Mode & Beauty alle pijlers

Ben jij veel met je uiterlijk bezig?

30-06-2019 22:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben jij veel met je uiterlijk bezig? Qua uiterlijk bedoel ik: kleding, make-up, verzorging. Ik ben wel veel met mijn uiterlijk bezig, draag niet veel make-up draag in de zomer wel wimperextensions. Qua kleding ga ik wel met de trends mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt eigenlijk.
Naar werk draag ik alleen mascara.
Qua kleding wel af en toe iets nieuws, maar niet dat ik echt heel erg mee bezig ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er wel redelijk veel aan om er verzorgd uit te zien. Ik heb zeker niet een droomlichaam dus probeer ik het zo nog wat te doen lijken..
Joe.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wimperextions ordinair.
Ik ben wel met kleding bezig en ik draag niet veel make-up.
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik vind mijn haar wel ongelooflijk arbeidsintensief. Om het eruit te laten zien alsof ik alleen af en toe een borstel er doorheen haal, ben ik heel lang bezig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wimperextensions? Zo tokkie...
Ik ben zelfs oogverblindend als ik s'morgens uit m'n bed kom, dus hoef niets aan mezelf te doen. :)
Alle reacties Link kopieren
Louise70 schreef:
30-06-2019 23:06
Wimperextensions? Zo tokkie...
Jouw reactie ook. Je kent TO niet eens.

Ontopic: ik draag elke dag oog make-up en lippenstift. Ik voel me fijner met make-up en ik vind het ook fijn om leuke en mooie kleding aan te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja wat is veel.. Dat is denk ik voor iedereen anders. Ik doe elke dag makeup op als ik ga werken. Laat mijn nagels doen met gellak en doe mijn haar stylen of krullen. Ik vind het ook leuk om te doen en vind het fijn om er verzorgd uit te zien.
Veel te weinig de laatste jaren. Wil wel, maar altijd wel een reden dat ik het niet doen. Wil daar echt verandering in brengen. Anders krijg ik later spijt dat ik mij heb laten verslonzen.
En wimperextentions hoeven echt niet ordinair/tokkie te zijn hoor. Als het goed gedaan wordt zie je het niet eens. (Ik heb het niet, een vriendin wel.)
Alle reacties Link kopieren
Roosh schreef:
30-06-2019 23:13
Veel te weinig de laatste jaren. Wil wel, maar altijd wel een reden dat ik het niet doen. Wil daar echt verandering in brengen. Anders krijg ik later spijt dat ik mij heb laten verslonzen.
En wimperextentions hoeven echt niet ordinair/tokkie te zijn hoor. Als het goed gedaan wordt zie je het niet eens. (Ik heb het niet, een vriendin wel.)
Waarom zou je het dan doen
minnimouse schreef:
30-06-2019 23:09
Jouw reactie ook. Je kent TO niet eens.

Ontopic: ik draag elke dag oog make-up en lippenstift. Ik voel me fijner met make-up en ik vind het ook fijn om leuke en mooie kleding aan te hebben.
Geldt voor mij precies hetzelfde, ik voel me veel fijner wanneer ik mijn best heb gedaan om er leuk uit te zien. Is dat onzekerheid? In mijn ogen niet, voor mij heeft het meer met zelfrespect te maken.
Wat is ‘niet veel/weinig make-up’ eigenlijk? Dat is toch zeer relatief? Wat doe je dan op?

Ik doe alleen een dagcreme en mascara op als ik moet werken en als het koud/guur/droog weer is doe ik een labello op. En ik heb een handcreme thuis en op het werk liggen. Als ik een rokje of jurkje zonder panty draag, smeer ik graag m’n benen in met een soort nivea (heb snel een droge huid). Nagels knip ik bij maar lak ik vrijwel nooit. Mijn teennagels lak ik doorgaans wel. O ja, extensions ofzo doe ik niet aan, de kapper bezoek ik eens per jaar en m’n wenkbrauwen werk ik een beetje bij als ik er aan denk.

Qua kleding let ik niet zo op de mode, als het maar schoon is, niet stuk is en past.
Alle reacties Link kopieren
Hmm. Ik koop goede kleding om er jaren mee te doen. Ik was die kleding zorgvuldige regelmatig. Ik was mezelf en mijn haar vaak genoeg. Poets elke dag mijn tanden tweemaal, flos/stook en spoel een rondje. Ga elke zes maanden op controle. Was mijn gezicht/hals elke avond met olijfzeep. Smeer plekjes in met verzorgende crème.
Ga elke vijf/zes maand naar de kapper. Borstel na elke wasbeurt de knopen uit mijn haar. Kam het dagelijks grof uit en zet het vast.
Gebruik deo, scheer mijn oksels/ benen wanneer zichtbaar. Gebruik wel eens een luchtje.
Met een feestje doe ik weleens make-up op.
Epileer mijn wenkbrauwen/snor/baard minimaal wekelijks..

Kost me al met al veel tijd. Afgezien van kleding kopen/wassen toch dagelijks minstens een kwartier.
Roosh schreef:
30-06-2019 23:13
Veel te weinig de laatste jaren. Wil wel, maar altijd wel een reden dat ik het niet doen. Wil daar echt verandering in brengen. Anders krijg ik later spijt dat ik mij heb laten verslonzen.
En wimperextentions hoeven echt niet ordinair/tokkie te zijn hoor. Als het goed gedaan wordt zie je het niet eens. (Ik heb het niet, een vriendin wel.)
Omdat zij door ziekte uitval heeft van o.a. wimperhaar. Hele kale ogen. Nu heeft ze mooie wimpers. Dus als je het niet weet zie je het niet. Ziet er natuurlijk uit.
Alle reacties Link kopieren
Een paar jaar terug heb ik mijn tanden aan laten pakken, rechter gezet en gelijkmatig laten maken van mijn voortanden.
Eens per half jaar naar de tandarts.

Ik ben tegenwoordig wel meer met mijn uiterlijk bezig. Ik ben ruim 65 kilo afgevallen en vond de verschillende kledingwissels ook wel momenten om andere dingen aan te pakken.

Inmiddels draag ik nu, vind ik, leuke kleding met veel afwisseling en bij elkaar passende stukken. Ik pas ook mijn sieraden en schoenen aan op mijn outfit. Ik leg mijn kleren voor de volgende dag in de avond al neer zodat ik er over na denk ipv bij het wakker worden maar wat pak.
Ik heb mijn haar flink laten knippen en heb nu haar tot aan mijn schouder ipv stijl tot aan ongeveer mijn kont. Dagelijks zet ik er de krul in, doe er gel in en fohn het geheel.
Ik ben make up gaan dragen, mooie lipstick die goed blijft zitten gevonden zodat ik het tussentijds niet opnieuw op hoef te doen. Deo en een luchtje deed ik natuurlijk altijd al.
Ik ga zo eens in de 6 weken naar de kapper en ieder kwartaal doe ik high lights laten zetten. Tijdje mijn nagels laten doen in een salon maar daar vond ik de kosten te hoog voor worden. En bij de kapper laat ik mijn wenkbrauwen epileren met zo'n touwtje.
In de ochtend doe ik dagcrème op en in de avond nachtcrème.
Mijn haar was ik op advies van de kapper 2 keer per week en doe dan ook een haarmasker in.

Op dagen dat ik nergens zin in heb kan ik al snel de neiging hebben om er niks aan te doen maar merk dan toch dat het mijn dag beïnvloed. Mijn stemming zeg maar. Dus het kan gebeuren dat ik alsnog in de weer ga met de krultang en make up ook al is het 3 uur in de middag en ga ik nergens meer naar toe die dag.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wimperextensions tokkie? Hmm ik denk dat daar veel verschil in zit. Het kan er ook heel natuurlijk uitzien.
Hoe lang ben je daar dagelijks mee bezig, Ibi? Klinkt namelijk alsof er veel tijd in kruipt... (niet slecht bedoeld, pure interesse-vraag)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best veel tijd kwijt om er gemiddeld en verzorgd uit te zien. Ik denk niet dat iemand mij als een modepop of make-uppop ziet. Daar mis ik helaas de skills voor dus de tijd (en geld) die erin zit zie je er niet aan af. Zou ik het laten of minderen: wel eens gedaan en dat valt mensen dan weer wel op.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
MakeUp en skincare producten, hele kasten vol... kleding, idemdito... wimperextensions gehad, niet bevallen. Haar extensions gehad, niet bevallen..

Kom anders eens kijken in het MakeUp junkies topic 😉
Alle reacties Link kopieren
Tattooaddict87 schreef:
01-07-2019 01:07
MakeUp en skincare producten, hele kasten vol... kleding, idemdito... wimperextensions gehad, niet bevallen. Haar extensions gehad, niet bevallen..

Kom anders eens kijken in het MakeUp junkies topic 😉
:high5:
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het fijn om er verzorgd uit te zien en voel me dan ook zekerder over mezelf. Ik draag elke dag make-up (behalve als ik niet de deur uit hoef of alleen even snel naar de winkel moet) en draag dan foundation (ziet er wel natuurlijk uit en is geen plamuurlaag) mascara en eyeliner. Meestal steek ik mijn haar op omdat dat makkelijker is, heb lang en dik haar. In het weekend doe ik het vaak los en dan stijl ik het. Ik vind het fijn om leuke kleding te dragen en draag daar dan ook bijpassende sieraden bij. :)
Alle reacties Link kopieren
Valt mee. Ik zie er graag verzorgd uit, maar heb een lelijke huid en geen geld voor dure producten of behandelingen, dus qua make-up alleen een beetje foundation en mascara. Wel een iets duurdere dagcrème dan voorheen, omdat dat de enige betaalbare crème is die mijn droge huid wat minder droog maakt. Ik laat er dan iets anders voor, zoals een nieuw shirtje of zoiets.
Kleding zit altijd netjes, is heel en ik zorg dat het bij mijn figuur en huidskleur past.
Tanden staan ietwat scheef en zijn een beetje verkleurd, maar wel kerngezond. 8 jaar geen gaatjes, geen parodontitis en ik ga graag naar de tandarts en mondhygiënist omdat ze me altijd complimenten geven. :P

Mijn haar zit wel altijd goed. Ik was het, doe er wat olie in en laat het drogen. Twee tot drie dagen mooie krullen. Mag ook wel, het compenseert die lelijke huid en minder mooie tanden een beetje.

Hmm, misschien ben ik er toch meer mee bezig dan ik dacht.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Roosh schreef:
30-06-2019 23:13
Veel te weinig de laatste jaren. Wil wel, maar altijd wel een reden dat ik het niet doen. Wil daar echt verandering in brengen. Anders krijg ik later spijt dat ik mij heb laten verslonzen.

Dit is redelijk herkenbaar voor mij.
Mijn kleding is schoon, mijn lichaam fris. En ik gebruik dagelijks mascara. Maar that’s it. En eigenlijk wil ik dat niet.
@IBI: wat vond ik jouw bericht goed om te lezen. Ik heb nu een relatief nieuwe nick, maar al circa 15 jaar actief hier. En ik herinner me jouw berichten van heel vroeger nog goed. Zo fijn om te lezen de positieve aandacht voor jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven