Mode & Beauty alle pijlers

Scheren

23-06-2019 20:41 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe ouder ik word (niet dat ik nu bepaald oud ben), hoe lastiger het scheren lijkt te worden. Waar mijn haar allemaal zit, lijkt zich flink uit te breiden (lees: bikinilijn > bovenbenen/navel etc.).

Ik heb altijd scheermesjes van Venus gebruikt, maar gek genoeg krijg ik niet alle haren hiermee weg. Ook niet met nieuwe mesjes. Er blijven altijd haren achter in mijn oksel of op mijn benen. Daarnaast ook de Silkepil gebruikt voor mijn benen, maar dat deed me zo verschrikkelijk zeer dat ik dat er ook niet voor over heb.

Een vriendin van mij zweert bij mannenscheermesjes, maar ik wil eigenlijk weten wat jullie gebruiken/adviseren... Of misschien een scheerapparaat?
Ik gebruik de mach5 van Gilette , inderdaad voor mannen. Werkt perfect.
Alle reacties Link kopieren
Scheermes van mn man.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een epilator voor benen en oksels, de rest doe ik met Shark scheermesjes van de Lidl. Valt mij ook op dat ik richting Gremlin/Mogwai ga naar mate ik ouder word.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
23-06-2019 20:48
Ik gebruik een epilator voor benen en oksels, de rest doe ik met Shark scheermesjes van de Lidl. Valt mij ook op dat ik richting Gremlin/Mogwai ga naar mate ik ouder word.
Idiote vraag wellicht haha, maar hoe epileer je je oksels? Ik bedoel, mijn oksels zijn niet bepaald recht. En is dat niet heel pijnlijk?
Alle reacties Link kopieren
Maar wat geeft het of er nog een haartje zit?
Een mannen mesje scheert wel beter maar dan nog, ik mis ook wel eens het e.e.a. ... tja haha
Internagelaktisch
Madeliefjees schreef:
23-06-2019 20:44
Scheermes van mn man.
Ja, dat eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Yep.. scheermes van mijn man..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
En van welk merk is het scheermes dan?
Alle reacties Link kopieren
Epileren gaat na een paar keer echt heel veel minder pijn doen. Het is echt de moeite waard om door te zetten. Ik doe er alles mee, inclusief oksels en bovenlip (dat laatste blijft wel enorm pijnlijk, maar toch beter dan harsen). En bikinilijn betekent bij mij ook echt alleen bikinilijn. Ik ben een watje met pijn, en toch is het mij gelukt eraan te wennen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Schatkaart schreef:
23-06-2019 21:15
En van welk merk is het scheermes dan?
Gilette bij de mach mesjes horend (met vibrerend element erin voor gladder resultaat )
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de mannenscheermesjes van het eigen merk van het Kruidvat. Met 6 of 5 bladen (te lui om te gaan kijken :P )
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
23-06-2019 20:51
Idiote vraag wellicht haha, maar hoe epileer je je oksels? Ik bedoel, mijn oksels zijn niet bepaald recht. En is dat niet heel pijnlijk?
Met deze
Afbeelding

Nee, doet geen pijn maar is even wennen. Eerste keer 2 dagen na het scheren starten en dan een paar dagen achter elkaar doen. Dan ben je door het "ergste" heen en is eens per 2 weken voldoende. En ook van boven naar beneden, links naar rechts en vice versa. Okselhaar groeit veel kanten op.
tickel wijzigde dit bericht op 23-06-2019 21:46
8.75% gewijzigd
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
fayanna schreef:
23-06-2019 21:16
Epileren gaat na een paar keer echt heel veel minder pijn doen. Het is echt de moeite waard om door te zetten. Ik doe er alles mee, inclusief oksels en bovenlip (dat laatste blijft wel enorm pijnlijk, maar toch beter dan harsen). En bikinilijn betekent bij mij ook echt alleen bikinilijn. Ik ben een watje met pijn, en toch is het mij gelukt eraan te wennen.
Ja, dit!
Ik zou adviseren eerst een keer te laten waxen, en het dan bij te houden met een epilady. Is echt prima te doen, maar dan moet je niet wachten tot er weer een hele bos staat....
Arm omhoog zodat de huid zo strak mogelijk staat en dan snel epileren..... (idealiter heb je drie handen, maar ja....)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het trouwens gewoon met de 'kop' die voor je benen bedoeld is....beetje alle kant op rollen en ik heb alle haartjes te pakken. En sneller klaar, want groter oppervlakte.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat mijn oksels sowieso niet lukken met de Silkepil. Die is een stuk breder dan die van jou, Tickel.

Wax, welk merk bevalt jullie?
Even een tegenadvies. Ik heb een paar maanden benen en bikinilijn geëpileerd. Ging altijd goed. Heerlijke gladde huid. Alhoewel de benen echt uren duurde. Ik had een goed merk met goede recensies en was vrij duur. Toch 10x over dezelfde plek om 90% van de haren weg te scheren. Dus ik was altijd erg lang bezig. Wel heb ik dan blonde haartjes, dus die zie je wat lastiger.
Sinds ik stopte bij mijn bikinilijn en daar in die omgeving kreeg ik last van ingegroeide haren en paarse vlekjes. Er kwamen er steeds meer bij en ook echt hele ontstekingen. Ik heb toen advies opgezocht en de huid reageerde heftig op het epileren. Dat scheen vaker voor te komen. Er ontstaan dan soort pigmentvlekken. Ik epileer nu al bijna een jaar niet meer en ik heb nog steeds veel last van bultjes, ingegroeide haren en paarse vlekken, wat lijkt op littekens. Ik scheer dus helaas ook niet meer en echt alles erop gesmeerd, maar niks helpt. Paarse vlekjes blijven. Als ik dit had geweten had ik het nooit geëpileerd. Ik draag nu met zwemmen ook broekjes met pijpen, omdat het anders geen gezicht is.
Bikinilijn laat ik waxen, alles eraf. Dat doe ik al jaren, dus het komt ook niet snel terug. Echt zo zacht als een baby voel je je daarna.

Oksels epileer ik met een epilator van Philips. De mijne lijkt op deze: https://www.coolblue.nl/product/441164/ ... nelle.html. Ik scheer na voor extra gladheid. Ook daar geldt dat het langzaam en spaars terug komt terwijl ik voorheen zowat dagelijks moest scheren. Ik laat ze soms ook waxen, maar ik wil geen afspraak hoeven maken omdat ik gladde oksels wil omdat ik naar een feestje ga. Epileren kan lekker thuis.

Benen scheer ik, maar niet regelmatig. Gek genoeg boeit haar op mijn benen me niet zo. Ik heb weinig haargroei op mijn benen en het is ook zacht. Ik heb nooit stoppels.

Van al het bovenstaande heb ik niet echt last van pijn ofzo. Ja, waxen doet even pijn. Maar het is korte, snelle pijn. Zodra de wax eraf is, is de pijn weg.
Schatkaart schreef:
23-06-2019 21:53
Ik denk dat mijn oksels sowieso niet lukken met de Silkepil. Die is een stuk breder dan die van jou, Tickel.

Wax, welk merk bevalt jullie?
Thuis waxen lijkt me erg lastig! Ze gebruiken bij mijn salon wel vier soorten wax, voor elke ronde wordt het type wax fijner voor de fijnste haartjes. Het is niet zo dat het er in één keer allemaal af is. En de bikinilijn en bilspleet lijkt me vrijwel onmogelijk om zelf te doen.
Alle reacties Link kopieren
Silkepil van Braun werkt goed voor mijn oksels en benen maar er groeit dan ook geen haar tot aan mijn navel of in mijn bilspleet. Zelfs niet buiten mijn bikinilijn. Als ik niet zo blond was, zou ik het (laten) laseren. Het epileren doet geen pijn, tot mijn eigen verbazing.
Nee in de bilspleet zit ook nauwelijks haar, maar als ze professioneel waxen doen ze dat dus ook achter.
Alle reacties Link kopieren
Mijn bilspleet hoeft niet zozeer 😅🙈.
Schatkaart schreef:
24-06-2019 18:15
Mijn bilspleet hoeft niet zozeer 😅🙈.
Ze doen het gewoon grondig, vanuit twee kanten, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven