Mode & Beauty alle pijlers

Ghassoul klei voor je haar te wassen

20-06-2019 12:49 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was mijn haar al een tijd met ghassoul klei maar het breekt een beetje af. Heeft iemand tips voor een andere betere klei of een zeepvrij en natuurlijk product voor het haar?
Hoe werkt dat, je haar wassen met klei? Ik gebruik een shampoo-blok, bevalt mij prima..
Alle reacties Link kopieren
Oh vreselijk. Ik heb het ook maanden geprobeerd en kreeg er, buiten het geklieder om, touwhaar van.
Ik ben over gegaan op natuurlijke shampoo.
Alle reacties Link kopieren
MallePietje75 schreef:
20-06-2019 17:46
Hoe werkt dat, je haar wassen met klei? Ik gebruik een shampoo-blok, bevalt mij prima..
Mijn Marokkaanse moeder gebruikte vroeger ook Ghassoul (soort zand) om jezelf mee te wassen. Toen de familie naar de stad verhuisde, stapten ze al snel over naar shampoo ;) eigenlijk pak je dan gewoon de brokken klei of poeder (als het gemalen is) en meng je dat met water in een kommetje oid en stop het je in je haar. Daarna goed uitspoelen. Het is even een klus. Anderen stoppen het volgens mij zo in het haar en dan uitspoelen, maar zo heb ik het meegekregen. Ze gebruikten het 1 keer per week oid, maar sommigen 1 x per twee weken, al dan niet langer. Echt niet vaker want je krijgt er touwachtig haar van. Dan moet je weer een beetje olijfolie bij doen wil je het een beetje kunnen kammen..

Ik lees mee! In het verleden wel eens shampoo van de Tuinen gebruikt, maar ben ook op zoek naar echt iets natuurlijks.
anoniem_348741 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 00:12
Reden: Typo
0.30% gewijzigd
Ik heb een tijd Ghassoul gebruikt, om mijn haar mee te wassen, maar ook gewoon als masker na het douchen. Het maakte mijn haar altijd goed schoon en ben er nog steeds wel enthousiast over alleen vind ik het lastig te verkrijgen en wat prijzig.
Ik raad je aan om je haar met Indiase kruiden te wassen, op deze website kan je daar meer over lezen:

https://natuurlijkehaarverzorging.nl/je ... enpoeders/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven