Mode & Beauty alle pijlers

Slippers en “haakjes/haaltjes” hakken

16-06-2019 07:18 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Steeds als ik slippers draag krijg ik op mijn hakken “haaltjes”. Doet geen pijn maar is wel irritant.
Schuren met eeltvijl helpt maar alleen maar tot ik weer slippers draag.
Iemand enig idee hoe ik het voorkom (behalve door geen slippers meer te dragen ;-)) en ik ben ook wel benieuwd of meer mensen dat hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb exact hetzelfde en smeer me af en toe rot met vette crème maar heb niet het idee dat het echt helpt.
Ik heb het ook. Het is simpelweg eelt, en eelt is nu eenmaal ruw met haaltjes. Goed bijhouden met vijl om erger te voorkomen is volgens mij de enige oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Een lotgenoot! Nu wachten we samen op de oplossing....
Alle reacties Link kopieren
Elektrische roterende vijl werkt erg goed om eelt te verwijderen. Super zachte voetjes. Je hebt de extra grof rollers, die gebruik ik altijd bij de hiel.
Alle reacties Link kopieren
Komt echt doordat je geen sokken draagt en het vocht makkelijk weg kan waardoor het als een razende uitdroogt.
Ik vind deze crème wel goed werken.

Afbeelding

https://www.scholl.nl/voetverzorging/ee ... nde-creme/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Ik stond pas in de winkel met zo'n elektrische roterende vijl in mijn hand, Scholl meen ik. Ik vond ze vrij duur, en heb ook het idee dat je snel te ver vijlt. Is dat zo? Zit er ook verschil tussen de verschillende modellen van Scholl? Ik zie blauw, roze en geel. En weet iemand of die goedkopere van Kruidvat ook zijn werk doet?
CommonSense schreef:
16-06-2019 10:16
Ik stond pas in de winkel met zo'n elektrische roterende vijl in mijn hand, Scholl meen ik. Ik vond ze vrij duur, en heb ook het idee dat je snel te ver vijlt. Is dat zo? Zit er ook verschil tussen de verschillende modellen van Scholl? Ik zie blauw, roze en geel. En weet iemand of die goedkopere van Kruidvat ook zijn werk doet?
Nee, juist amper. Zelfs de grove rollers. Het is meer voor wat gladdere voeten maar echt eelt verwijderen en zeker niet te veel..doe je niet met die rollers.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
16-06-2019 10:16
Ik stond pas in de winkel met zo'n elektrische roterende vijl in mijn hand, Scholl meen ik. Ik vond ze vrij duur, en heb ook het idee dat je snel te ver vijlt. Is dat zo? Zit er ook verschil tussen de verschillende modellen van Scholl? Ik zie blauw, roze en geel. En weet iemand of die goedkopere van Kruidvat ook zijn werk doet?
Ik denk het wel hoor. Heb die van Scholl jaren geleden gekocht in de aanbieding en nu via AliExpress navullingen voor weinig. Werkt prima.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 10:18
Nee, juist amper. Zelfs de grove rollers. Het is meer voor wat gladdere voeten maar echt eelt verwijderen en zeker niet te veel..doe je niet met die rollers.
Dat is niet mijn ervaring. Ik rol wel een half uurtje per voet en ik doe er een kleedje onder want overal eelt korrels, yuk. Geen eelt meer, tenminste, een dun laagje moet je wel laten zitten anders doet het pijn met lopen.
Alle reacties Link kopieren
CommonSense schreef:
16-06-2019 10:16
Ik stond pas in de winkel met zo'n elektrische roterende vijl in mijn hand, Scholl meen ik. Ik vond ze vrij duur, en heb ook het idee dat je snel te ver vijlt. Is dat zo? Zit er ook verschil tussen de verschillende modellen van Scholl? Ik zie blauw, roze en geel. En weet iemand of die goedkopere van Kruidvat ook zijn werk doet?
Ik heb de roze maar heb hem al een paar jaar en is aan vervanging toe. Ik neem de grove rollers en de fijnere. Gebruik het zo’n 2 keer per week. Ik heb altijd hoge hakken aan en in de zomer open schoenen dus wil het goed bijhouden.
Sjulia schreef:
16-06-2019 10:24
Dat is niet mijn ervaring. Ik rol wel een half uurtje per voet en ik doe er een kleedje onder want overal eelt korrels, yuk. Geen eelt meer, tenminste, een dun laagje moet je wel laten zitten anders doet het pijn met lopen.
Mijn ervaring is dat je na het rollen er ook van alles af is maar dat echte dikke eelt er niet mee verdwijnt. En dat je ook niet met die rollers te veel kan afvijlen. En van die kloven verdwijnen er ook niet mee. Dat moet je vooral smeren.

Ze worden wel lekker glad.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 10:57
9.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een gewone handvijl van Scholl (zo’n witte met twee zwarte schuurstukjes) gaat sneller dan een elektrische.
Thx voor jullie ervaringen. Ik ga het toch maar eens proberen. Loop de hele zomer op slippers, en wil niet weer eelt met scheuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds een paar maanden Gewohl Lipidro Crème. Hele fijne zachte voeten zonder haaltjes. Hoef ook minder vaak te raspen.
Je voeten dagelijks insmeren met een vette crème doet al heel veel.
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 10:54
Mijn ervaring is dat je na het rollen er ook van alles af is maar dat echte dikke eelt er niet mee verdwijnt. En dat je ook niet met die rollers te veel kan afvijlen. En van die kloven verdwijnen er ook niet mee. Dat moet je vooral smeren.

Ze worden wel lekker glad.
Ik heb de zolen van mn ex-man ermee gedaan en dat waren toch behoorlijke eeltplakaten (lekker goor woord :-S)). Werkte prima.
Heb nu net 'n tweede gekocht, ding is 4 jaar oud geworden.
Ik vind t erg goed.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-06-2019 10:18
Nee, juist amper. Zelfs de grove rollers. Het is meer voor wat gladdere voeten maar echt eelt verwijderen en zeker niet te veel..doe je niet met die rollers.
eens !
Mijn hele leven last van gehad en nu een handcreme gevonden die prima werkt om eelt en kloofjes tegen te gaan en nog lekker ruikt ook: Treaclemoon Marshmallow Heaven handcreme, bij Etos, het Kruidvat i.i.g. te koop voor extra droge handen.

Kwam er toevallig achter omdat ik na het douchen het teveel aan handcreme op mijn handpalmen op mijn hielen smeerde om er vanaf te zijn :)
Sinds die tijd nog geen eelt of kloofjes gehad, wel was ik onder de douche mijn voeten met scrubcreme of zo'n ruwe handschoen.

Ik vind die creme van Gehwohl tegen kloofjes en eelt ook heel goed werken maar de geur die er vanaf komt.. O_o
Alle reacties Link kopieren
Eeltplakken, schraapsel, behoorlijk goor. Pedicure?
Alle reacties Link kopieren
Eeltplakken, schraapsel, behoorlijk goor. Pedicure?
Bijhouden, met een puimsteentje ff snel elke keer onder de douche en regelmatig smeren met een (anti)klovencreme.
Ik had dit ook altijd in de zomer en ga nu 1 x in de 2 maanden naar een pedicure en daarnaast smeer ik elke dag na het douchen met Gehwol balsem voor droge en gesprongen huid, nooit meer last gehad!
Alle reacties Link kopieren
Dank allen, ik ga smeren
Ik heb uiteindelijk zo'n Kruidvat eigen merk elektrische roterende vijl gekocht. Zojuist voor het eerst gebruikt en ik vind het geweldig! Het haalt vrij gemakkelijk eelt weg, zonder dat je je in rare bochten moet wringen of je een ongeluk zit te vijlen. Wel een stoffig klusje zeg, maar ik doe het gewoon buiten :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven