Mode & Beauty alle pijlers

Schoonmaken puntenslijper oogpotlood

07-06-2019 19:53 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

De titel zegt het al, hoe maken jullie de puntenslijper van je oogpotlood schoon na gebruik? Bij mij lukt het dus niet. Ik zorg er altijd voor dat mijn oogpotlood eerst een paar uur in de diepvries ligt voordat ik ga slijpen, zodat die punt hard is, maar na gebruik blijven er hoe dan ook altijd stukjes van de punt tussen die mesjes zitten en wat ik ook probeer -met een tandenstoker of stukje keukenrol of zo- het lukt me nooit om die puntenslijper goed schoon te krijgen en ik kan ook niet iedere keer een nieuwe kopen, ook al zijn ze heel goedkoop. Iemand een idee?? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik maak 'm nooit schoon en gebruik 'm al jaren. Die stukjes laat ik gewoon zitten.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Goed uitkloppen en schoonmaken met oogreinigingsdoekjes.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Onder de kraan? Geen idee. Ik had als kind ook puntenslijpers voor mijn potloden, die klopte je na gebruik gewoon uit. Is dat met een oogpotlood anders dan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Wattenstokjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb verschillende merken oogpotlood geprobeerd en iedere keer is het hetzelfde probleem. Er blijven kleine stukjes van de punt tussen die mesjes en rondom tussen het plastic zitten en, ook al was mijn potlood ijskoud, die stukjes kleven als het ware aan de mesjes. En hoe meer ik probeer het schoon te krijgen, hoe meer ik die kleverige stukjes als het ware tussen die mesjes en het plastic duw. Ik zal in iedere geval eens die oogreinigingsdoekjes proberen. Wie weet helpt dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een mini swiffer duster die ik erlangs haal. Ooit gekocht in Brasil. Volgens mij is het bedoelt voor de wenkbrauwen maar het is van zulk zacht harig materiaal. Mini swiffer dus. 😆 Misschien kan je zoiets ergens vinden. Verder haal ik er ook vaak zeep langs etc
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn hele make-up carrière nog nooit mijn puntenslijper schoongemaakt :-$
Kwasten maak ik geregeld schoon maar werkelijk nog nooit in me opgekomen om die schoon te maken. Ik bewaar hem wel in een oud pillenpotje zodat mijn toilettas schoon blijft.
Potlood heb ik ook nog nooit in de vriezer gedaan.
Geen idee, ik maak die van mij nooit schoon, om die reden bewaar ik de puntenslijper in een plastic zakje.
Alle reacties Link kopieren
Oude tandenborstel, afwasmiddel en zo heet mogelijk water.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien met een tandenborstel?
Afspoelen onder de kraan.
Borsteltje en doekje.. maar echt 1x per jaar als mijn mini make-uptasje uit zoek.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een dichte puntenslijper van Bourjois, dus de eventuele brokjes blijven in het doosje. Af en toe leegmaken en dan eventueel met een wattenstokje even over het mesje gaan.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
07-06-2019 19:57
Onder de kraan? Geen idee. Ik had als kind ook puntenslijpers voor mijn potloden, die klopte je na gebruik gewoon uit. Is dat met een oogpotlood anders dan?
Oogpotlood is veel zachter dan gewoon potlood, waardoor het met slijpen aan het mesje van de slijper blijft plakken, met gewoon potlood heb je dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Koffiepot schreef:
07-06-2019 20:51
Oogpotlood is veel zachter dan gewoon potlood, waardoor het met slijpen aan het mesje van de slijper blijft plakken, met gewoon potlood heb je dat niet.
Dan haal je een oude tandenborstel langs dat mesje, klaar.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
07-06-2019 20:05
Ik heb in mijn hele make-up carrière nog nooit mijn puntenslijper schoongemaakt :-$
Kwasten maak ik geregeld schoon maar werkelijk nog nooit in me opgekomen om die schoon te maken. Ik bewaar hem wel in een oud pillenpotje zodat mijn toilettas schoon blijft.
Potlood heb ik ook nog nooit in de vriezer gedaan.

Dit! Ik heb me dit ook werkelijk nooit afgevraagd.

Maar ik zou het aanpakken met een tandenborstel en wat shampoo. Ik maak mijn kwasten ook schoon met (baby)shampoo, werkt prima.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Ik doop een wattenstaafje in 96% alcohol (glazen potje 'alcohol ketonatus' van Kruidvat) en maak het daar zo goed als mogelijk mee schoon.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi hem regelmatig even in de vaatwasser
Probeer eens interdentale ragers. Liggen bij de tandfloss.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven