Mode & Beauty alle pijlers

duurzame tienerkleding

03-07-2019 09:38 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 11 wil graag kleding kopen bij Bershka. Dit soort goedkope ketens heeft een slechte reputatie qua mens- en milieuvriendelijk produceren. Daarom wil ik het vermijden. Maar ik kom er niet goed uit waar wij dan wel heen kunnen.
Waar vind ik een spijkerbroek (welk merk) die voor kinderen van haar leeftijd is en wel duurzaam? Ik kom er niet uit...
Check anders Rank a Brand.
Alle reacties Link kopieren
Via rankabrand.nl kom ik bv uit op nudie jeans..
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-07-2019 09:41
Check anders Rank a Brand.
:-D
Bershka scoort nou net toevallig wel goed:

https://www.abc.net.au/news/2016-04-20/ ... ra/7342040
Alle reacties Link kopieren
Mijn bewuste oudste (19) koopt graag tweedehands (maar dat is op je 11e minder gebruikelijk)
Jeans koopt ze bij Monki
Verder hebben de meeste kledingwinkels wel een duurzame 'lijn'. http://clairecodi.nl/6x-duurzame-kledin ... n-winkels/
Alle reacties Link kopieren
H&M ?
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
https://rankabrand.nl/mode-kleding-schoenen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar ook wel eens naar op zoek, maar tot nu toe heb ik het eigenlijk ook niet kunnen vinden. Voor mezelf lukt het makkelijker, ook omdat ik er jaren mee doe. Mijn dochter groeit binnen een paar maanden overal uit en dan wordt het wel een érg dure aangelegenheid. Laatst nieuwe broeken gekocht en twee maanden later waren ze alweer te kort. Met pijn in mijn hart koop ik voor haar nu kleding bij winkels waar ze zelf blij van wordt, zoals de Primark (daar hebben ze ook 2xs). Gelukkig wordt mijn portemonnee daar ook blij van. Ikzelf wat minder...
pamelacourson schreef:
03-07-2019 09:46
Ik ben daar ook wel eens naar op zoek, maar tot nu toe heb ik het eigenlijk ook niet kunnen vinden. Voor mezelf lukt het makkelijker, ook omdat ik er jaren mee doe. Mijn dochter groeit binnen een paar maanden overal uit en dan wordt het wel een érg dure aangelegenheid. Laatst nieuwe broeken gekocht en twee maanden later waren ze alweer te kort. Met pijn in mijn hart koop ik voor haar nu kleding bij winkels waar ze zelf blij van wordt, zoals de Primark (daar hebben ze ook 2xs). Gelukkig wordt mijn portemonnee daar ook blij van. Ikzelf wat minder...

https://rankabrand.nl/modeketens/Primark

Ze zijn er nog niet maar wel mee bezig. En er zijn duurdere winkels en merken die nog slechter scoren.
Ik hoop dat soort winkels ook echt nog wat beter hun best doen en daar heb ik dan ook nog wel een euro of wat extra voor over. Dan is het nog steeds niet duur.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-07-2019 09:48
https://rankabrand.nl/modeketens/Primark

Ze zijn er nog niet maar wel mee bezig. En er zijn duurdere winkels en merken die nog slechter scoren.
Ik hoop dat soort winkels ook echt nog wat beter hun best doen en daar heb ik dan ook nog wel een euro of wat extra voor over. Dan is het nog steeds niet duur.
Dat scheelt alweer een beetje :-D
Ik schrik best van wat er aan bekende dure merken in D en E hangen. Terwijl ik het ook wel wist ergens.
Alle reacties Link kopieren
Afhankelijk van de maat die ze heeft zou ze kunnen kijken bij Armed Angels, Kuyichi, Kings of Indigo, Nudie of inderdaad tweedehands.

Als ik 11 was zou ik Bershka waarschijnlijk ook een leuke winkel vinden maar mán, wat een slecht in elkaar genaaide rommel is het.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-07-2019 09:51
Ik schrik best van wat er aan bekende dure merken in D en E hangen. Terwijl ik het ook wel wist ergens.
Ja, duur is niet duurzaam he.
Ik was er ook van geschrokken (en ook weer niet) toen ik onlangs hoorde dat er best dure merken hun productie uit Azië hebben verhuisd naar Ethiopië omdat het daar nóg goedkoper is...

Wat ik vooral erg triest vind is dat je zelf zoveel moet uitzoeken als je duurzame kleding en ook andere consumptiegoederen wil kopen.
Dat zou toch eigenlijk maar normaal moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is de TK-Maxx niet iets? Ik weet niet of dat bij jullie in de buurt zit maar daar verkopen ze heel veel afgeprijsde merkkleding (denk aan 50-70% kortingen). Ben zelf helemaal niet van de merkkleding maar mijn dochters weten daar echt leuke dingen uit de rekken te trekken.

C&A verkoopt broeken van biokatoen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Poloppie schreef:
03-07-2019 10:46
Ja, duur is niet duurzaam he.
Ik was er ook van geschrokken (en ook weer niet) toen ik onlangs hoorde dat er best dure merken hun productie uit Azië hebben verhuisd naar Ethiopië omdat het daar nóg goedkoper is...

Wat ik vooral erg triest vind is dat je zelf zoveel moet uitzoeken als je duurzame kleding en ook andere consumptiegoederen wil kopen.
Dat zou toch eigenlijk maar normaal moeten zijn.

Het is ook eigenlijk onmogelijk, want zelfs als je kan herleiden in welk land en fabriek de kleding in elkaar gezet word zodat je een beetje weet of ze normaal met hun personeel omgaan en er geen kindertjes aan het naaien zijn, heb je nog de vraag wie en waar de stof zelf gemaakt is.

En hoe die grondstoffen dan ook weer zijn gemaakt/geplukt ect.

Rank a Brand probeert dat allemaal te bekijken maar kunnen ook niet alles herleiden.
suzyqfive schreef:
03-07-2019 11:09
Is de TK-Maxx niet iets? Ik weet niet of dat bij jullie in de buurt zit maar daar verkopen ze heel veel afgeprijsde merkkleding (denk aan 50-70% kortingen). Ben zelf helemaal niet van de merkkleding maar mijn dochters weten daar echt leuke dingen uit de rekken te trekken.

C&A verkoopt broeken van biokatoen.

En die scoren nou juist vrij beroerd.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het meedenken! Ik denk er nu aan om naar Jeans Centre te gaan, een Nederlands bedrijf. Ze hebben een MVO statement op hun website en een duurzame kledinglijn. For what it's worth.
Hier kopen de kinderen die daarmee bezig zijn tweedehands. Verder kopen wij veel van Kik kid, maar dat moet je smaak zijn. En ze stoppen er dit jaar mee 😭

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven