Mode & Beauty alle pijlers

Ervaringen kleding scotch & soda

01-07-2019 12:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met het merk scotch & soda? Of het goed blijft in de was en of de pasvorm mooi blijft?

Man ik en kinderen kochten voornamelijk bij de wat goedkopere ketens zoals h&m. Maar dat is eigenlijk naar één seizoen al versleten. Zou graag eens wat kopen wat langer mee gaat. Maar zou graag willen weten of het iets is voordat ik er wat meer geld aan uit geef. :-]
Alle reacties Link kopieren
Heel tevreden van! Blijft gewoon mooi na veelvuldig wassen
Oh bestaat dat nog? Vroeger toen ik in de kroeg werkte hadden we daar altijd blouses van aan.
Onverwoestbaar en bleven echt mooi in de was.
Ik hoop voor je dat de kwaliteit hetzelfde is gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de kwaliteit een jaar of 5 geleden een stuk beter dan dat het nu is. Het is ook iets duurder geworden over de jaren heen dus ben ik maar overgestapt van merk.

Het is kwalitatief wel een stuk beter dan de h&m maar qua prijs/kwaliteit verhouding kan je beter naar andere tenten gaan.
Je kunt eigenlijk zelden iets over een merk als geheel zeggen. Sommige dingen zijn van goede kwaliteit en andere dingen weer minder. Sommige dingen moet je voorzichtig wassen en bij andere dingen maakt het niet uit. Het maakt nogal uit of je denim koopt, een broderie bloesje of een wollen truitje.

Varieer een beetje, ik zou niet opeens op 1 merk overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was de kwaliteit prima. Tegenwoordig weet ik eigenlijk niet, heb al jaren niks meer van ze gekocht.
Ik let niet meer op merken.
Ik heb shirts van 20 euro die jaren goed blijven en shirts van 65 euro van een goed merk die na een paar keer wassen pillen als een malle of uit hun fatsoen raken.
Duur zegt helemaal niets.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
01-07-2019 13:39
Ik let niet meer op merken.
Ik heb shirts van 20 euro die jaren goed blijven en shirts van 65 euro van een goed merk die na een paar keer wassen pillen als een malle of uit hun fatsoen raken.
Duur zegt helemaal niets.
Ja, daar heb je eigenlijk ook wel gelijk in ja! Goed punt.
Mijn man draagt er af en toe wat van.
Prachtige kleding!
Helaas gaan de t-shirts bij hem wel kapot, bijv onder de oksel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bloese van Scotch en Soda en man een t-shirt. Mijn bloese heb ik al drie jaar, het t-shirt is twee jaar oud. Beiden nog goed in vorm en niet verwassen. Ze lijken dus het geld waard.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel wisselend. Ik heb een shirtje dat ik echt al jaren heb en heel mooi blijft en ik heb er ook eentje waar de gaten al snel in vielen.
Alle reacties Link kopieren
Alle kleding, zelfs de duurste, komt uit dezelfde fabrieken in Bangladesh en buurlanden.
Daar wordt het voor dezelfde absurd lage prijzen in elkaar gezet.
Kleding is echt 100% marketing. De prijs staat volledig los van kwaliteit.

Hoe duurder het merk hoe meer je betaald voor winst en reclame van het merk.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-07-2019 17:19
Alle kleding, zelfs de duurste, komt uit dezelfde fabrieken in Bangladesh en buurlanden.
Daar wordt het voor dezelfde absurd lage prijzen in elkaar gezet.
Kleding is echt 100% marketing. De prijs staat volledig los van kwaliteit.

Hoe duurder het merk hoe meer je betaald voor winst en reclame van het merk.
Dat is wel heel kort door de bocht. Er wordt ook nog steeds veel kleding geproduceerd in Europa. Ik heb een paar jaar geleden een jas gekocht die in Belgie was gemaakt.

Ook staat de prijs niet altijd 'volledig' los van kwaliteit.
Ik vind het tegen vallen eigenlijk. Heb een half jaar geleden er een trui van gekocht. Die trui heeft een bepaalde wassing waardoor hij er op sommige plekken wat verwassen uit zag. Vond het een leuk effect en een leuke trui, nog steeds, maar nu lijkt het ook echt op een oude verwassen trui want hij pilt bij mijn armen en ellebogen, net de wrijvingspunten zeg maar. Echt zo jammer voor een trui van 80 euro. Heb um uit de sale voor goedkoper dat wel. Zag laatst weer een leuke trui van Scotch en Soda in de sale maar ik ben een beetje bang dat daarmee hetzelfde gebeurd.

Heb dingen van de Primark die ik al veel langer heb en nog steeds mooi zijn...
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga wat shirtjes bestellen en kijk eventjes aan wat de kwaliteit is. :-D
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
01-07-2019 17:19
Alle kleding, zelfs de duurste, komt uit dezelfde fabrieken in Bangladesh en buurlanden.
Daar wordt het voor dezelfde absurd lage prijzen in elkaar gezet.
Kleding is echt 100% marketing. De prijs staat volledig los van kwaliteit.
Dat is niet waar. In Italie zijn complete dorpen waar alleen Chinezen wonen die kleding in elkaar zetten en ook Turkije en Bulgarije zijn bekende producenten van kleding die in westerse landen te koop is. Dat het daar goedkoop geproduceerd wordt is waar. Helaas zijn er zelfs in Nederland illegale kledingateliers waar met name illegalen voor een habbekrats kleding in elkaar zetten.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
jo12345 schreef:
01-07-2019 17:19
Alle kleding, zelfs de duurste, komt uit dezelfde fabrieken in Bangladesh en buurlanden.
Daar wordt het voor dezelfde absurd lage prijzen in elkaar gezet.
Kleding is echt 100% marketing. De prijs staat volledig los van kwaliteit.

Hoe duurder het merk hoe meer je betaald voor winst en reclame van het merk.
Nee, hoor dat moet er dan echt in staan. Er wordt ook heel veel in bijvoorbeeld Portugal geproduceerd.

En materialen merk je ook echt wel verschil in. Maar vooral in pasvorm. Duurdere merken hebben vaak echt een betere pasvorm, omdat ze de stof anders op de draad uitsnijden en het per item doen, in plaats van per 20 op een stapel. En design kost ook geld. Zara en H&M kopiëren trends, duurdere merken ontwerpen zelf. Ook marketing inderdaad, maar zeker niet alleen marketing.

Zit er een enorme marge op dure kleding? Absoluut. Maar dat wil niet zeggen dat alles uit Bangladesh komt. En zelfs als verschillende dingen uit dezelfde fabriek komen wil dat nog niet zeggen dat het dezelfde kwaliteit is. Het is maar net welke dienst het merk afneemt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel veel kleding van Scotch & Soda. Alles wat ik ooit gekocht heb, draag ik nu nog steeds met veel plezier. Alles blijft ook mooi.
Cateautje schreef:
01-07-2019 13:39
Ik let niet meer op merken.
Ik heb shirts van 20 euro die jaren goed blijven en shirts van 65 euro van een goed merk die na een paar keer wassen pillen als een malle of uit hun fatsoen raken.
Duur zegt helemaal niets.
Zelfde ervaring. Ik heb dure en goedkope kleding en ik heb nog nooit een relatie met de kwaliteit kunnen ontdekken. Zelfde ervaring bij kinderkleding. Ik kijk eigenlijk alleen maar naar materiaal (ik koop geen polyester) en pasvorm.
Alle reacties Link kopieren
De kinderkleding is goed. Volle mep betalen hoeft niet, ze hebben ook sample sales.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven