Mode & Beauty alle pijlers

Welke sauna is een aanrader (of welke juist niet)?

13-06-2019 22:30 59 berichten
Naar aanleiding van de Postcodeloterij-uitstapjes-cadeaubon, waar je onder andere kan kiezen voor een dagkaart voor onderstaande wellnessresorts, vroeg ik me af welke ervaring jullie hebben met deze sauna’s; welke zouden jullie kiezen, even ongeacht de afstand?

Elysium (Bleiswijk)
Zwaluwhoeve (Hierden)
Veluwse Bron (Emst)
SpaWell (Peize)
SpaPuur (Tilburg)
SpaWeesp (Weesp)
Thermen Holiday (Schiedam)
Wellnessresort Helmond (Helmond)
Thermen Bussloo (Voorst)
Wellnessboot Mill (Mill)
Thermen Soesterberg (Soesterberg)
Wellnessresort Sittard (Sittard)
Wellnessresort Leiden (Leiden)
Wellnessresort Goes (Goes)
Wellnessresort Roosendaal (Roosendaal)
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor heel veel goeds over de welnessboot in mill.

Elysium is groot en vaak druk maar wel erg compleet, ben er een paar keer geweest.

Zwaluwhoeve was eens maar nooit weer. Vreemde gasten, onvriendelijke personeel, veel kapot, de hottube was koud enz.
Daar ga ik echt nooit meer heen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Ik ken ze lang niet allemaal maar:

Zwaluwhoeve in ieder geval NIET, NEVER, NOOIT meer. Al kreeg ik geld toe.
Daar komt zulk raar publiek vind ik. En maar kleppen en maar kleppen in de stiltesauna's en wie er wat van durft te zeggen krijgt een grote bek.

Veluwse Bron (Emst) vind ik fijn. Alleen doordeweeks. In het weekend véél te vol.

SpaWell (Peize) ook een fijne sauna (als er niks in de fik staat)

Thermen Bussloo (Voorst) ook fijn. Doordeweeks.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
13-06-2019 22:33
Ik hoor heel veel goeds over de welnessboot in mill.

Elysium is groot en vaak druk maar wel erg compleet, ben er een paar keer geweest.

Zwaluwhoeve was eens maar nooit weer. Vreemde gasten, onvriendelijke personeel, veel kapot, de hottube was koud enz.
Daar ga ik echt nooit meer heen.
Dit wilde ik ook typen. Veluwse bron vind ik ook een aanrader en ik vond de drukte bij elysium meevallen de 2x dat ik ben geweest.

Heb de mill ook 2x bezocht, hele fijne sfeer en uitgebreide sauna.
Leiden is erg fijn, maar niet voor 10-22 vermaak.
Elysium is druk.
Roosendaal is ook klein.
Thermen Holiday was prima, maar is lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Bussloo is ook fijne plek vond ik. Kan ook erg druk zijn maar het is ook maar net wanneer je gaat
Thermen Sosterberg is eigendom van Thermen Bussloo (althans de groep erachter). Vind het zelf wel een goede sauna, wel flink gegroeid de laatste paar jaar. Doordeweeks uiteraard rustiger dan in het weekend, elke dinsdag badkledingdag (niet mijn ding maar je moet het maar net weten).
Alle reacties Link kopieren
Saré (Oldenzaal) niet zo groot en middenin de bossen.. de beste aufguss daar vind ik!

Bussloo ook een favoriet.. maar soms ook echt te druk.. zoutwaterbad is wel tof!

Thermen Soesterberg laatst voor het eerst geweest, ook nice :)
Alle reacties Link kopieren
Vooral je favo sauna hier noemen, wordt het vanzelf lekker druk!
Such fun!1
Enigme schreef:
13-06-2019 22:44
Saré (Oldenzaal) niet zo groot en middenin de bossen.. de beste aufguss daar vind ik!

Waar zie jij die in de OP staan dan? :biggrin:
MarindaH schreef:
13-06-2019 22:45
Vooral je favo sauna hier noemen, wordt het vanzelf lekker druk!

Mijn favoriete staat niet de in de openingspost, die doet niet mee aan deze actie :biggrin:
Zelf ken ik uit deze lijst de Wellnessboot in Mill. De hottubs waren niet echt hot, eerder net op het randje van aangenaam. Water kan je maar op een punt verkrijgen, bijna bovenin bij de horeca. Voor de rest dikke prima, heb mij er goed vermaakt.
Alle reacties Link kopieren
Nu 2x bij Soesterberg geweest. Erg veel sauna’s, verschillende zwembaden binnen en buiten, een zwemvijver en een saunatheater waar ze een soort opgietingsshow doen. Niet mijn ding, maar er stonden iedere keer mensen te wachten, dus het zal wel in een behoefte voldoen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Soesterberg vind ik te groot voor mijn smaak (mis de oude :( ), maar wel mooi en fijn.

Leiden vond ik verschrikkelijk. Het water in het zwembad en jacuzzi was niet lekker op temperatuur.
Maar bovenal het geluid. In één van de sauna's hoorde je heel duidelijk het restaurant er boven en er was geen sauna waar het echt stil was, omdat je zelfs de voetstappen van een gang verderop hoorde galmen.
Dat is het nadeel van in een flat waarschijnlijk. Locatie wel goed en mooi.

Zwaluwhoeve alleen doen op een doordeweekse dag met slecht weer en dan alleen de sauna's buiten, dan heb je het nog enigszins rustig.

Weesp vond ik aantal jaar geleden fijn, maar laatste recensies die ik las waren minder.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
13-06-2019 22:45
Vooral je favo sauna hier noemen, wordt het vanzelf lekker druk!
Nou we hadden een hele fijn rustige sauna. Badenkaart enz.
Totdat we er op een dag voor een dichte duur stonden. failliet was zeker te vaak te rustig.
Geld van de badenkaart kregen we niet retour helaas.

Hebben nu een andere fijne sauna en maak me altijd een beetje zorgen als het rustig is.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Elysium : teveel efteling. Loop me altijd rot te zoeken daar met al die gangetjes en geen hete sauna's
Zwaluwhoeve: ooit 1x geweest. Wil er nog niet dood gevonden worden.
Thermen Holiday: afgelopen zondag nog geweest. Prima complex.
Thermen Bussloo: hele mooie fijne sauna.
Thermen Soesterberg: mooi, nieuw, groot.
ik geef mn bek ook maar een douw
Goes en mill beide goed
Thermen holliday is achteruit gegaan. Bv bijna geen lekkere hangplekken meer in t restaurant en tegen vijven komen er groepen mensen binnen die elkaar luidruchtig kennen. Kaarthouders of zo. Leuk voor hen, maar veel geklets en geschreeuw in de baden.
Ellysium is best goed. Vooral het zoutbad. Ik verdwaal er steeds.
Leiden leuk voor een paar uurtjes. Goed eten.
Soesterberg is top vind ik. Heerlijk bosbad.
Stond Busloo erbij? Ook niet verkeerd hoor, maar een hotel arrangement met eten zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij wilden laatst naar Peize, maar kregen niet duidelijk WAT de entreeprijs nou eigenlijk was.

Ze werken met een "flexibel systeem". Is het drukker, dan wordt het duurder, of zoiets.


De ene keer is een bepaalde dag € 22,50, een week later € 31,50 of € 34,50.

De groeten, dan gaan we lekker naar Dalhuus in Wildervanksterdallen. Vaste prijs en goed betaalbare menukaart.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Soesterberg en Emst vind ik fijne sauna's.
Weesp en de Zwaluwhoeve ga ik niet meer heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Mill leuk voor een keer maar mij te propperig en ik hou ook niet van al die trappen en doorgangetjes. Weinig buitenruimte. Beetje een doolhof. Restaurant ook propperig en deed benauwd aan, niet erg relaxed.

Mijn favoriet uit dit lijstje is Veluwse Bron. Heel groot en ruim. Mooi gelegen ook, aan het water met enorm veel buitenruimte en veel groen. Ik ben er nog nooit in de winter geweest, geen idee of het binnen ook zo ruim is.

Soesterberg ben ik sinds de verhuizing niet meer geweest. Hoor van vriendin dat met name buiten een stuk minder mooi en groen is dan voorheen.
impala wijzigde dit bericht op 13-06-2019 23:43
21.67% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben pas naar Soesterberg geweest heeerlijk :proud: voelde bijna alsof ik op vakantie was.

Eerst voelde het een beetje ongemakkelijk naakt zijn maar je went er snel aan haha
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Elysium de laatste jaren slechte ervaring mee, brutaal personeel, vieze gedeeltes en koude sauna’s en koude douches.
En verder vaak te druk. Jammer

Schiedam erg prettig en over het algemeen rustig
Veluwse bron is absoluut een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
13-06-2019 22:47
Nu 2x bij Soesterberg geweest. Erg veel sauna’s, verschillende zwembaden binnen en buiten, een zwemvijver en een saunatheater waar ze een soort opgietingsshow doen. Niet mijn ding, maar er stonden iedere keer mensen te wachten, dus het zal wel in een behoefte voldoen.
Vroeger ging ik daar graag naar toe. Ze hadden en hele mooie tuin met zwembad. Sinds ze in het "nieuwe" gebouw zitten, vind ik er niks meer aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven