of kleuren (behalve wit) die niet kunnen? Dit wordt mijn eerste keer dat ik naar een Turkse bruiloft ga namelijk en wil het wel goed doen haha.

Dankjewel!
Hoi,
Ik ben zelf Turks. Gewoon iets sjieks aan en indd haar laten stijlen o.i.d., maar ik zou niet voor lang gaan. Dat doen familieleden of hele goede kennissen aan ;)
En cadeau's voor het bruidspaar laten wij altijd omroepen door de microfoon..dus je hoort wie wat geeft en dus bijv.ook hoeveel geld iemand aan t bruidspaar geeft :)
Heel veel plezier!
Gaaf, ben benieuwd wat het wordt to, dat laat je nog weten toch? Toch? Met plaatjes enzo :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven