Mode & Beauty alle pijlers

Oplossing zere hiel in (wandel)schoenen

04-06-2019 13:39 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik krijg in heel veel schoenen altijd erg last van mijn hielen.
Zowel in snowboots, wandelschoenen als in mijn sneakers.

Passende schoenen zijn sowieso altijd al een ramp dus ik zou graag een oplossing zoeken voor mijn huidige schoenen.

Voorheen gebruikte ik dan van die blaren pleisters van de Action. Maar tegenwoordig zitten daar nog maar drie van in een pakje en de rest kleine pleistertjes waar ik niks mee doe.

Zouden die siliconen kussentjes die je overal op internet tegenwoordig ziet echt helpen?
Deze zijn eigenlijk voor pumps dus ik weet niet of dit in een wandelschoen past.

Wie heeft er tips of ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Compeed blarenpleisters gebruiken wellicht? Krijg je blaren? Of gebruik je de compeed als een soort kussentje? Tegen blaren en schuren helpt netjes aftapen ook. En goede wandelsokken helpen ook en zijn vaak ook dikker, dus meer demping. Maar vertel eens wat meer over de klachten die je krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Als je snel blaren krijgt, kun je ook een dun pantysokje onder je gewone sok aandoen. Ik heb ook wel eens stukken tape gebruikt die je normaal gebruikt om gaasjes vast te plakken. Zo'n papierachtige.
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een wondje op mijn hiel die gaat bloeden.
Ik gebruik de pleister als bescherming van de hiel ter voorkoming van dat wondje en bloeden. Tapen lijkt mij vooral tijdens onze reizen heel veel gedoe, ook omdat ik zeker niet de hele dag wandelschoenen aan heb maar ze alleen aan doe als het noodzakelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Misschien een keer naar de podotherapeut om te kijken waar het aan ligt?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zooltjes gekregen die vervolgens door hun niet goed op maat gemaakt zijn, mee terug geweest. En kreeg ze toen terug gestuurd zonder dat er iets aan veranderd was dus daar heb ik geen hoop meer op.

Op zich red ik mij wel, alleen in het geval dat ik dus echt ga wandelen en dergelijke is het lastig en daar zoek ik een oplossing voor.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
04-06-2019 14:07
Ik heb zooltjes gekregen die vervolgens door hun niet goed op maat gemaakt zijn, mee terug geweest. En kreeg ze toen terug gestuurd zonder dat er iets aan veranderd was dus daar heb ik geen hoop meer op.

Op zich red ik mij wel, alleen in het geval dat ik dus echt ga wandelen en dergelijke is het lastig en daar zoek ik een oplossing voor.
Van wie heb je die zooltjes gekregen? Van de podotherapeut?
Dan is het wel heel slordig!!
Alle reacties Link kopieren
Al eens wandelwol geprobeerd? https://www.wandelwol.nl/wandelwol/gebruik/
Ideaal spul, en neen, ik heb geen aandelen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ja van de podotherapeut of iets in die geest. Echt aan laten meten dus.
Aangesloten bij de zorgverzekeraar en zelf ook flink voor moeten betalen.
Ze zijn ongeveer twee maten te lang en zouden ingekort worden.
Niet gebeurd dus.

Ik ga naar wandelwol kijken, bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Compeed blarenpleisters zijn echt fijn in het gebruik, vind ik. Die werken ook goed als de blaar open is (dan is het ook een wond, alleen bloedt die niet, lekt wel blaarvocht). Je kunt ze mooi strak plakken en ze zijn huidkleurig, dus ook niet opvallend als je daarna een mooiere schoen aan doet.
Alle reacties Link kopieren
Is die compeed ook verkrijgbaar in van die hele grote rondjes?
Die wandelwol is voor tussen je tenen, ik snap nog niet helemaal hoe dit de hiel verlicht.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
04-06-2019 15:04
Is die compeed ook verkrijgbaar in van die hele grote rondjes?
Die wandelwol is voor tussen je tenen, ik snap nog niet helemaal hoe dit de hiel verlicht.
De grootste die ik ken qua maat zijn ovaal en dan ongeveer 4 bij 3 cm. Ik weet niet of dat groot genoeg is?
Heb je al eens de Bridgedale Base Layer Coolmax Liner geprobeerd? Ik had ze afgelopen weekend aan om mijn wandelschoenen in te lopen (niet een hele dag nog) en voor het eerst van mijn leven geen blaren!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Loop je je schoenen wel steeds goed in? Nieuwe schoenen in huis af en toe aandoen en buiten kleinere stukjes mee lopen. Je schoenen gaan dan naar je voeten staan, worden soepeler/ minder stug met goede kans op minder of geen last.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
04-06-2019 14:28
Ja van de podotherapeut of iets in die geest. Echt aan laten meten dus.
Aangesloten bij de zorgverzekeraar en zelf ook flink voor moeten betalen.
Ze zijn ongeveer twee maten te lang en zouden ingekort worden.
Niet gebeurd dus.

Ik ga naar wandelwol kijken, bedankt.

Dan moet je toch gewoon (nog een keer) een klacht indienen! Je hebt er een hoop voor betaald.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik loop ze zeker goed in. Mijn wandelschoenen zijn al aantal jaar oud nu ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat probleem ook, maar ik doe altijd standaard leukoplast van te voren op mijn hielen.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
04-06-2019 15:04
Is die compeed ook verkrijgbaar in van die hele grote rondjes?
Die wandelwol is voor tussen je tenen, ik snap nog niet helemaal hoe dit de hiel verlicht.
Je kunt het ook op je hiel gebruiken. Het prettige is dat het zich hecht aan je sok, dus het blijft prima op zijn plaats zitten.
Alle reacties Link kopieren
Preventief pleisterspray gebruiken wil ook nog wel eens helpen. Dit vooral niet doen als je al een wond hebt (kan dan niet meer ademen), maar preventief doet t wonderen bij mij..
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat bredere schoenen dragen? Als je schoenen te smal zijn dan zal de rand om je voet gaan spannen waardoor ook de hielrand naar voren wordt getrokken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal ik ga de tips even goed bekijken. Ik draag al brede schoenen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Barefoot schoenen. Nooit meer last van blaren of pijnlijke voeten!
Alle reacties Link kopieren
De zooltjes worden op maat gemaakt.
Het lijkt mij dat de zooltjes juist wel de goede maat hebben en dat jouw zere hielen komen door te kleine schoenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 40. Meestal schoenen maat 41 en, de zolen waren ongeveer maat 42. Ze pasten ook niet in mijn speciaal aangeschafte dure schoenen ervoor van Durea. Ik heb de juiste maat schoenen. Als ze breed genoeg zijn heb ik maat 40. Als ik mijn voeten op de zolen zet zijn ze zeker een maat te lang.....
Alle reacties Link kopieren
Je teen hoort ook niet tegen de voorkant van de schoen te zitten. Daar moet je ruimte over houden.

Je zooltje moet dus ook langer zijn dan je voet.

Is je voet opgemeten in de schoenenwinkel?

Of heb je zelf bedacht wat de goede maat was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven